Vraag

Omwisselen decoder


Hallo,

 

Graag zou ik mijn oude V5 decoder willen omwisselen naar een V7 decoder. 

Wij hebben Disney + en zouden hier ook graag gebruik van willen maken via de decoder.

Ook moet ik de V5 decoder geregeld geheel resetten om deze aan/uit te kunnen schakelen via de afstandsbediening. Zoniet moet ik deze manueel opstarten via de decoder achteraan waardoor deze telkens geheel moet heropstarten..

Ik weet dat Flex abboneehouders deze decoder standaard krijgen maar ik hou de voorkeur aan mijn tuttimus pack te behouden daar ik van de affinity korting geniet en daar meer als 2 maand mee bezig was om deze in orde te krijgen :grimacing: Er werd mij ook gezeg dat deze in de toekomst niet verder zou doorgaan.

 


23 reacties

@Stefanie94 

Ter info: Als de Proximus forummedewerkers hier morgen terug langskomen kunnen zij u verder helpen als je aanspraak maakt op een V7 decoder

lees ook best dit eens → v7-stand-van-zaken

Bedankt maar ik hoop sowieso op een nieuw model ongeacht de voorwaarden gezien de continue problemen met de afstandsbediening - decoder.

Het zou bv niet mogelijk zijn als je lijnsnelheid te laag zou zijn, moet groter zijn dan 30Mbps, maar laat ons het officieel antwoord van een @Proximus forummedewerker afwachten

Ik zou ook graag mijn v5c decoder vervangen door een v7!

Het zou bv niet mogelijk zijn als je lijnsnelheid te laag zou zijn, moet groter zijn dan 30Mbps, maar laat ons het officieel antwoord van een @Proximus forummedewerker afwachten

 

Ik haal de volledige 10MBps (en die is dan nog gecapped)  zonder probleem dus dat komt wel in orde ;)

Ik zou ook graag mijn v5c decoder vervangen door een v7!

 

Beste,

 

U staat vrij om dit te vragen in een apart topic. 

Reputatie 7
Badge +3

@Stefanie94 Het is helaas niet mogelijk een Android TV decoder (V7) te bekomen met behoud van jouw Tuttimus pack. Zou je overstappen naar een Flex pack, dan verlies je de Affinity korting en krijg je in de plaats een tijdelijke korting van € 5/maand gedurende 12 maanden. De prijs van het Flex pack (vaste lijn, internet, tv, 1 decoder) zonder korting is € 70,99/maand. De 2 gsm’s zijn nu Mobilus M. Deze kunnen omgezet worden naar Mobile Flex +. Het eerste abonnement kost dan € 26/maand en het 2de € 20/maand (wegens de korting van € 6/maand op het 2de gsm-abonnement in een Flex pack). De huur van de wifi booster is gratis in een Flex pack terwijl je hiervoor nu € 2,49/maand voor betaalt. Verder heb je nog een lopende gecombineerde aanbieding lopen op 1 gsm-nummer waarvoor je € 20/maand voor bijbetaalt voor de DataPhone optie tot afloop van de contractduur. Met deze configuratie kost het Flex pack zonder kortingen voor jou in totaal € 136,99/maand.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@bramcl Indien je in aanmerking wenst te komen voor een omruiling naar een Android TV decoder (V7) zullen we jouw pack moeten wijzigen van Familus naar Flex. De prijs van het Flex pack (vaste lijn, internet, tv, 1 decoder) zonder korting is € 70,99/maand. Jij behoudt in dit geval de tussenkomst van jouw werkgever. Indien je deze wijziging wenst, mag je dat gerust via deze weg laten weten. Groetjes, Antonella

@AntonellaD

 

Hoe zit het dan met de trouwheidskorting - Uw trouw beloond: Internet -5,00 ?

 

Stopt deze ook dan?

 

En waarom krijgt Bram zijn korting verder ? Ik heb ook via mijn werknemer een employee privilige program,?

 

Alvast bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Reputatie 7
Badge +3

@Stefanie94 Als de getrouwheidskorting van € 5/maand compatibel is met de vervangingskorting voor Affinity, dat zal ik pas bij de ingave van het order te weten komen. In het geval van wel, laat ik deze staan. Zo niet, kan ik hier ook een vervanging voor vinden.

Bram geniet van een de tussenkomst via de werkgever genaamd PFE (pack for employees). Dit is iets anders dan het EPP programma (employee privilige program).

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD 

Vind het toch vreemd vinden dat mijn tussenkomst van de werkgever geen enkel voordeel oplevert dan..

Maar soit, als u er voor kan zorgen dat die 5 EUR getrouwheidskorting kan blijven gelden (blijvende korting dus niet 1 jaar) (of andere korting in die aard) wil ik wel overstappen naar een flex abbo met de daar bijhorende V7 decoder.

 

Bedankt voor de uitleg en contacteer me gerust verder zo u meer info nodig heeft voor de aanpassing.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Stefanie94  EPP is een voordeelprogramma waar je via een werkgever van kan genieten, maar ook via andere kanalen. PFE is een effectieve tussenkomst van werkgever naar werknemer toe op de prijs van het internet. Dit zijn 2 totaal verschillende kortingsplannen.

Getrouwheidskortingen zijn nooit blijvende kortingen. De getrouwheidskorting op het internet van €5/maand waar je nu van geniet (naast de korting van 10% op het Affinity programma) is een tijdelijke korting gedurende 12 maanden. Deze werd geactiveerd op 01/09/2020 en zou tot en met 31/08/2021 worden toegepast. Dit stond ook vermeld op de bevestigingsbrief dat je hierover per e-mail hebt ontvangen op 01/09/2020.
Indien ik deze getrouwheidskorting actief kan laten staan (naast de vervangingskorting op Affinity) zal deze dus nog steeds tot en met 31/08/2021 worden toegepast. Mocht deze niet compatibel zijn en ik een ander kortingsplan moet aanduiden, zal deze ook van tijdelijke duur zijn weliswaar voor een volledig nieuwe periode.
De vervangingskorting op Affinity is ook een tijdelijke korting van € 5/maand gedurende 12 maanden.

Indien ik de aanpassing naar Flex zo mag ingeven, laat je me dit gerust weten.

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD

 

Inderdaad, ik kreeg toen een mail waarin mij werd gezegd dat deze affinity korting maar gedurende 12 maand geldig zou zijn.

Voor mijn verhuis was deze niet beperkt in tijd waarna ik mijn beklag deed en werd er mij beloofd dat deze opnieuw van onbepaalde duur zou zijn? Dit zou opnieuw aangepast worden naar onbepaalde duur dus er werd mij gewoon voorgelogen?

Ik heb de mail met bijhorende pdf waarin dit werd aangepast van 12 maanden naar onbeperkt als u deze wilt zien.

 

Zie vorig topic met deze problematiek e.d.

 

Nu vind ik het bijzonder jammer dat ik enkel tijdelijk van een  nieuw korting zou genieten. Als ik blijvend van ofwel de affinity korting (die anno 2021 niets meer opleverd?) zou kunnen genieten ofwel een blijvende getrouwheidskorting is de keuze snel gemaakt. Na afloop van deze kortingen betekent dit eventjes 12 EUR extra in het oude pack..In het nieuwe pack kom ik ook duurder uit.

Zoniet komt de gedachte om daarna naar een goedkopere provider te zoeken weer wat dichterbij. Ik merk veel verschillen op inzake kortingen voor klanten, de ene wel en de andere dan weer niet….

 

Reputatie 7
Badge +3

@Stefanie94 Volgens mij haal je de 2 kortingen door mekaar. Je hebt op dit moment dus 2 verschillende kortingsplannen actief staan:

  • EPP of Affinity is de korting van 10% op de packprijs en is van onbepaalde duur → deze valt weg bij omschakeling naar Flex en wordt vervangen door een tijdelijke vervangingskorting op Affinity van € 5/maand gedurende 12 maanden
  • De getrouwheidskorting van €5/maand gedurende 12 maanden op het internet: dit is een tijdelijke korting en kan niet voor onbepaalde duur worden toegekend. → indien deze getrouwheidskorting compatibel is met tijdelijke vervangingskorting op Affinity van € 5/maand gedurende 12 maanden, laat ik deze actief staan; zo niet, zoek ik een ander compatibel kortingsplan dat ook van tijdelijke duur zal zijn.
    De uitleg over de bevestigingsmail en de toepassingsperiode dat ik hierboven gaf, had betrekking op deze getrouwheidskorting.

Het klopt inderdaad dat in januari 2020 de Affinity korting eerst werd geactiveerd gedurende 12 maanden, maar dit werd 2 dagen later al rechtgezet en veranderd naar deze van onbepaalde duur.

Flex biedt ook heel wat voordelen ten opzichte van Tuttimus. Zo zal je niet meer moeten bijbetalen voor data verbruik buiten de bundel, maar schakel je over naar een lagere snelheid, je krijgt 5 GB data per mobiel nummer in het pack voor gebruik op de Pickx-app, onbeperkt bellen met de gsm kan al vanaf het kleinste gsm-abonnement van 5GB (Mobile Flex), met de vaste lijn hoef je geen rekening meer te houden met dal- en piekuren als je gratis wenst te bellen want dat is met Flex de klok rond,…

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@AntonellaD 

bedankt voor de uitleg 

@Stefanie94 

klopt inderdaad zoals Antonella aangeeft :-)

@AntonellaD 

 

Neenee ik begrijp het hoor maar vind het niet logisch dat bij een switch naar een ander abbo je geen verder gebruik kan maken van de affinity korting. Maar ik begrijp uiteraard dat jullie hier niets aan kunnen doen.

 

Aangezien ik de getrouwheidskorting toch zou verliezen is het mogelijk om dan de nieuwe getrouwheidskorting in te voegen maar vanaf deze week dan? Samen met de vervangingskorting voor affinity dan op dezelfde datum? Dat zou het vooropgestelde aanbod wat aantrekkelijker maken :)

 

Zoja, ben ik bereid over te schakelen.

 

Dank voor alle moeite

Reputatie 7
Badge +3

@Stefanie94  Ik heb de wijziging van het pack ingeleid. Je krijgt hiervan ook bevestiging per e-mail. Hierbij zal je ook het label vinden om de oude decoder gratis retour te sturen via Bpost. De nieuwe V7 decoder wordt donderdag geleverd. Beide kortingen zullen starten op dezelfde datum. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

 

Ik zie dat de wijzigingen inmiddels doorgevoerd zijn maar bij het mobiele abbonement staat er bij beide tariefplannen telkens 26 EUR aangerekend?

 

Ik dacht dat de 1ste abbonee 26 EUR betaald en de 2de abbonee 20 EUR?

 

Anderzijds wat is het verschil tss mobile flex + en mobile flex + full control?

Reputatie 7
Badge +3

@Stefanie94 Het 2de abonnement krijgt een korting van €6/maand op de factuur en zal effectief €20/maand kosten in plaats van €26/maand.
Met de Full Control versies van abonnementen is kosten maken buiten de bundel niet mogelijk. Full Control bij Flex is enkel beschikbaar met Mobile Flex en Mobile Flex+:

  • Vermijd verrassingen op je aanrekening met deze optie. Diensten met een meerkost zoals marketingnummers (0900, … ), internationale telefoongesprekken, roaming (buiten de EU) en betalende diensten van derden worden geblokkeerd.
  • Wanneer de klant zijn databundel is opgebruikt, zal hij kosteloos kunnen verder surfen aan verlaagde snelheid. Dataverbruik buiten bundel in België en EU worden dus niet geblokkeerd.

Groetjes,
Antonella
 

Maar bij Full Control worden, zoals “met 4411 parkeer je vanzelf” of een bus ticket bestellen met smartphone …., worden die dan ook geblokkeerd, ik veronderstel toch van niet,
of vallen die ook onder diensten door derden ?

Maar bij Full Control worden, zoals “met 4411 parkeer je vanzelf” of een bus ticket bestellen met smartphone …., worden die dan ook geblokkeerd, ik veronderstel toch van niet,
of vallen die ook onder diensten door derden ?

 

@AntonellaD Zou ik ook graag weten :) Inmiddels al wel op full control gezet aangezien ik wel al eens voor verassingen stond :s

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Martin en @Stefanie94 dit betreft alle diensten met een meerkost, dus ook sms-parkeren of een busticket van De Lijn. Groetjes, Heidi

@HeidiE bedankt voor de info, had juist ook hier wat info gevonden dat dit ook onder diensten door derden valt → Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden | Proximus

Reageer