Vraag

Onderwerp: compact decoder V5 -geen klank bij zenders BBC one en BBC two

  • 9 October 2022
  • 12 reacties
  • 476 Bekeken

Ik heb 2 decoders (een eerste grote (oude versie) en een 2de compact V5) en op de aansluiting met de compact decoder heb ik geen klank op bbc one en two (23 en 24 op mijn tv). Op de oude grote decoder heb ik wel klank, niet op de compacte. Een reset (mij aangeraden door de klantendienst) heeft niets opgeleverd. Ik heb ook geen klank op andere zenders (TLC oa) maar dat is minder erg. Ik ben een fervente BBC kijker, dus ik zou graag hebben dat mijn probleem opgelost geraakt….. kan het zijn dat er een probleem is met de compact decoder?

 


12 reacties

@Martine Lammens Als je wel klank hebt op sommige zenders met je V5Compact decoder zal het niet aan de decoder zelf liggen. Heb je de V5C zijn instellingen op gebied van klank al eens bekeken, of die op stereo staat?

Martin

super bedankt. Inderdaad, ik heb net de instellingen (stond op dolby) veranderd en ik heb klank op beide BBC zenders.

You made my weekend. Echt heel erg bedankt

Ik heb hetzelfde probleem sinds vandaag op twee van de drie decoders.  Alleen: ik heb de stereo-instelling wel goed. Opnieuw opstarten helpt ook niet. 

Inmiddels is het probleem ‘vanzelf’ opgelost...

Reputatie 1
Badge

Geen geluid bij BBC1...Fozen Planet.

Reputatie 5
Badge +2

Probleem is bij nog meerdere klanten, ook bij de Franstalige forumleden lees ik. Boosdoener is het Dolby-geluid bij enkele (niet alle) programma’s van BBC One HD (bv Frozen Planet). Ironisch genoeg werkt die Dolby niet, waardoor de decoder flipt en schokkend beeld geeft zonder geluid. Opnames bekijken en afspelen is daartegen geen enkel probleem, want er staat toch geen Dolby-geluid op. Verder geen probleem met BBC Two HD.

Maw Proximus haal de Dolby weg van BBC One HD aangezien ze toch niet wordt aangeleverd door de BBC ;-) 

Tot dan moet je het programma met Dolby dat je wilt bekijken best opnemen en zo afspelen of hopen dat er geen Dolby-geluid is. 

Reputatie 1
Badge

Nu Bloodlands...dood geluid

Ook al vooraf geplande opnames van beide BBCs verdwenen uit de lijst.

 

Reputatie 1
Badge

Dit probleem moet opgelost worden.

Match of the day zonder geluid.

Heb een opname geprobeerd maar de opname speelt niet.

 

Reputatie 1
Badge

Nog een samenvatting.

Geen geluid bij BBC1 en BBC2 bij meeste programmas.

Geplande opnames BBC1 en BBC 2 worden niet opgenomen volgens de decoder maar worden wel weergegeven als opgenomen in de pickx app.

Decoder resetten verandert het resultaat niet.

Heel verwarrend allemaal.

Film Waves nu live BBC2 ook geen geluid.

Reputatie 1
Badge

Zou het mogelijk zijn te melden of deze problemen nu defintief opgelost zijn?

Want de BBC  programmas die nu lopen hebben dit probleem niet.

 

Reputatie 5
Badge +2

Gisteren nog problemen zag ik op zowel BBC One HD als BBC Two HD. Vandaag tot hier toe niet merk ik. Gelukkig bestaan de SD-versies nog, die wel nog goed werken.

Reputatie 1
Badge

Toch nog veel problemen zoals beschreven bij ander topic.

En inderdaad bij de sd kanalen ok

Reageer