Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR


Beste proximus,

Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?

Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.

De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.

Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

215 reacties

Reputatie 1

De woonkamer heeft zoals ik eerder had vermeld allemaal apps voor de verschillende streamingsdiensten, die nu is aangekomen heeft dit niet.

 

Welke versie het allemaal is weet ik niet ik denk android ?  Ik ben een echte leek in de decoders vandaar dat ik duidelijk vermeld had dat het voor apps en streamingdiensten was zoals de huidige die we nu al hebben in de woonkamer, in de veronderstelling dat proximus wel weet welke ik bedoel en de juiste opstuurt 

hier kun je toch afleiden welke je hebt→ Decoders | Proximus

Anders gewoon dan afwachten tot een Proximus forummedewerker je kan verder helpen als ze hier de draad opnemen.

 

Reputatie 1

@Martin Dan vermoed ik dat het een V6 is die ik heb binnengekregen en die van de woonkamer is een android.

Ik heb toch in het juiste “android” topic effectief gevraagd zoals mijn vorige keer voor een nieuwe decoder met ondersteuning om apps te installeren zoals youtube, twitch, etc..

 

Vind het vreemd dat ik dan een decoder krijg waar dat niet op kan dan had er ook niet geruild moeten worden in de eerste plaats aangezien alles hetzelfde is gebleven alleen meer heen en weer gestuurd :confused:

 

Reputatie 1

@Martin Oh, ik dacht dat u ook een proximus medewerker was :zipper_mouth:

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh  Dat is vreemd. Ik zie dat er effectief een V7 decoder werd ingescand in de zending dat vandaag werd geleverd. Kan je eventueel een foto doorsturen of modelnummer+serienummer doorgeven? Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@Koentjuh  Dat is vreemd. Ik zie dat er effectief een V7 decoder werd ingescand in de zending dat vandaag werd geleverd. Kan je eventueel een foto doorsturen of modelnummer+serienummer doorgeven? Groetjes, Antonella


Ik zie nu pas u reactie vandaar het late antwoord, excuses.

Ik heb er 2 fotos van genomen en tijdens het nemen van de foto zie ik ook duidelijk staan “TV decoder V6” op de etiket

 

fotos van ontvangen decoder

Reputatie 1

Oh nee!!

 

Ik denk dat ik enorm verstrooid ben geweest daarstraks en de oude bij het afkoppelen weggelegd heb en bij het aansluiten terug dezelfde heb aangesloten.

 

Ik vermoed toen ik weg moest voor mijn baby dat ik bij het terug komen daar de fout heb gemaakt :triumph:

 

Ik heb net de juiste decoder gevonden en ik kan bevestigen dat het effectief een v7 is met android.  Net aangesloten en werkt!

 

Mijn oprechte excuses voor de verwarring!! :sweat:

 

 

 

 

Als het maar opgelost is dat is het voornaamste 

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh

in onze systemen staan 2x V7 decoders geregistreerd.

blij dat het effectief ook zo is… 

groeten,

Tina

Worden bestaande klanten met een flex pack ook stilaan omgezet naar een V7 Android decoder? 

Je kunt altijd je huurdecoder omruilen voor een V7 decoder als je dit wenst en een lijnsnelheid hebt die minimum 30Mbps bedraagt.

En op welke manier kan ik dit best aanvragen? Ik heb net een nieuwe afstandsbediening gevraagd omdat deze echt op is. Ik vind het dan ook vreemd dat ze dan niet voorstellen om de hele decoder om te wisselen als ik er toch recht op zou hebben.

Dat valt nog voor hoor dat gebeurd niet altijd automatisch, net zoals je bij een flex pack waar vaste telefoon inbegrepen zit je ook recht hebt op een gratis booster als je die vandoen hebt, dan moet je die ook aanvragen bv langs deze weg of via helodesk 0800 22 800, maar morgen als de Prox forummedewerkers terug langskomen kunnen zij u verder helpen om je decoder om te ruilen voor een v7 decoder.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +3

@RD_02 Ik heb uw vraag doorgegeven aan de bevoegde dienst.Van zodra het in orde is gaat men u ook via deze weg verwittigen.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@RD_02 De nieuwe TV Box V7 wordt donderdag geleverd. Groetjes, Antonella

Reageer