Vraag

Pickx app werkt niet.


De pickx app werkt niet bij mij. Krijg de melding dat mijn login niet gekoppeld zou zijn.

Inloggen op de Proximus Pickx app via de smartphone werkt niet. Inloggen op Procximus pickx via de laptop gaat wel. Echter live tv kijken, opnames inplannen en dergelijke is niet mogelijk.


14 reacties

TUI: iemand van proximus zelf, komt pas maandag terug langs op het forum om je profiel settings even na te trekken.

Best ook de mensen van proximus meer gegevens meegeven over welk merk en type toestel het op welke operating sofware versie die draait.

Heb je de pickx app al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Reputatie 7
Badge +4

Kan je dit nu even testen aub?

Momenteel niet thuis, via de gsm lukt aanmelden nog niet. Maar dit kan ook liggen aan het feit dt het een Huawei is en we weten ondertss wel al wat de Amerikaanse president met dit merk heeft gedaan. 

Momenteel niet thuis, via de gsm lukt aanmelden nog niet. Maar dit kan ook liggen aan het feit dt het een Huawei is en we weten ondertss wel al wat de Amerikaanse president met dit merk heeft gedaan. 

Update via gsm Huawei is het me gelukt om tv live te kijken. 

Zowel op Smartphone als op laptop kan ik nu live tv kijken, waarvoor dank.

Is het normaal als ik in het instellingen menu vd digicorder ga dat ik bij gekoppelde apparaten niets te zien krijg, had verwacht dat daar nu wel 1 of meerdere toestellen gekoppeld gingen zijn met de digicorder .

 

Nog een bijkomende vraag is het normaal wanneer ik mijn digicorder start dat hij dan als eerst het menu toont en na 30sec overschakeld naar het volledig beeld?

 

Bij de proximus decoders is dit inderdaad zo mss moeten ze dit eens voorzien dat je dit via instellingen kunt zelf in of uit schakelen als de klant dit wenst.

Reputatie 6
Badge +3

Het zou ook kunnen gaan over  soort van buffering (om zo heel veel zaken op de achtergrond te laden: update tv-gids,...) alvorens over te schakelen naar volledig beeld. Want wil je onmiddellijk volledig beeld dan volstaat het ook op de knop TV te drukken, dus lijkt het mij meer om een design functie te zien van de Proximus Pickx software die draait op de decoders.

 

dat beeld blijft toch op de decoders bij iedereen even staan, maar niet ten gevolge van buffering, aangezien als je direct op knop TV drukt van de remote sta je direct op volledig beeld en zouden ze zoals ik al aangegeven heb beter de keuze laten aan d klant om dit uit of in te schakelen in de menu zodat je niet iedere keer op de TV knop van de remote moet drukken.

Bij de proximus decoders is dit inderdaad zo mss moeten ze dit eens voorzien dat je dit via instellingen kunt zelf in of uit schakelen als de klant dit wenst.

Ik neem aan dat dit dan normaal is bij de nieuwe decoders. Ouders hebben nog een oude en die hebben dit niet voor. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Is het normaal als ik in het instellingen menu vd digicorder ga dat ik bij gekoppelde apparaten niets te zien krijg, had verwacht dat daar nu wel 1 of meerdere toestellen gekoppeld gingen zijn met de digicorder .

Normaalgezien zou je hier inderdaad toch wel de toestellen moeten zien waarmee je op de pickxapp gekeken hebt. Hier kan je ze dan nadien ook verwijderen als je de pickxapp daar niet meer op wil gebruiken. Als je ze nog steeds niet ziet kan je je decoder eens zonder stroom zetten en terug opstarten. 

Nog een bijkomende vraag is het normaal wanneer ik mijn digicorder start dat hij dan als eerst het menu toont en na 30sec overschakeld naar het volledig beeld?

 

De decoder start inderdaad steeds op op het menu. Hier kan je dan makkelijk en snel kiezen wat je wil zien, naar een sport- of kinderzender vb, of de ‘gewone’ tv-kanalen via de tabblaadjes die er staan. Hier kan je onmiddellijk selecteren. Ook de instellingen bekijken of films huren kan je van hieruit. Als je niets selecteert gaat hij automatich naar live TV op de laatste zender die de vorige keer opstond. 

 

 

Bij de proximus decoders is dit inderdaad zo mss moeten ze dit eens voorzien dat je dit via instellingen kunt zelf in of uit schakelen als de klant dit wenst.

Ik neem aan dat dit dan normaal is bij de nieuwe decoders. Ouders hebben nog een oude en die hebben dit niet voor. 

 

Is dat dan nog een v4 decoder dat ze hebben, indien wel dan kunnen de mensen van Proximus die omruilen voor een v5C 

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed dat Pickx software enkel maar vanaf V5 en de vorige nog op Charles draaien. Dat kan het verschil verklaren. Ik heb toch ook soms last van buffering dat er een aantal seconden niets zichtbaar is enkel maar de verschillende menu onderdelen hun namen of icoon maar voor de rest niet.

Da V4 draait inderdaad op andere software en dat van enkele seconden niks zichtbaar daar heeft de v5c geen last van.

Reageer