Beantwoord

onbekende opnames in pickx app

  • 19 July 2023
  • 14 reacties
  • 156 Bekeken

Wij zijn sinds begin deze maand overgestapt van Telenet naar Proximus Fiber met de Pickx app op de Apple TV. 
 

sinds dan verschijnen er opnames van Franse zenders of films bij “mijn video’s” die wij nooit hebben opgenomen. 
 

Lijkt alsof mijn ook pickx gelinkt is met iemand anders zijn account. 
 

iemand hetzelfde al meegemaakt? Hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door DaisyS 8 August 2023, 15:50

Bekijk origineel

14 reacties

@s_vc 

Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@s_vc 

ik controleer dit even, 

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel a.u.b.

 

Geert

Bij deze klantennummer ingevuld.

Reputatie 7
Badge +3

@s_vc 

Kan je eens (als je thuis bent) het menu openen op je digitale tv, gaan naar instellingen, vervolgens naar Support en dan systeem info.

Het telefoonnummer dat hierbij staat welk is dat? 

Kan je dit vermelden op je profiel en me dat dan laten weten?

 

Geert

@GeertC even snel opgezocht in de Pickx app, aansluitnummer ingevuld in het Ticket veld op m’n profiel

Wij zijn sinds begin deze maand overgestapt van Telenet naar Proximus Fiber met de Pickx app op de Apple TV. 
 

sinds dan verschijnen er opnames van Franse zenders of films bij “mijn video’s” die wij nooit hebben opgenomen. 
 

Lijkt alsof mijn ook pickx gelinkt is met iemand anders zijn account. 
 

iemand hetzelfde al meegemaakt? Hoe kan dit opgelost worden?

hier hetzelfde probleem, al verschillende keren helpdesk gecontacteerd maar geen oplossing. Laatste keer gebeld 19 juli en nogmaals probleem uitgelegd. Ik zou ‘s avonds teruggebeld worden maar ik wacht nog steeds… hebben al een nieuwe decoder gekregen, er is al een technieker langs geweest maar probleem blijft terug komen. Weet ondertussen niet meer hoeveel keer ik al gebeld heb :-/

Nog eens opsomming van problemen die zich nu al geruime tijd stellen:

  • serieopnames worden niet onthouden, decoder wist ze telkens weer
  • decoder blijft hardnekkig dingen opnemen die we niet hebben geprogrammeerd, al verschillende keren geannuleerd maar deze blijft hij ongevraagd opnemen.
  • films/programma’s die we dan wel hebben laten opnemen worden vanzelf gewist. NIET door ons! Laatste medewerker helpdesk (19/07) vond het grappig en ik kreeg als antwoord ‘dat gaat niet vanzelf hé mevrouw’ - deze stuurt mij dan achteraf ook nog doodleuk een mail met hoe ik moet opnemen, alsof ik dit na al die jaren nog niet zou weten!
  • helpdesk doet alsof ze dit probleem niet kennen, terwijl het meermaals te lezen staat op de forum
  • technieker die is lang geweest op 17 juli heeft de 2 gewiste films die we echt wel graag nog wilden bekijken, laten terugzetten. Nog geen 2 dagen later WEER VERDWENEN!

Word er eerlijk gezegd moedeloos van en kijk ertegenop om weer maar eens naar de helpdesk te bellen.. moet ook heel veel geluk hebben dat je een hulpvaardige en bekwame medewerker aan de lijn krijgt :-(  Misschien lukt het beter op deze manier… benieuwd

@tsjoelie 

Dan is het best dat omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven:
je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens noteert (indien dit nog niet gebeurd is) in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) . In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@GeertC Al een update hierover?

@GeertC ?

@GeertC 

Reputatie 7
Badge +3

@s_vc 

Ik stel vast dat er één decoder op je aansluiting actief staat, klopt dit?

 

Geert

@GeertC zoals aangegeven, geen decoder actief enkel Apple TV met de Pickx app. 

Reputatie 7
Badge +5

@s_vc Er was ook een decoder op je lijnnummer aangesloten, vermoedelijk zal hier bij de eigenaar van de decoder een foutje ingeslopen zijn. 

Dat zal ook het mysterie van de Franse ongewenste opnames hebben veroorzaakt. Ik heb die decoder gedeactiveerd dus je probleem zou zou opgelost moeten zijn.

Dank je @DaisyS !

Reageer