Skip to main content

Ik ben sinds 1 maand proximus klant, en slaag er niet in pickx geactiveerd te krijgen.

Zowel op de app als op de pickx website wordt mijn account niet herkent.

Ik gebruik dezelfde account gegevens als op mijn proximus+ app, waarvan ik beheerder ben.

 

Als ik inlog op de pickx app, welke ik gedownload heb door de link op de proximus site te volgen (proximus pickx Version 7,5,2 van 17/04/24), heb ik aanvankelijk geen foutmelding, maar word ik doorgestuurd naar de nieuwe pickx app (Pickx Version 1,4 van een week geleden). Hier krijg ik de foutmelding ‘je account wordt niet herkend. Het lijkt erop dat je account niet wordt herkend in onze systemen. Probeer het opnieuw of log in met een ander account’.

 

Als ik probeer in te loggen op de pickx website krijg ik aanvankelijk een zwart scherm, waarna ik na een tijdje terug terecht kom op de startpagina, zonder foutmelding, en zonder ingelogd te zijn.

 

Ik heb gisteren al 3 uur verloren op de proximus chat en hulplijn, zonder resultaat. Hierbij heb ik herhaaldelijk de apps opnieuw geïnstalleerd, en is ook mijn proximus account gewist en terug geïnstalleerd geweest.

Uiteindelijk werd mij gesuggereerd naar een proximus winkel te gaan, om de instellingen van mij gsm na te kijken, wat mij zinloos lijkt aangezien het probleem zich ook voordoet op (verschillende) computers, met verschillende browsers.

 

Hopelijk kan hier iemand mij helpen.

Alvast bedankt.

Philip.

 

@Philip VR 

Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


Dit heb ik reeds gedaan.


@Philip VR Ik heb een aanpassing gedaan op je profiel. Kan je nog eens testen ? 


Beste,

bedankt om te proberen, maar pickx herkent mijn account nog steeds niet, noch op de app, noch op website.

Eind volgende week zal ik voor enkele weken onderweg zijn, dus zou het leuk zijn om pickx te kunnen gebruiken.

Hopelijk vinden jullie toch nog de oplossing.

 

 


Ik heb net iets vreemd gezien aan mijn account wat mogelijk mijn pickx probleem veroorzaakt. 

Als ik naar ‘mijn account’ ga staat er wel degelijk vermeld dat ik beheerder ben van mijn account, maar als ik naar ‘mijn proximus familie’ ga krijg ik de melding dat ik tot geen enkele proximus familie behoor, en wordt mij voorgesteld beheerder te worden.

Hopelijk zijn jullie hier wat mee.


@Philip VR ik geef je dit al mee als info aangezien er nu geen PX moderator meer zal reageren tot maandag, en mss kan je eens kijken of je via deze weg kunt beheerder worden zie → Beheerder, gebruiker of lid in MyProximus? | Proximus


Bedankt Martin om te reageren.
De my proximus app bevestigt dat ik beheerder ben, maar laat niet toe dat ik bvb leden aan mijn familie toevoeg.

Als ik inlog op de proximus site ben ik dan weer geen lid van een familie.
Ik denk dat ik alles geprobeerd heb wat mogelijk is, en dat de bal in het kamp van proximus ligt.

Ik vind het wel onbegrijpelijk dat dit zo lang duurt voor er een oplossing komt voor iets wat contractueel standaard zou moeten werken.

 

 


Sinds vanmiddag heb ik eindelijk toegang tot pickx, na een anderhalf uur durend telefonisch onderhoud met een proximus technicus.
Het probleem lag wel degelijk aan een bug in mijn account, dat uiteindelijk opgelost is door mijn account volledig te wissen en opnieuw aan te maken.

Ik ben blij dat dit eindelijk werkt natuurlijk, maar waarom moest dit zolang duren?

De mensen waar ik mee gepraat heb waren allemaal zeer vriendelijk en behulpzaam, maar er was geen coordinatie. Ik had telkens met iemand anders te maken die blijkbaar geen weet had van wat de collega’s voordien al gedaan hadden.

Hierdoor moest ik telkens opnieuw van nul af aan alles opnieuw uitleggen, en kwam er geen schot in de zaak.

Dit zou beter kunnen vind ik.

Groeten,

Philip.

 


Reageer