Skip to main content
Vraag

nieuwe TV box

• 5 juni 2024
  • 7 reacties
  • 194 Bekeken

Geachte,

Ik krijg vandaag bericht dat er een nieuwe TV box onderweg is. Bij installatie zullen enkel gerealiseerde opnames van de laatste 60 dagen over genomen worden. Sorry, sorry, sorry, maar ik beschik over opnames (ouder dan 60 dagen) die ik om familiale en emotionele redenen langer wil kunnen bewaren… Hoe kan ik dat doen . Kan Mac-software me hierbij helpen om deze oudere opnames te copiëren ??????

Graag een oplossing voor een emotioneel dwingende vraag. 

Met dank

7 reacties

Martin
  • 33527 reacties
  • 5 juni 2024

Ter info:

Ik weet niet als dit nog lukt zoals het vroeger kon (met de V5 decoder) , door de opnames af te spelen zodat een dvd recorder die kan opnemen terwijl die verbonden is via scart stekker aan de decoder.

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 5 juni 2024

Zou het ook kunnen lukken door de opnames af te spelen en via tv op te nemen? (Aansluiting op tv?)

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 72 reacties
  • 7 maart 2025

Ik heb dezelfde brief gehad van proximus. Nu heb ik een 5compact. Die werkt perfect maar blijkbaar moet die eruit. Als ik hier dagelijks lees over de problemen met de TV Box zakt de moed in mijn schoenen. Maar ja… we zullen geen keuze hebben . Concrete vraag: kan ik de nieuwe installeren vooraleer ik de 5compact geïnactiveerd heb ?

In de brief vermeldt men ook dat ik mijn gmail adres moet inbrengen. Ik heb dat niet actief en ben ook eigenlijk niet van plan dat aan te maken. Ik werk met een skinet adres en wens dat zo te houden. En nu…?

Dank voor alle suggesties en ervaringen.

Martin
  • 33527 reacties
  • 7 maart 2025

@Black rider Normaal zal dat wel geen probleem zijn om je V7 als tweede decoder aan te sluiten naast je V5C, maar je kan al eerst controleren voor de zekerheid hoeveel decoders kunnen aangesloten op je lijn, via deze →  link.

Voor de installatie van de V7-decoder heb je niet direct een mailadres nodig; zie hoe je deze installeert via deze → link.

Ik zou nu niet direct ervan uitgaan dat je met de V7 alleen maar kommer en kwel zult ondervinden. Een forum is geen goede raadgever op dit gebied, omdat je niet kunt vergelijken met zij die totaal geen problemen ondervinden, want die maken geen gebruik van een forum om te komen melden dat alles goed werkt!

Nu nog een detail i.v.m. de V5C, die je liever nog op de lijn aangesloten laat. Ik weet niet wat de juiste reden is dat je dit wilt, want er is in een flex pack 1 decoder in de prijs inbegrepen. Maar PX kan vroeg of laat detecteren dat je twee decoders op je lijn aangesloten hebt, en wat wil zeggen dat er in dit geval een bijkomende decoder zal aangerekend worden, tenzij je die V5C vroeger nog aangekocht hebt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 72 reacties
  • 10 maart 2025

Bedankt voor je reactie Martin.

Mijn vraag was niet bedoeld om de V7 naast de V5C aan te sluiten. Ik wenste alleen de mogelijkheid te kennen om de V5C terug aan te sluiten als ik teveel problemen zou hebben met de V7.   Toen ik indertijd het Flex pack nam heb ik gevraagd om de V5c te behouden in plaats van de decoder die men mij aanbood, maar waarvan dagelijks het forum volstond met problemen. Ik zal samen met jou hopen dat de TV box het goed doet. Waar kan ik controleren of ik vroeger de V5C  (eventueel) aangekocht heb, want dat weet ik niet meer.

Bedankt.

Martin
  • 33527 reacties
  • 10 maart 2025

Normaal zou je in dit geval via mail een bevestiging van aankoop voor 50€ moeten gekregen hebben.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 72 reacties
  • 11 maart 2025

Zal ik nazien.dank