Vraag

Opname op proximus pickx maar niet decoder?

  • 17 April 2021
  • 6 reacties
  • 280 Bekeken

Vanochtend programma opgenomen. Staat te kijken in de app, maar niet op de decoder. Is dat normaal? Manier om dit op je decoder te bekijken?


6 reacties

anders eens de bbox eens 5 sec stroomloos zetten en achteraf als de bbox volledig opgestart is de decoder ook eens stroomloos zetten en terug laten opstarten

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb dat soms ook, met een V5 decoder.

Programmering via pickx. 

 

 

Niet alle opnames worden de dag zelf getoond, slechts een dag later worden ze ook getoond op de decoder. 

bij mij lukte dit nochtans wel als ik alles heropstart, toch voor de paar keren dat ik dit al voorgehad heb.
Op dat gebied kan ik echt niet klagen, mss valt dit bij sommige decoders meer voor, ik heb een v5 compact.

Reputatie 6
Badge +3

Zoals Martin vermeldt, herstart u best uw decoder eens zodat hij zijn opnamelijst vernieuwd.

Als u uw lijnnummer of klantennummer toevoegt aan uw forumprofiel, kunnen we het langs deze kant ook eens nakijken.

Reputatie 1
Badge

Mag ik zo vrij zijn hieromtrent ook een vraag te stellen.

Mijn broer sukkelt met dit probleem voor meer dan een jaar, hij heeft al bezoek gekregen van een technieker, al een andere decoder gekregen, maar het probleem bleef, en deze week heb ik  hem beloofd dit ook eens te proberen.

Welnu, een opname via de decoder is geen probleem, maar een opname via de Pickx app geeft wel een probleem, de opname is niet te zien tenzij na heropstarten van de decoder, ik heb gisteren 3 keer getest en moest de decoder drie keer heropstarten en mijn BBox is de laatste dagen reeds herhaaldelijk heropgestart ter wille van een ander probleem dus zal er toch weer iets anders gaande zijn, niet?

dat is inderdaad een synchronisatie probleem wat wel nog voorvalt (maar daarom niet bij iedereen zo frequent) en dikwijls opgelost worden door decoder uit te zetten dan bbox stroomloos zetten gedurende 10 sec en dan als de bbox volledig heropgestart is de decoder terug onder spanning zetten. 

Maar als dit probleem frequent voorkomt dan weet ik niet of Proximus daarvan op de hoogte is (wat ik wel veronderstel van wel aangezien dit nog af en toe gemeld wordt) en een definitieve oplossing heeft hiervoor, en dit zouden de prox medewerkers je maandag moeten kunnen vertellen.

NB: Mogelijks speelt de verbinding tussen decoder en bbox ook mee in dit probleem als die  draadloos gebeurt (gissing van mijnentwege) bv met powerlines ...

Reageer