Skip to main content

Beste

Onze situatie:

Nieuwe TV 55” inch TV (S95C), fiber, orbi systemen (5888 mbps downloadsnelheid via wifi), Pickx box rechtstreeks op modem via ethernet, nieuwe HDMI kabel gekocht. Instelling op “Automatisch (3840x2160p50)”. Beeld blokkerig. Ik heb het idee dat de Pickx box vertraagd, als ik Netflix via de Pickx start haal ik 230mbps, via de tv 500mbps. Ik snap ook niet dat ik Pickx niet kan downloaden op TV, misschien toch maar een apk downloaden, lijkt wel of dat de enige weg naar een oplossing is. Wel bijzonder, als ik een programma herstart (replay) is de kwaliteit aanzienlijk beter. Ik begrijp er weinig meer van… Ik heb veel uitgegeven voor de nieuwe technologieën maar het beeld lijkt lelijker dan ooit. 

Ik blijf lezen en hopen op een oplossing Proximus….

Welkom in de club. 

Het is echt niet normaal. 

Het probleem is dat mijn broer ver van mij woont & moet werken anders zou ik bij hem eens gaan kijken , die heeft orange. 

Om te kijken of het daar beter is of niet.

Maar lukt moeilijk helaas. 

In België zijde goed om veel te betalen en hetgeen je in de plaats krijgt is............

@Andy_043 @Bart134  de zenders zenden maar uit in 1080i, je kan dan toch geen beter beeld verwachten, zet je box eens op 1080 van proximus en laat de tv de opwaardering doen.

het kan veel beter zijn zo.

Hmm, 1080i50 bedoelt u dan? Of 1080p50? Ik merk juist net wel dat alle opties op mijn (nieuwe) Samsung TV mbt beeldverbetering precies averechts werken op de Pickx. In tegenstelling tot apps direct geladen vanaf de tv (Netflix/ YouTube). 

@Bart134 de zenders zijn 1080i, dus zou die instelling proberen, 

beeldverbeteraars op de tv best ook uit zetten dat kan het beeld alleen maar verpesten.

@Andy_043 @Bart134  de zenders zenden maar uit in 1080i, je kan dan toch geen beter beeld verwachten, zet je box eens op 1080 van proximus en laat de tv de opwaardering doen.

Ik ken u nog van zeer zeer lang geleden op een ander forum waarvan ik de naam ben vergeten (kan al gesloten zijn ook). 

We kwamen goed overeen dat weet ik nog haha. 

Ik heb het aangepast & het is beter.

Maar we hinken toch achterop & mss kijk ik teveel netflix waarbij ik constant topkwaliteit zie. 🙂

@Andy_043  ja idd, dat is het probleem bij de 2 grootste providers, ze bieden een 4K box aan maar de zenders zijn maar maximum 1080i, een netflix met een 4K abbonement geeft dan bij sommige films een 4K super beeld waarbij je dan de box weer anders zet voor het beste beeld.

ik vind persoonlijk van alle streaming opties in belgie dat tamelijk bekend zijn het beste beeld van Disney+ en HBO, dan prime en dan Netflix als laatste.

Netflix comprimeert hun beeld teveel.

Netflix kijk ik niet via de proxi decoder omdat dat niet vlot werkt hier.

Ik bekijk netflix op de oled tv zelf en dat werkt het beste van allemaal 🙂.

Daarnaast heb ik ook nog een nvidia shield pro staan, werkt er ook goed mee.

Goei kwaliteit. 

Dit ligt niet aan de resolutie maar aan de bitrate en dit ligt enorm laag bij Proximus pickx. 
Bij voetbal heb je veel veranderde pixels en met een lage bitrate is dit niet om aan te zien.

Hier is al een topic over.

Oplossing is dat Proximus de bitrate minstens met 5 keer verhoogt

Reageer