Skip to main content
Vraag

"ontdek de nieuwe Pickx ervaring"

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 246 reacties

Wanneer ik de nieuwe nieuwe Pickx ervaring wil ervaren en dus op  op verdergaan klik kom ik op mijn beide toestellen met Pickx app telkens opnieuw in google play tersche waar ik kan kizen Pickx verwijderen of openen. Ik neem aan dat zelfsz voor Proximus openen de logische keuze is ?

Maar waarom opnieuw en opnieuw en opnieuw Google play ?

Daarnaast waarom verdween en knop live ?

12 reacties

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 23 maart 2025

Aangezien de Pickx app hier zowel op smartphone (beide Android)  als op tablet zonder enig probleem gewoon opent en ook goed werkt denk ik dat je best de app eens verwijdert en opnieuw installeert.

Martin
  • 33189 reacties
  • 24 maart 2025

@wimmer 

ik heb ook iets eigenaardigs vastgesteld op mijn Android phone ik zie twee Pickx iconen staan ipv één.

Het ene “pickx-app icoon” daar staat alleen het “proximus symbool” zonder ander vermelding.
Het tweede “pickx-app icoon” daar staat ook het “proximus symbool” met eronder de vermelding “Pickx”.

klik ik op het tweede icoon met Pickx vermelding dan opent de play store met proximus pickx en met de opties “verwijderen” of “Openen”; als ik op “openen” klik dat werkt alles zoals het hoort.

klik ik echter op het tweede icoon zonder de Pickx vermelding dan opent gewoon Pickx zonder problemen!

Heb al tot tweemaal toe Pickx-app verwijderd maar het fenomeen blijft, namelijk twee verschillende Pickx iconen verschijnen om de Pickx app te openen !!!! 

Nu is het wel voor mij niet erg aangezien ik nu weet dat ik op het icoon zonder pickx vermelding moet klikken en alles werkt zoals het moet, maar normaal is dat toch niet!

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 24 maart 2025

??? ik zie maar 1 pickx app op mijn S21FE.
Misschien je smartphone eens heropstarten?

Martin
  • 33189 reacties
  • 24 maart 2025

heb al van alles geprobeerd maar bij installatie van Pickx komen er twee iconen om pickx-app te starten en als je de pickx app verwijder dan verdwijnen ook de twee iconen op de app te starten !

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3421 reacties
  • 25 maart 2025

@wimmer ​@Martin Jullie zitten allebei al op het nieuwe TV-platform. Hier hoort inderdaad de nieuwe pickx-app bij, dat is diegene met enkel het proximuslogo. Als je deze nog niet hebt, moet je die inderdaad eerst installeren. Eenmaal dat gebeurd is, moet die gewoon openen als je op de app klikt en zou die niet meer naar Google Playstore mogen gaan.  De app met de naam pickx onder het logo is niet meer nodig en mag verwijderd worden. 

Martin, verschijnen die 2 icoontjes ook als je ze allebei eerst verwijderd en dan enkel die zonder de benaming opnieuw installeert ? 

Martin
  • 33189 reacties
  • 25 maart 2025

@HadewychT Het speelt geen rol welk icoon ik eerst kies als ik verwijder kies (heb met beiden al geprobeerd) , ze zijn dan beiden verwijderd samen met de pickx-app die ook verwijderd is.

Update: Ze zeggen altijd 3de keer goede keer en het is bewezen :-)

Ik heb nu deze keer het volgende gedaan: via het icoon “⌘ met Pickx eronder”, heb ik eerst cache en ook geheugen gewist en dan pas verwijderen gekozen.
Nu blijft wel het icoon “⌘”  (zonder Pickx eronder) staan en kan ik de Pickx-app (1.8.0000) van het nieuwe platform opstarten.🤙

@HadewychT komt er ook binnenkort een update voor de versie 1.8.0000 of is dit enkel voor de Apple-TV op iOS?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3421 reacties
  • 25 maart 2025

@Martin Die update zou er voor alle versies moeten komen volgens de info die ik kreeg.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 246 reacties
  • 25 maart 2025

Op de tablet blijft het fout lopen. Pick al 3 x opnieuw geïnstalleerd maar ik blijf telkens terug in Google Play te belanden maar nu kan ik daar openen niet meer selecteren. Wat bedoel je met nieuw Tv platform? Wij hebben  geen decoder

Martin
  • 33189 reacties
  • 25 maart 2025

@wimmer 

Als je vanuit de google play store, de pickx-app op je tablet installeert is het dan wel deze die je kiest met alleen het symbool “⌘”  erin zonder dat “Pickx” eronder vermeld staat
of ook zie je “Pickx  New” staan.

Deze app  is voor het nieuw TV platform waaruit je alle tv services toegediend krijgt.

Of je decoder hebt of niet maakt helemaal niet uit.

deze moet je kiezen voor het nieuw TV platform (versie 1.8.0000)
deze niet kiezen want is voor het oud TV platform (versie 7.5.2)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 246 reacties
  • 25 maart 2025

Dat icoontje vind ik niet in Google Play. Heb je een link of wat is heet zoekargument? 

Martin
  • 33189 reacties
  • 25 maart 2025

Als je op je tablet de “Google play-app” opent en als zoekterm Proximus ingeeft dan zou je die moeten vinden ofwel met de zoekterm Proximus Pickx.

Dit zou moeten op het zelfde ongeveer uitkomen, als ik hier op mijn laptop surf naar 

https://play.google.com/store/apps?device=tablet en dan de zoekterm Proximus invoer, kom ik hier terecht:

https://play.google.com/store/search?q=proximus&c=apps

waar ik dan het volgende vindt

En ter bijkomende info:

→ Hoe kun je de Proximus Pickx-app downloaden en installeren?

Download en installeer de Proximus Pickx-app gratis via de Play Store of App Store.

• → Play store  Gsm of tablet met Android 9.0 of hoger
  • (App store    iPhone of iPad met iOS 12.0 of hoger)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 246 reacties
  • 26 maart 2025

Zou ik inderdaad moeten vinden maar de juiste icoontje zonder proximus vind Ik niet