Vraag

Pickx app verbruik via wifi hotspot

  • 12 July 2022
  • 9 reacties
  • 390 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een vraagje;

Ik heb een Flex S met 5GB data algemeen én 5GB inbegrepen voor gebruik van de Pickx app via 4G.

Maar wat als ik mijn smartphone instel als wifi hotspot en onze tablet (die enkel wifi heeft) hiermee verbind? Als ik dan op de tablet via de Pickx app tv kijk, gaat dit af van het Pickx app datavolume of van het algemene datavolume??

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Tenzij vergissing mijnentwege gaat dit in 1e instantie af van het onderstaande extra Pickx datavolume (u gebruikt immers de Pickx app)

Met Flex heb je 5GB extra data bij je mobiel abonnement exclusief voor je Pickx-App.

Proximus Pickx-app: 5 redenen om het te downloaden | Proximus

 

→ Te bevestigen door een Proximus medewerker (moderator)

Reputatie 6
Badge +2

Ooit heb ik wel eens een hotspot gemaakt met mijn gsm. Maar het was toch een andere situatie : ik had een pay&go en betaalde dus het gebruik van de gsm op voorhand. Met die centen kon men ook data kopen om te internetten en te mailen en naar tv te zien  op een tablet zonder simkaart. Maar ik denk dat pickx toen nog niet bestond. Dit zou er voor mij op kunnen wijzen dat de hotspot de data van de 4G gebruikt. Maar inderdaad, de Proxusmedewerkers zullen het wel weten.

Het is ten andere ook rap te controleren door het te doen en wat later het verbruik te meten. Toch voorzichtig zijn daarmee : het verbruik kan al rap oplopen. 
 

En in sommige gevallen zal men ook rekening moeten houden met allerlei automatische updates.
 

 

 

Eigenlijk gebruikt je zo tenslotte de pickx app dat via je flex mobiel abonnement loopt dus zie ik niet in waarom het verbruik niet van je bijkomend  5Gb data voor Pick app zou afgenomen worden.

Reputatie 1

Eigenlijk gebruikt je zo tenslotte de pickx app dat via je flex mobiel abonnement loopt dus zie ik niet in waarom het verbruik niet van je bijkomend  5Gb data voor Pick app zou afgenomen worden.

Wel, als je via wifi Pickx kijkt gaat het volume af van je vast internetabonnement. Maar als je wifi vd hotspot van je gsm komt verbruikt die gsm toch gewoon 4G?! 

Ik ga het idd gewoon eens effe moeten testen denk ik, ik laat het resultaat hier nog weten mochten er nog diezelfde vraag hebben!

je gsm gebruikt inderdaad 4G als je hem als hotspot gebruikt (4G wordt omgezet naar wifi door je gsm)  , dus zal voor pickx je gewoon mobiele data niet opgebruikt worden maar wel van je 5GB extra data → Met Flex heb je 5GB extra data bij je mobiel abonnement exclusief voor je Pickx-App.

Enfin als jet test weet je het pas 100% zeker.

Reputatie 1

Even een update; als ik met mijn gsm een hotspot maak en de tablet daar mee verbind dan lukt het zelfs helemaal niet. Dan krijg ik altijd melding "stream niet beschikbaar" via de pickx app.

Als ik de tablet terug met mijn thuis-wifi verbind werkt de stream wel weer.

Andere apps zoals Netflix, Youtube werken wel via de hotspot verbinding.

ik weet niet of het iets zou uitmaken als je ‘locatie’ moest actief zetten op je gsm?

Reputatie 1

Uiteindelijk toch gelukt:

Tablet is verbonden met wifi hotspot van mijn smartphone. Locatie moet idd aanstaan!

Als ik dan op de tablet tv kijk via de Pickx app gaat het volume ook van de extra 5GB en niet van het algemeen inbegrepen volume! 

Blij te horen dat ik je heb kunnen verder helpen,, nog een fijne zondag.

Reageer