2de vraag
Als ik een programma aan het bekijken ben en ik zet het zelf op pauze. Dan heb ik meestal dat het beeld hapert tijdens het afspelen. Zeer vervelend om naar te kijken. Ook hier moet ik alles uitdoen en opnieuw opstarten. Dan is het meestal weg.
Iemand tips of tricks
Het is altijd best als je alles heropstart van het in een bepaalde volgorde te doen:
1) decoder stroomloos zetten
2) bbox 5 seconden stroomloos en wachten tot DSL lampje continu blijft branden
3) als er draadloze oplossingen tussen bbox en decoder staan deze even stroomloos zetten en 2 minuten wachten.
4) dan de decoder terug onder stroom zetten
Indien dit niet lukt wachten op de hulp van de prox medewerkers op het forum hier of de helpdesk bellen 080022800
Kunnen zij op de lange duur geen oplossing aanbieden dan maar eens een gratis happy house technieker aanvragen die bij u langs komt om alles een uit te checken en dit kun je via deze weg
> http://proximus.be/happyhouse
Ik heb niks draadloos en heb al verschillende hdmi kabels zitten testen.
De enige oplossing is om de hdmi kabel uit de decoder te trekken en opnieuw in te steken. Dat verhelpt het probleem maar het is zeer vervelend. Ik ben na telenet klant van het eerste uur nu een 3 maanden naar proximus overgeschakeld en als dit blijft ga ik weer naar Telenet.
Zoals ik,al zei. Het enige wat helpt is hdmi kabel uit en terug in.
Ben zelf ingenieur telecommunicatie. Heb al veel zaken liggen proberen en testen. Probleem is dat het niet altijd is...
Ik heb dit ook voorgehad met mijn vorige Sony, daar was de HDMI stekker zelf van de TV.
Heb je maar één decoder anders zou je op deze TV een andere decoder eens kunnen aansluiten
enfin ik geef het maar mee mss heb je die testen al zelf gedaan.
Dan heb ik ook op een 4 k lcd tv geprobeerd en ook daar bleef het probleem opduiken.
Maar bedankt voor de suggesties. Hoe meer hoe beter hé ?
(ook de oplossingen voorgaande gepost werken dus: hdmi kabel even uit en terug in werkt, zowel als je dat doet aan TV zijde als aan decoder zijde. De UTP kabel even uit en terug in werkt ook, maw , alles werkt zowat om terug normaal beeld te krijgen , als de decoder maar even terug moet connecteren, met wat speelt geen rol.
PS : die paarse kleur wijst op één kleur die ontbreekt bij decoderen van signaal, en géén klank wijst op ...??, alleszins de decoder, maar eens fout weg speelt die dagenlang...
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_dcd/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html
mvg.
Op den duur zou je dan al denken dat de bbox er ook zou kunnen voor iets tussen zitten, maar daarom best elimineren door toestellen om te ruilen beginnende bij de decoder.....
Langs de andere kant zal dit toch ook de eerste keer niet zijn dat dit voorvalt en zouden de Prox specialisten daar toch al een beetje moeten weten wat er best moet geburen!
Was de decoder bij deze testen steeds rechtstreeks aangesloten, of zit er vb nog een homecinemasysteem,... tussen ?
Maar zeg niet dat ik m'n home cinema (dia ltijd zonder problemen werkte met telenet en gelijk welke andere bron) moet gaan veranderen.
Beste,
Ik heb exact hetzelfde probleem voor. Af en toe (maar niet altijd) ziet mijn scherm paars bij het opstarten. Alles afleggen en opnieuw aanzetten lost dit dan op, maar het blijft vervelend.
Soms hapert mijn beeld ook tijdens het kijken voor een paar seconden. Dan gaat het enkele minuten goed en zie ik opnieuw haperingen.
Ik weet dus niet goed of het aan de televisie zelf, mijn verbinding, de decoder of iets anders ligt…
Is het mogelijk om mijn lijn te controleren op storingen?
De restart-procedure heb ik reeds geprobeerd en dat lost het probleem op dat moment dan wel op, maar na enkele dagen heb ik het opnieuw voor. Een extra HDMI-kabel heb ik helaas niet.
Ik heb een v5 compact decoder, een wifi-bridge en een modem (die een eind van mijn tv staat).
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Nadine
Ik vermoed echter dat het eerder met de verbinding tussen je decoder en tv zal te maken hebben , dus eerder met de HDMI kabel of hdmi poort op de tv of op de decoder.
Heb je op je tv nog een andere HDMI poort waar je de decoder kan op aansluiten? Kan je eventueel toch eens een andere HDMI kabel testen?
heb je som een lange utp netwerkkabel die je tijdelijk over de grond kunt leggen om decoder rechtstreeks aan de bbox te verbinden om zo zeker te zijn dat het niet aan je wifi-bridge ligt!
Beste Samuel,
Bedankt. Ik ga mij morgen een nieuwe HDMI-kabel aanschaffen. Heb in elk geval al van HDMI-poort geswitcht. Het ligt inderdaad misschien gewoon aan die ene poort op mijn tv. Goed idee!
Aangezien het slechts af en toe voorvalt, weet ik nu niet onmiddellijk of het opgelost zal zijn, maar het is zeker het proberen waard.
Mocht het probleem zich blijven voordoen, zal ik dan maar de Happy House-technieker eens inschakelen, vooraleer ik op zoek ga naar een nieuwe tv. :-)
Groeten,
Nadine
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.