Beantwoord

Opname ATV

  • 23 December 2021
  • 21 reacties
  • 473 Bekeken

Ik gebruik een decoder v5c op het fiber-netwerk.Ik kan de regionale zender ATV ontvangen en bekijken.

Sinds kort is het onmogelijk om een opname van ATV te maken en/of te bekijken .

Beschrijving :

met de afstandsbediening kan ik op mijn tv-toestel in de proximus tv-gids een opname van de atv-uitzending starten .Ik zie dan in de oplichtende balk een rood rond symbooltje dat aanduidt dat er een opname bezig is.

Ook kan ik in de tv-gids een opname in de toekomst plannen .

Via de afstandsbediening kan ik onder : mijn bibliotheek/opnames die opname van de atv-uitzending die bezig is zien . Ook daar een rood rondje in de oplichtende balk .

Ik kan in de tv-gids de opname stoppen en de opname blijft zichtbaar in mijn bibliotheek/opnames .

Als ik de opname van atv in mijn bibliotheek/opnames selecteer , op de afstandbediening de knop ok druk krijg ik een menu te zien :

-kijken

-opname langer bewaren

-wissen

-Opnameopties

Als ik de mogelijkheid “kijken” kies en de knop ok druk op de afstandsbediening , verdwijnt het hierboven beschreven beeld ,

het beeld mijn opnames verschijnt ,

de balk die aanduidt dat er een atv-opname is , verdwijnt .

En ik krijg geen opname te zien .

Blijkbaar is de opname weg, verdwenen .

 

Heeft er iemand weet van het feit dat ATV misschien belet dat er van de uitzending een opname wordt gemaakt ?

 

Het probleem heeft me al uren contact gevergd met de klantendienst van Proximus . Proximus heeft me een nieuwe decoder gestuurd , zonder resultaat .

Na melding aan Proximus dat met de nieuwe decoder het probleem niet opgelost is , is er een ticket aangemaakt , blijkbaar om te staven dat het probleem in behandeling is .Direct oplossen is niet mogelijk .

 

Heeft er iemand op het forum dezelfde probleem met opnames van atv of weet iemand een oplossing .?

Ik heb ook de decoder al herstart , de modem herstart en de helpdesk heeft de fibermodem al herstart .

In afwachting .

Vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Jan_090 23 December 2021, 19:28

Bekijk origineel

21 reacties

FYI: precies zijn er nog die problemen hebben met regionale zenders?

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/problemen-met-opnames-vd-regional-zenders-focus-wtv-avs-55127

NB: niet alle zenders en programma’s van een zender zijn opneembaar = zendrechten.

…/

NB: niet alle zenders en programma’s van een zender zijn opneembaar = zendrechten.

/…

 

Tja mogelijk , maar zonder enige aankondiging ? Veertien dagen geleden was opnemen van de ATV-uitzending nog mogelijk .

Inderdaad ik vermoed ook dat er een probleem is.

Zou er niemand op het forum zijn in het zendgebied van atv die kan testen of dat probleem elders ook bestaat ?

Vriendelijke groet.

Atv liet mij het volgende weten :

Ik vermoed dat u via Proximus kijkt?

Sinds 2 weken biedt Proximus onze uitzendingen aan in HD.

Er zijn bekende problemen met de v5 mini decoders waardoor deze (voorlopig) niet kunnen opnemen.

Ze hebben ons beloofd om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Het is wel mogelijk om onze programma’s op te nemen via het SD kanaal. Dit zit ergens rond kanaal 730

 

Probleem opgelost dus.

 

Atv liet mij het volgende weten :

Ik vermoed dat u via Proximus kijkt?

Sinds 2 weken biedt Proximus onze uitzendingen aan in HD.

Er zijn bekende problemen met de v5 mini decoders waardoor deze (voorlopig) niet kunnen opnemen.

Ze hebben ons beloofd om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Het is wel mogelijk om onze programma’s op te nemen via het SD kanaal. Dit zit ergens rond kanaal 730

 

Probleem opgelost dus.

 

 

Bedankt voor de feedback.

Probleem is niet opgelost maar we weten nu toch waar het probleem zit :relaxed:

Dan zou het mss het zelfde probleem kunnen zijn met “problemen met opnames vd regional zenders Focus WTV & AVS

Reputatie 7
Badge +3

Idem hier met ROB TV als regionale zender  opnemen via kanaal 734 lukt wel . Opnemen via kanaal 10 lukt niet meer sinds gisteren en  geen tv gids in de HD versie beschikbaar in de Pickx App en Pickx online wel op de decoder maar neemt niet op. Dus ook met V7 decoder zelfde probleem.

Die Prox zenderlijsten moeten ook eens dringend geüpdatet worden bv ATV HD staat er niet in vermeld enz…..

Proximus zou op de hoogte zijn volgend atv . Raar dat proximus de gevolgen van het inwisselen tussen gewoon en hd niet volledig onderkent . En dat de klantendienst van niks weet ….

Misschien komt er verbetering van deze moeilijkheid binnenkort .

 

 

Die Prox zenderlijsten moeten ook eens dringend geüpdatet worden bv ATV HD staat er niet in vermeld enz…..

Mmm , ik vond 2 x atv . Een maal met hd achter , en eenmaal gewoon atv zonder meer .

 

Heeft hier iemand een lijntje naar de betreffende afdeling binnen Proximus ?

Reputatie 7
Badge +3

Probleem is opgelost hier door de regionale zender in HD op kanaal 10 te zetten.

Je kan dit doen via http://www.pickx.be/zenders  (voor V5, V5C, V6 en V7 tv box)

Pas de zendernummering aan via Pickx.be

Via Pickx.be kan je op een gemakkelijke en intuitieve manier je tv-zenders hernummeren. Bovendien zal deze wijziging automatish zichtbaar zijn op alle Pickx platformen, TV Box, Pickx.be & Pickx-app.

  1. Ga naar  www.pickx.be/zendersNieuw venster ;
  2. Voer je MyProximus login en wachtwoord in;
  3. Selecteer een zender in de lijst en sleep die naar de gewenste plaats. Om naar een specifiek nummer te verplaatsen, druk je op de Verplaatsen-knop aan de rechterkant en voer je het gewenste nummer in. Breng zoveel veranderingen aan als je wil;
  4. Druk op Opslaan onderaan het scherm om je wijzigingen op te slaan.

Goed om te weten

  • De wijziging die gedaan werden via Pickx.be, zijn automatisch en onmiddellijk zichtbaar op de TV Box en op de Pickx.be. Na herstart of na 4 uur zijn deze ook zichtbaar op Pickx-app.
  • Andere zenders nummers zullen mee opschuiven. Bijvoorbeeld, als je zender 5 verplaatst naar nummer 1 > de zender die aanvankelijk op 1 stond zal nu op plaats 2 komen, de zender die op plaats 2 stond zal nu op 3 komen te staan enz…

Bedoel je nu dat het opname probleem opgelost is enkel als je die zender op Kanaal 10 zet?

Als dat zo is, is eigenlijk het Probleem door Proximus nog niet opgelost dan.

Reputatie 7
Badge +3

Na het switchen van de SD versie naar kanaal 734 en de HD versie naar kanaal 10 , kan ik terug op beide kanalen opnemen, raar maar waar.

Volgens een proximus medewerker van de technische dienst zou de HD versie automatisch de SD vervangen op de decoder waar de SD versie stond ( kanaalnummer) .

Indien niet gebeurd is kan het conflicten geven in de opname planning. De switch( veranderen van kanaalnummer dient te gebeuren via de website http://www.pickx.be/zenders zodat het op alle decoders, Pickx App enz.. van de klant/gebruiker op het zelfde kanaal komt te staan. ( dit was de uitleg die ik kreeg )

Dan zal er  wel bij hen ergens in hun systeem iets niet aangepast zijn, want anders zou dit ook problemen moeten geleverd hebben in gelijkaardige gevallen vroeger met zenders die ook eerst alleen in SD waren er dan op dit kanaal de HD versie kwam.

Als je nu dit HD kanaal bvb op 11 zou zetten (of een ander kanaal) dan zou je ook geen opnameproblemen meer mogen hebben als hun systeem goed aangepast werd.

Want het is toch de bedoeling dat je de zender volgorde naar je eigen keuze moogt zetten en zonder dat dit bv opnameproblemen mag teweegbrengen.

In pixcks slaag ik er niet in atv hd naar een hoger nummer te zetten en in de plaats daarvan atv-gewoon te plaatsen .

Ook de handleiding hierboven helpt niet ,, Ongeacht hoeveel keer ik atv verplaats en opsla , telkens staat atv-hd  boven aan .

Zou ik toch wat mis doen?

lukt het niet via je decoder zelf of heb je een v7 mss

Zoals ik boven beschreef , ik heb een v5c.

En ook aanpassen via de decoder mislukt of is op dezelfde manier onmogelijk .

Ik word het beu . Proximus heeft gewonnen .

 

ook na heropstarten/resetten van decoder (ik weet het, wordt inderdaad vervelend als je iedere keer herstarten /restten leest) want tenslotte moet alles gesynchroniseerd worden met je decoder gelijk waar je het instelt.

Op mijn laptop , in pickx , staat ‘atv hd ‘op 3 en ‘atv gewoon ‘ op 170  .

Het verwisselen van plaats lukt . Tot ik pickx op de laptop weer open . Dan staat ‘atv hd’ weer te blinken op 3 en ‘atv gewoon’ op 170.

Om moedeloos van te worden .

Maar ik zal de feestdagen wel doorkomen met dit manco .

Voor alle meelezers fijne feestdagen .

bedoel je dat je het verwisselen van plaats via decoder gedaan hebt zoals ik hierboven voorgesteld had.

Fijne kerstavond.

Reageer