Vraag

onverwacht probleem

  • 12 December 2023
  • 11 reacties
  • 211 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Reeds verschillende weken komt er zo om om de twee a drie dagen een bericht van een onverwacht probleem. De oplossing is telkens : modem herstarten. Vandaag is dat nu minstens om het uur en dat is irritant. Gebeld naar de helpdesk en een vriendelijke Mijnheer zei dat ik een ogenblik moest wachten. Dat wachten duurde wel wat, eigenlijk zeker een half uur en dan werd de verbinding verbroken. Niet echt sympathiek. Die mijnheer belde ook niet terug. Wat nu? Ik kan wel tv blijven kijken via WiFi op een tablet of via internet op een PC. Die worden blijkbaar niet onderbroken. Maar erg comfortabel is dat niet. 


11 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ondertussen wordt het probleem duidelijker : de decoder V5C start op, zegt dat hij de software opnieuw laadt maar geraakt niet meer in pickx vrees ik. Er komt alleszins niets meer uit.

helpt een een reset van de decoder je niet verder dan → Je TV Box resetten | Proximus

Reputatie 6
Badge +2

Helaas neen. De decoder lijkt wel morsdood.

Is het al lang geleden dat je de bbox nog eens gereset hebt → Reset je b-box/Internet box | Proximus

Reputatie 6
Badge +2

Een paar dagen. De bbox en decoder. 

Het is eigenlijk simpel. Er was eerst een decoder v5   met  harde schijf, vervangen door een V5c. Na een zekere tijd marcheerden die niet behoorlijk en werd vervangen door een V6. Na een tijd ging die slecht en heb ik toen een tijdje gesukkeld met twee V7 die toen nog 4 pagina's fouten hadden. Terug naar de helpdesk waar ze een derde V7 voorstelden. Dat heb ik geweigerd en het werd dan weer een V5c. Die weer niet meer werkt. Ik heb het stilaan gehad  met die rommel.  De kwaliteit van het materieel is slecht en hun dienstverlening ook. Waarom moet ik vandaag 30 minuten wachten op een mijnheer die het ging nakijken om er dan uitgezwierd te worden. Waarom belt die dan niet terug? Waarom blijf ik meer dan 100 € betalen voor dat gesukkel. 

 

Reputatie 6
Badge +2

Deze morgen nog eens een reset gedaan van de decoder v5c en dat geeft een error 5. Het bericht zegt dan dat ik de stroom efkens kort moet uitzetten en terug starten.  Zonder veel sukses. Dan moet ik bellen naar de 080022800, wat ik gisteren zonder veel sukses heb gedaan. Geduld is een mooie eigenschap.

is die decoder rechtstreeks verbonden aan de bbox?

Als je de bbox al herstart en gerest hebt en ook al de decoder herstart en gereset, kun je nog weinig zelf iets ondernemen.

Eventueel:

  • eens de decoder op een ander poort van de bbox aansluiten
  • utp kabel tussen bbox en decoder vervangen

Het is altijd belangrijk als je de bbox herstart of reset van de decoder eerst stroomloos te zetten en pas dan de decoder terug onder spanning zetten al de bbox volledig heropgestart is na herstart of reset en dan daarna de decoder herstarten of resetten.

Reputatie 6
Badge +2

Ja rechtstreeks.

Ik ga dus niets  meer ondernemen,

Geduldig wachten tot Proximus wat tijd heeft.  

Reputatie 6
Badge +2

Toch maar begonnen met alles eens te overlopen : kabeltjes, resetten en blijkbaar heeft het geholpen.  De decoder zit nu wel op een andere poort en ik denk dat dat bepalend is.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Cvanloon Na alles te resetten werkt het terug?

Reputatie 6
Badge +2

Alles eens opnieuw gereset, alle kabeltjes terug induwen,  maar de kabel van de decoder zat op poort 3 van de modem (waarom ?) maar heb deze op poort 1 gestoken en sindsdien is er geen onderbreking meer geweest. Dus de raad van Martin heeft geholpen.

Reageer