Is het mogelijk de oude v4 decoder terug te activeren in combinatie met de nieuwe decoder die ik kreeg?
En hoe dan...?
Bedankt alvast...
Is het mogelijk de oude v4 decoder terug te activeren in combinatie met de nieuwe decoder die ik kreeg?
En hoe dan...?
Bedankt alvast...
hier staat hoe je die kunt deactiveren → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervang-je-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html
en terug activeren door gewoon de decoders weer op te zetten en de gegevens invoeren doe gevraagd worden.
Best je oude v4 decoder laten omruilen voor een recentere decoder, de oude v4 moet je trouwens niet meer terugsturen bij een omruil die is voor het recyclage park bestemd.
Je kan op je lijn inderdaad meerdere decoders aansluiten. De v4 is wel een verouderd toestel waar geen updates meer voor gegeven worden. Het is eerder aangeraden een nieuwe decoder aan te vragen als u nog een tweede decoder wil gebruiken. De activatie doe je op dezelfde manier als dat je nu de nieuwe decoder hebt aangesloten. Zodra je het lijnnummer hebt ingegeven zal alles werken.
Ik heb ook zonet mijn V5 compact decoder ontvangen, maar zou graag mijn opnamen van mijn V4 behouden, nml deze op harde schijf. Zullen die opnamen verdwijnen als ik mijn V4 deactiveer ? of moet ik na het deactiveren, de V4 decoder gewoon opnieuw installeren en zullen mijn opnames nog bruikbaar zijn.
Kan de nieuwe V5 decoder geïnstalleerd worden zonder deactivering van de oude V4 decoder? en wat betekend dit verschil voor de huurprijs?
Ter info: je moet de v4 decoder niet de-installeren maar na een tijd (ik dacht na 3 maand) zal die van de lijn automatisch gedeactiveerd/onbruikbaar worden, maar je kunt wel niet het aantal mogelijke decoders overtreffen die op je lijn kunnen actief staan en dit aantal kun je controleren via → Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus.
NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.
0800 22 800 (gratis) voor hulp via helpdesk kan dan wel nog.
Voor de huurprijs zal dit ook het zelfde blijven denk ik en zal er geen bijkomende decoder aangerekend worden aangezien het een ruildecoder is die bij op de lijn geactiveerd wordt en de oude v4 toch na een tijd zal gedeactiveerd worden (=het aantal decoders blijft het zelfde qua huur), maar daaromtrent kunnen de Prox forummedewerkers dan meer zekerheid geven maandag als ze hier de draad opnemen.
Je kunt de opnames op uw v4 op zeker twee manieren redden. Daarmee zou ik dus beginnen.
Toch best opletten met het activeren van twee decoders, de factuur wordt niet meer met de hand geschreven door een slimme bediende van Proximus maar met een geprogrammeerde computer.
Je kunt de opnames op uw v4 op zeker twee manieren redden. Daarmee zou ik dus beginnen.
een lijstje maken van wat er op de v4 staat en vragen aan Proximus om dat lijstje beschikbaar te maken voor de v5. Maandag kan een Proximusmedewerker u dat hopelijk beloven.
Hier werd al door Proximus medewerkers gemeld dat ze dit niet mogen doen, enkel en alleen als er door een technisch probleem opnames verdwenen zijn mogen ze opnames op je decoder zetten en als ze niet ouder zijn dan 60 dagen.
Maar zoals je zelf zegt maandag horen we meer van de Prox medewerkers.
Voor mij was dit de enige reden om de V4 decoder actief te houden zodat mijn opnames niet zouden verdwijnen. Wellicht kan de decoder ook niet gestart worden zonder internet verbinding om op die manier opnames van harde schijf te bekijken?
Nu maar hopen dat de opnames van de V4 (harde schijf) naar de V5 compact decoder kunnen overgezet worden door een Proximusmedewerker. Vandaar ik de nieuwe decoder nog niet had geïnstalleerd daar men vraagt om eerst de oude te deactiveren ( Martin, via uw link heb ik gezien dat ik normaal 3 decoders actief op mijn lijn hebben).
Nu weet ik ook niet of de strategie van Proximus veranderd is of zij na de omruiling je decoder met een V5 dan al onmiddellijk zouden overgaan naar een deactivering dat denk ik niet.
Soit, absolute zekerheid zal je pas krijgen van iemand van Proximus zelf aanstaande maandag.
@Martin, nee ik moet het lijnnummer niet opnieuw ingeven. Het vreemde is ook dat het beeld v/d V4 decoder enkel vast loopt tijdens “het live kijken” (na bvb 30 min), maar niet tijdens een programma via herstart bekijken.
Hopelijk kan een medewerker van Proximus meer duidelijkheid brengen.
Heb je ook al eens de bbox herstart door 10sec zijn netstroom te onderbreken.
Zou een reset v/d decoder hier een oplossing kunnen zijn of niet? maar helaas staat er geen knop op de V4 decoder. Mocht ik nu weten dat de opnames van de V4 (harde schijf) naar de V5 compact decoder kunnen overgezet worden door een Prox forummedewerker, dan zou ik onmiddellijk de nieuwe V5 compact kunnen installeren.
Het is ook niet zeker dat een reset van de V4 decoder het probleem gaat oplossen, en sommigen hadden ook problemen met hun V4 decoder achteraf na de reset (afhankelijk van de software die er op stond) de procedure was de volgende :
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik i.pv. de stekker de aan/uit schakelaar v/d decoder, links achteraan.)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
PS: Na het terugsteken van de netstekker (of schakelaar aan te zetten) , wacht niet te lang om de 3 toetsencombinatie in te drukken !
Maar de opnames van de harde schijf zullen volgens mij niet door Proximus overgezet worden enfin we zien dan wel wat zij antwoorden.
Afgelopen week nog altijd geen reactie gehad van Proximus via dit forum, moet dit ter attentie van iemand gestuurd worden?
Bij toeval ook een mail ontvangen van Proximus “ reeds jaren klant...onze experts staan klaar voor uw vragen”, ook dit ingevuld en na 3 dagen nog altijd geen reactie. zal wellicht niets anders opzitten dan naar de klantendienst te bellen….maar na lang wachten tot iemand aan de lijn is ben je nog niet zeker dat je de juiste persoon te pakken hebt.
Ja en hier komt pas dinsdag iemand terug langs die van Proximus zelf is.
Laat ons hopen dat er dinsdag een @Proximus-Forummedewerker/Moderator hier de draad opneemt.
(de helpdesk 080022800 blijft wel altijd bereikbaar)
je oude v4 decoder staat nog correct aangemeld op je aansluiting zie ik.
Heb je zowel de bbox als deze decoder al eens herstart?
Is inmiddels de nieuwe decoder al geleverd via bpost?
Groeten
Geert
Nog niet geïnstalleerd, wegens onzekerheid of ik mijn opnames op harde schijf ( V4 decoder) kan behouden.
maar als je de nieuwe decoder aansluit en je ondervindt geen probleem (geeft geen foutmelding) dan kun je toch ook nog de opnames van je v4 op harde schijf bekijken.
ik had begrepen, wellicht ook via info op dit forum, dat als je uw oude decoder eerst niet deactiveert...dat misschien niet alle functionaliteiten voor de nieuwe V5 decoder zouden optimaal kunnen gebruikt worden ( zoals kijken HD..) ?
ja dat wel enkel in het geval je het aantal decoders overschrijdt dat mogelijk is in HD → Aantal TV’s dat je kunt aansluiten in HD/SD bij u thuis | Proximus
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.