Skip to main content
Vraag

Opnames worden halfweg afgebroken

• Apprentice
  • 3 reacties

Nog maar pas klant bij proximus tv, op zich geen slechte ervaring. MAAR: Het is op enkele dagen tijd 2 keer gebeurd dat opgenomen programmas niet volledig te bekijken zijn.  Ergens onderweg wordt het programma vroegtijdig afgebroken.  Ook via uitgesteld kijken is het programma niet volledig te bekijken.

Ik had het eerst deze week met Familie (vtm) en nu met Huizenjagers op Play4 (aflevering S7 E11).  Toch wel ontnuchterend, met de ouderwetse digicorder van Telenet heb ik dit nooit voor gehad.

Ja ik heb bbox3 en tv decoder volledig herstart.  Dus daar ligt het niet aan.

Gebeurt dit wel vaker?  Is er een oplossing?

11 reacties

Martin
  • 33189 reacties
  • 23 maart 2025

Tip: 

Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat de PX moderatoren u morgen vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 23 maart 2025

Profiel aangevuld

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 24 maart 2025

Ik heb het ook al voorgehad en vermeld in het V7-Stand-van-zaken-topic (pag 42), tot dusver zonder reactie op dit voorval.

Martin
  • 33189 reacties
  • 24 maart 2025

Dit wordt hier inderdaad op het forum af en toe wel nog eens gemeld door Proximus klanten!
Mss kunnen de PX moderatoren wel weten of het een gekend probleem is?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3421 reacties
  • 24 maart 2025

@zoef Bij de zenders van VTM wordt enkel de correcte tijd opgenomen. Bij alle andere zenders worden er momenteel nog 5 minuten voor en 30 minuten na een programma opgenomen. Als deze niet op het juiste moment tov de TV-gids uitgezonden worden kan dit soms voor problemen zorgen. 

Als je nog problemen ondervindt, mag je ons zoveel mogelijk concrete voorbeelden bezorgen. Diegenen die je hier al postte heb ik al doorgegeven. 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3421 reacties
  • 25 maart 2025

@zoef Ondertussen weten we dat je ze wel volledig kan bekijken via de app of de website. 

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 25 maart 2025

Inderdaad, in de app duurt Huizenjagers S7 E11 52:17 terwijl het op mijn opname volgens de tijdsbalk maar ergens in de dertig minuten was.  Uiteraard is het wel de bedoeling dat ik via mijn tv kan kijken naar de opname zodat ik reclame kan doorspoelen.  Via terugkijken kan dat niet zonder tv replay+ (waarvoor ik voor alle duidelijkheid niet ga betalen). 

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 25 maart 2025

Als ik je goed begrijp wordt het programma wel volledig opgenomen, maar niet volledig afgespeeld?
(wat op dit forum al eerder ter sprake is gekomen - ik zeg maar)

Martin
  • 33189 reacties
  • 25 maart 2025

Als je de opname via de app volledig kunt bekijken is ze inderdaad volledig opgenomen en zou evens synchroon moeten lopen ook op de decoder waar het op dit punt ergens verkeerd loopt bij het afspelen. Het is wel zo dat dit de laatste tijd meer en meer gemeld wordt!

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 25 maart 2025

@Martin en ​@Mutlie misschien was ik niet duidelijk.  

in de app duurt Huizenjagers S7 E11 52:17

→ daarmee bedoelde ik in de app via uitgesteld kijken (of hoe het ook mag heten). 

terwijl het op mijn opname volgens de tijdsbalk maar ergens in de dertig minuten was

→ daarmee bedoelde ik de opname toen ik ze bekeek via mijn decoder eergisteren en gisteren nog eens dubbelcheckte.  Ondertussen is de opname gewist en ik heb nooit gecheckt via de app hoelang de opname daar duurde.

In elk geval, zondag werd de opname vroegtijdig afgebroken op de decoder en eveneens zondag op de decoder was hetzelfde programma afgebroken na het 2de reclameblok via uitgesteld kijken.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3421 reacties
  • 26 maart 2025

@zoef Het is uiteraard de bedoeling dat je de opname volledig kan zien op je decoder en niet dat je moet bijbetalen voor TV Replay+. We zijn echter nog volop op zoek naar de oorzaak van het vroegtijdig afbreken van die opnames en een definitieve oplossing. Ondertussen geven we daarom een tijdelijke oplossing. Niet ideaal, maar zo kan je het wel bekijken als je wil. 

De opnames in de app of op de website spelen wel volledig af. En anders kan je toch TV Replay gebruiken.