Skip to main content
Vraag

Omruiling V5 voor V7C


Toon eerste bericht

73 reacties

  • Auteur
  • 397 reacties
  • 13 mei 2024

@HeidiE  Weet je meer over de retours van de oude modem en V7 decoder?


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2526 reacties
  • 13 mei 2024

@rsca_rsca dossier 54463520 is hiervoor in behandeling bij @Joel M - hij zal je verder informeren.


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2169 reacties
  • 17 mei 2024

@rsca_rsca Is op 08/05/2024 in orde gekomen.Groetjes,Joel


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 24 mei 2024

@rsca_rsca  Dag, dit is in orde. Fijn weekend straks

 


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 14 juli 2024

@Luc.M @Joel M @HeidiE @tina.b 

Is m’n oude v5 decoder gedeactiveerd in het systeem? Zo niet, kan iemand van jullie dat in orde maken?


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 15 juli 2024
rsca_rsca schreef:

@Luc.M @Joel M @HeidiE @tina.b 

Is m’n oude v5 decoder gedeactiveerd in het systeem? Zo niet, kan iemand van jullie dat in orde maken?

Zonet heb ik bericht ontvangen dat er geen V5 onder m’n producten staat. Bedankt @tina.b 


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 28 december 2024

@HadewychT ​@GeertC ​@DaisyS ​@tina.b ​@HeidiE ​@Luc.M 

De V7c decoder heeft volgende softwareversies:
App-versie 6.158.3
Middleware-versie PXM-SW-1.4.1

Op de een of andere manier zorgt de decoder voor een verstoring van andere apparatuur die is aangesloten op onze tv. Als HDMI CEC niet aangezet wordt, doen de andere apparaten zoals soundbar en console niet datgene wat ze normaal doen. Al het nodige van software-updates tot een nieuw moederbord in de tv (onder garantie) zijn uitgeprobeerd en bovenstaande is de vaststelling.

Zou een gratis omruiling van deze decoder naar een andere V7c mogelijk zijn? Ik kijk uit naar de reacties van een van de moderatoren.


Martin
  • 33455 reacties
  • 28 december 2024
rsca_rsca schreef:

@HadewychT ​@GeertC ​@DaisyS ​@tina.b ​@HeidiE ​@Luc.M 

De V7c decoder heeft volgende softwareversies:
App-versie 6.158.3
Middleware-versie PXM-SW-1.4.1

Op de een of andere manier zorgt de decoder voor een verstoring van andere apparatuur die is aangesloten op onze tv. Als HDMI CEC niet aangezet wordt, doen de andere apparaten zoals soundbar en console niet datgene wat ze normaal doen. Al het nodige van software-updates tot een nieuw moederbord in de tv (onder garantie) zijn uitgeprobeerd en bovenstaande is de vaststelling.

Zou een gratis omruiling van deze decoder naar een andere V7c mogelijk zijn? Ik kijk uit naar de reacties van een van de moderatoren.

Gewoon ter informatie: je zit wel nog op een oudere Middleware versie

MW 5.7.6.2 APK 6.158.3 (bij mij update 6.158.3 op 25/11/24)
(bij mij systeem update 5.7.6.2 op 12/12/24)

Probeer anders eens zelf om up te daten :

  •  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “⚙️Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- OVER        
                      |- Systeemupdate
                      er wordt nu gecontroleerd op updates
                      als die voorhanden is zal die nu geladen worden
                      dit duurt wel een tijdje om ± 664MB te laden
                      Daarna [Herstarten] kiezen om deze te installeren
                      neemt weer wat tijd in beslag, gewoon afwachten tot einde

 


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 28 december 2024

@Martin   Hier is geen update beschikbaar en wordt de melding “Update mislukt” weergegeven.


Martin
  • 33455 reacties
  • 28 december 2024

@rsca_rsca  Heb je mss deze procedure gevolgd :

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         

Daar krijg je inderdaad “update mislukt” 

Maar volg eens de procedure in mijn vorig bericht.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 28 december 2024

@Martin  De software is up-to-date via die weg. De softwareversie is nog dezelfde.


Mutlie
  • 2020 reacties
  • 28 december 2024

Ik heb wel dezelfde Middelware  (en software) versie als ​@Martin maar dacht dat mijn vorige versie op de V7 nochtans ook van de orde 5.7.6.* was.
M.a.w. de Middleware-versie PXM-SW-1.4.1 wijkt qua vorm toch wel sterk af en ik vraag me dan ook af of de v7c (cf ​@rsca_rsca ) geen afwijkende Middleware-versie heeft.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 28 december 2024

@Mutlie  Bedankt voor je input. Reset is trouwens ook al gebeurd.

Hopelijk nemen de Proximus-medewerkers dit vanaf maandag op in de hoop op een mogelijke oplossing.


Mutlie
  • 2020 reacties
  • 28 december 2024

Even aanvullen dat in het V7 Stand van zaken topic een (onvolledig?) overzicht staat van de software en middleware versies. MW 5.7.3 is uitgebracht in januari 2024. In 2021 was MW 3.6* actueel.
Of : Middleware-versie PXM-SW-1.4.1  past niet eens in het rijtje van de v7 (zonder c) software.


Martin
  • 33455 reacties
  • 28 december 2024

Het is inderdaad zo dat zij die het over MW 1.4.1 hadden(ongeveer een goeie maand geleden), ook een V7C decoder hadden, maar blijkbaar werkt die ook op een V7! 

Mss heeft die versie meer specifieke functies ingebouwd voor de V7C.


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 31 december 2024

@rsca_rsca  Vrijdag aanstaande ga je een andere v7c ontvangen. Groetjes en een fijn eindejaar.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 3 januari 2025
Luc.M schreef:

@rsca_rsca  Vrijdag aanstaande ga je een andere v7c ontvangen. Groetjes en een fijn eindejaar.

@Luc.M  De nieuwe decoder is aangekomen en geïnstalleerd. Het probleem waar ik eerder over sprak lijkt met deze andere decoder opgelost te zijn. De oude decoder staat klaar voor retour.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 3 januari 2025

@Luc.M  ​@HeidiE   ​@tina.b 

Wordt de oude decoder door jullie gedeactiveerd wanneer de retourzending ontvangen is?


Martin
  • 33455 reacties
  • 3 januari 2025

@rsca_rsca Hoe je een oude TV box vervangt door een een nieuwe TV box die je ontvangen hebt:

De nieuwe TV Box installeren

Wij leggen je stap voor stap uit hoe je deze moet aansluiten.

Om je oude TV Box te deactiveren, 

bel je het gratis nummer 0800 99 696 en volg je de instructies.

Als je niet vanaf je vaste lijn belt, wordt je gevraagd je klantnummer in te voeren. Zorg er dus voor dat je een recente aanrekening of factuur  bij je hebt.

Installeer je nieuwe TV Box

De installatiegids legt stap voor stap uit hoe je de TV Box installeert.

Open de installatiegids

Maak je afstandsbediening Universeel:

In de meeste gevallen hoef je niets te doen. De Proximus-afstandsbediening bedient je tv via de Bluetooth modus die je bij het configureren van je TV Box hebt geactiveerd.

Indien dit niet het geval mocht zijn, dan kan je als volgt te werk gaan:

  1. Druk op de knop Home toest van de afstandsbediening.
  2. Ga naar  > Instellingen toestel > Afstandsbedieningen en accessoires >Proximus RC408.
  3. Volg de instructies van de assistent om je afstandsbediening universeel te maken als dit niet automatisch gebeurd is.

Maak je afstandsbediening universeel?


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 3 januari 2025

@Martin 
De nieuwe decoder is reeds geïnstalleerd zonder de oude te deactiveren.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 4 januari 2025

@Luc.M  ​@HeidiE   ​@tina.b 

De oude TV Box is gedeactiveerd en staat ook niet meer in de lijst die je kan opvragen via het menu van de TV Box.


  • Auteur
  • 397 reacties
  • 6 januari 2025

@HeidiE 

Volgens de track & trace ivm de oude decoder “werd de retourzending gesorteerd en wordt het ter beschikking gesteld van de afzender”

Kan je even dubbelchecken dat de oude decoder effectief gedeactiveerd is en dat ik geen twee decoders dien te betalen?


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2526 reacties
  • 6 januari 2025

Dag ​@rsca_rsca dit is in orde: 

 


Reageer