Vraag

Nieuwe smart tv

  • 16 December 2021
  • 16 reacties
  • 178 Bekeken

Ik kan niet meer programma’s instellen om op te nemen met de nieuwe smart tv. Wat is er mis? Instelling? Dat is het enigste tot nu toe met proximus en de nieuwe tv dat niet lukt.


16 reacties

De opnames worden geprogrammeerd via de decoder of ook bv. via Proximus Pickx app bv via smartphone of via Proximus Pickx webversie bv via  laptop of pc.

deze opnames worden dan via decoder HDMI uitgang naar je TV gestuurd via zijn HDMI ingang.

  • kan je nog opnames instellen via de app pickx op smartphone of tablet 
  • kan je nog opnames instellen via webversie pickx op laptop / pc (http://pickx.be ) 
  • kan je nog opnames instellen via de decoder 

Ik kan kiezen op de tv in de gids om het op te nemen en de opname bevestigen maar er komt geen cirkel bij te staan en als ik kijk bij mijn lijst op te nemen programma’s, staat het er ook niet tussen. Het is voorlopig enkel bij de nieuwe tv. De oude is ook nog aangesloten via een 2de decoder. Daar kan ik nog wel programmeren. De app gebruik ik niet.

Het viel mij onlangs ook op dat ik meldingen krijg op mijn tv dat de wifi-verbinding wegvalt. Er is hier een heel slechte verbinding maar ik dacht niet dat dat het geval was zo dicht bij de b-box.

De laatste technieker van proximus die thuis langs geweest is, zei ook dat er op bepaalde plaatsen een héél slechte verbinding was. Zeker niet bevorderlijk voor het verplicht thuiswerken.

je 2de decoder (waar je oude tv is op aangesloten met HDMI kabel) daar lukt het dus wel, mss is die decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de BBOX, mar soit die is nu het probleem niet.

Maar je 1ste decoder (waar je nieuwe tv is op aangesloten met HDMI kabel) daar lukt het dus niet is mss verbonden via wifi met de BBOX (met Wifi booster misschien).

Nu kun je proberen van eens de 1ste decoder te herstarten door zijn netspanning even te onderbreken.

Als het dan nog niet lukt om de opname te programmeren dan kun je deze eerste decoder eens resetten → Je decoder resetten | Proximus

dit is een wifi booster

 

De eerste decoder is rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de BBox en HDMI kabel van de decoder naar de tv. de 2de decoder heeft zelfs een wifi-versterker en is verbonden met HDMI en een Skartkabel.

Bij het instellen van de tv heb ik wel een verbinding met de wifi ingesteld.

Ik kan wel eens proberen de decoder even uit en aan te zetten en zien wat dat geeft.

2de decoder is niet rechtstreeks verbonden met de BBox.

 

het is in ieder geval de decoder waar je problemen mee heeft om een programma te programmeren die je eerst moet proberen te herstarten door zijn spanning te onderbreken.

Tv instellen verbinden met wifi heeft niks te maken met je Proximus TV zenders die je bekijkt die zenders komen op je TV via de HDMI kabel en niet via de wifi van je TV

maar je smart TV kan ook verbinding maken met je bbox over wifi (via je wifi versterker omdat het wifi signaal van de bbox te zwak was veronderstel ik ddat binnen komt voor je smart tv)

je wifi versterker is dit een wifi booster zie foto in mijn vorig bericht

Als het dan nog niet lukt om de opname te programmeren dan kun je deze eerste decoder eens resetten → Je decoder resetten | Proximus

Het werkt terug!

Misschien ook tips om een dvd speler te koppelen? Het lukt mij niet via de tv en ik heb ooit eens uitleg gehad om dat via de decoder aan te sluiten. Tot nu toe geen geluk. Ik kan niets afspelen.

Als die DVD speler een HDMI uitgang heeft dan deze uitgang verbinden met een HDMI ingang van je TV.

Dat heb ik gedaan en ik krijg geen beeld van wat er in de dvd-speler zit. Het is een Sony tv. Misschien daar eens gaan aankloppen.

 

En je hebt op je tv (met afstandsbediening van je TV) de juiste HDMI ingang geselecteerd. 

Heb ik geprobeerd maar dan geraak ik daar precies niet meer uit. Met die EXT knop op de afstandsbediening van proximus. Op de afstandsbediening van de tv zie ik niet echt een speciale knop. Ik heb ergens wel iets aangepast dat die HDMI ingang dvd heet nu. Ze geven tegenwoordig geen  handleiding meer. Die mag je zelf opzoeken online. Ik heb toch graag een boekje.

Met prox afstandsbediening moet je de “TV MODE” ingedrukt blijven houden terwijl je het volgende doet:

EXT knop indrukken (dan komt het menu met de TV ingangen op je scherm)

Nu de pijltjes toetsen gebruiken om naar beneden te scrollen (of naar boven) tot je aan de HDMI ingang komt waar je DVD op aangesloten is.

Dan OK klikken (of niks op niks meer klikken werkt normaal ook als je reeds op de juiste ingang staat, en de TV MODE knop loslaat) 

 

Opnemen doen allemaal nu via die decoder, al jaren, we zijn letterlijk en figuurlijk gebonden aan Proximus.

Het is niet meer zoals in de goeie oude tijd dat we nog zelf konden opnemen en bewaren voor zolang we het wouden, Proximus garandeerd wel 60 dagen, maar dan moet je zelf nog zien dat je niet te veel opneemt ook, of opnames die je nog geen 60 dagen geleden hebt opgenomen verdwijnen ook als je te veel opneemt en ik spreek uit ervaring. Dan krijg je een melding op je scherm dat er oude opnames zullen verdwijnen nog voor de 60 dagen van de opnames die je al gemaakt had.

Misschien er in de toekomst wel eens iets op de markt zal komen dat onze opnames weer onafhankelijk zijn van Proximus, allemaal omdat we nu opnemen in uitzonderlijke uhd of hd kwaliteit, hoe raar het ook klinkt of een uitbreiding van de opnamecapaciteit surtout voor de V7 zou wenselijk zijn.

Misschien Proximus eerder geïnteresseerd is in wat hun abonnees allemaal kijken en opnemen? En nog komen ze ruimte te kort om iedereen die iets wil opnemen hun 60 dagen opnames te laten staan, er verdwijnen dan opnames van iets wat je niet op voorhand weet om andere dingen te kunnen opnemen voor 2 à 3 weken.

Hopelijk komt er eens een Blu ray recorder op de markt die overweg kan met de V7 decoder, dan zal Proximus nog ruimte genoeg hebben in de cloud voor wie (nog) wil opnemen in de cloud, maar geestig is anders. Misschien moet je binnenkort wel eens gaan informeren, net zoals ik, in de elektrozaken of zij een Blu ray recoder hebben die overweg kan met Proximus met op z’n minst 2 hdmi aansluitingen, hdmi aansluiting naar tv en naar de decoder vanuit de Blu Ray recorder.

Timm1983

of opnames die je nog geen 60 dagen geleden hebt opgenomen verdwijnen ook als je te veel opneemt 

Is dit ook zo als je bij “voorkeuren” op je decoder “allen” hebt ingesteld?

of is dat dan alleen bij de V7 dat dit voorvalt?

Het is bijna niet meer op te volgen, Proximus die doet maar, die maakt maar zelf ruimte vrij en die kiest zelf iets van de opgenomen programma’s om zelf te gaan verwijderen om ruimte te kunnen vrijmaken of zeg maar om hun eigen servers niet te belasten, ik weet het niet, maar aan ons zal het zeker niet liggen, we moeten al opnemen op die decoders maar geestig is anders, gewoon omdat we nu opnemen van een HD beeld.

Het was me beu om iedere keer te moeten vragen om na 14 dagen opnames van “Kriebels” terug te zetten wat mijn goed recht was, maar gelukkig blijven ze staan op vtm go, daar is ruimte zat blijkbaar om die uitzendingen ONBEPERKT te kunnen bewaren en aan te bieden.

Ik zal mij nog niet rap gewonnen geven en ik ga eens te rade gaan bij de betere elektrozaak. Wat wil Proximus nog meer, we zijn al klant en betalen iedere maand ons rekening, al dan niet voor t gewone basispakket wat is dan t probleem, vroeger werd toch alles ook gewoon opgenomen met een videorecorder en nooit van niemand klagen gehoord. Op de manier van Proximus is de lol er wat af maa hoelang blijft dit nog duren?

Proximus denkt maar, dit programma verwijderen om wat ruimte vrij te maken voor dat nieuwe dat ingesteld staat om op te nemen, terwijl de opname van dit programma nog maar 14 dagen op de decoder staat, ik heb het genoeg meegemaakt, met al die opnames van Kriebels en van Slisse en Cesar die ik al gemaakt heb, echt een mooie vooruitgang dat digitale tv, jullie mogen er fier op zijn.

Beperking op wat je opneemt en beperking op 60 dagen, zit je er over, zit je al rap aan maar 14 dagen beschikbaar voor sommige opnames, zo ervaar ik het en het mag rap veranderen, misschien naargelang het aantal decoders meer capaciteit, we kijken hier wel met 3 decoders…  dus meer capaciteit nodig, wat normaal is.

Als Proximus nu van mening is of je per lijn nu kijkt met 1 of 3 decoders, dezelfde capaciteit aanbiedt op alle 3 decoders, toch normaal dat het verkeerd afloopt, hopelijk eens de capaciteit X3 voor wie kijkt met 3 decoders, dat zou toch wenselijk zijn en dat zou toch al veel beter zijn, ik heb zo het gevoel dat die capaciteit toch héél rap overschreden is, keer op keer! Tijd om er wat aan te doen.

Timm1983

Reageer