Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR


Beste proximus,

Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?

Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.

De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.

Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

215 reacties

@Joel M 

Beste, probleem is dat jullie geen BPOST track & trace code of barcode aangeleverd hebben wat het moeilijk maakt om naar mijn pakket te verwijzen bij BPOST.

 

Gr,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@jowe Sorry daarvoor.De leveringsdatum is nu voorzien op maandag 9/11/20.Groetjes,Joel

@Joel M 

Beste Joel,

 

Gisteren is mijn V7 geleverd doch we zijn met de helpdesk een halve dag bezig geweest en de V7 wil niet connecteren met het internet.

Kan U mijn oude V5 terug activeren en de retour hiervan annuleren (is nog niet verzonden) en kan ik de V7 retourneren (verzendpapieren nodig).

Alvast bedankt,

J

Reputatie 7
Badge +3

@jowe  Ik ga het nodige doen. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

Dag Antonella,

Wat is de status en hoe kan ik de V7 retourneren.

Alvast bedankt voor je hulp,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@jowe Je krijgt vandaag nog een mail ter bevestiging. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

 Beste Antonella,

Heel erg bedankt voor je hulp zojuist de email ontvangen.

Groetjes,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@jowe Heel graag gedaan! :wink: Groetjes, Antonella

Beste

 

We hebben thuis een flex pack met all sports inbegrepen

Kunnen wij onze decoder omruilen naar een android tv decoder?

Groeten Anthony

FYI: dat zal volgens mij geen probleem vormen maar dat kan iemand van proximus zelf uitvissen en er dan voor zorgen, als  er vanavond niet mee gereageerd wordt dan zal het voor maandag zijn, aangezien zij in het weekend niet langskomen.

Reputatie 2
Badge

waarom zou je omwisselen?

Reputatie 7
Badge +3

@anthonyv96 Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic. Je komt in aanmerking. Zal ik de omruiling voor jou in orde maken? Groetjes, Antonella

Badge

Is er een mogelijkheid om de Android TV decoder aan te kopen ipv te huren? Mijn ervaring leert me dat je langer dan 5 jaar dezelfde decoder behoudt zonder dat deze vervangen/geupgraded wordt. Ik ken verschillende mensen met de witte Bbox en Bbox 2 en oude decoder waarvoor ze maandelijks huur betalen. Indien ze deze willen omruilen dan moeten ze opleg betalen. Vandaar de vraag om deze aan te kopen

Reputatie 7
Badge +4

Nee dit is reeds geruime tijd (spijtig genoeg) niet meer mogelijk (enkel in huur of gratis in sommige packs)

Mogelijks is dit niet conform de EU richtlijn “vrijheid keuze eindapparatuur”

→ best misschien de vraag stellen aan de mediaregulatoren (er is sinds midden 2020 een BEREC richtlijn m.b.t. vrijheid van modemkeuze maar onze BIPT die ervan deel uitmaakt zwijgt nog steeds in alle talen)

 

“Opleg” dient u voor zover mij bekend nooit te betalen voor vervanging = vervanging mogelijk of niet mogelijk bv. een totaal verouderde Bbox2 zal normalerwijze op vraag gewoon vervangen worden door een Bbox3

 

Reputatie 7
Badge +3

@martege  Ik bevestig hierbij de info van @M_016 dat het niet mogelijk is om de Android TV decoder aan te kopen. Groetjes, Antonella

Nee dit is reeds geruime tijd (spijtig genoeg) niet meer mogelijk (enkel in huur of gratis in sommige packs)

Mogelijks is dit niet conform de EU richtlijn “vrijheid keuze einsapparatuur)

→ best misschien de vraag stellen aan de mediaregulatoren (er is sinds midden 2020 een BEREC richtlijn m.b.t. vrijheid van modemkeuze maar onze BIPT die ervan deel uitmaakt zwijgt nog steeds in alle talen 

 

“Opleg” dient u voor zover mij bekend nooit te betalen voor vervanging = vervanging mogelijk of niet mogelijk bv. een totaal verouderde Bbox2 zal normalerwijze op vraag gewoon vervangen worden door een Bbox3

 

En moet er dan de oplossingen aanbieden bij problemen in het geval je problemen hebt met een modem die je zelf gekozen gekocht hebt , bvb problemen met decoder enz…. aan wat gaat het dan liggen aan wie gaat het dan liggen, ik zie de miserie alleen maar vergroten, enfin dit is maar mijn mening natuurlijk

Op 04/91/21 overgestapt van Tuttimus naar Flex intens en Proximus is tot heden niet in geslaagd de twee aangevraagde v7 en wifi-booster te bezorgen.

Aanrekening gekregen met kosten voor decoder omdat ik hem nog niet teruggestuurd heb, gratis wifi booster aangerekend, een gsm-abo te duur aangerekend en mijn overstappremie niet verrekend.

5 keer voor gebeld, telkens zou alles in orde komen .... NOPPES

Het zijn intussen twee dossiers aangemaakt en ik zou gebeld worden, niet dus.

Ik geb in 32 jaar klant zijn bij Belgacom/Proximus al veel stoten beleeft, maar dit is ronduit belachelijk.

Geen bevestigingsmail over mijn overstap ontvangen, wel herinneringsmails en sms berichten om mijn decoder terug te sturen zonder de nieuwe reeds ontvangen te hebben.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Harald_02  Dag Harald, ik heb het dossier, wat nog niet in behandeling was, bij me genomen. Ik zal dit morgen( vandaag werk ik op Soci.Media) in orde maken en je contacteren. Tot morgen. Luc

@Luc.M bedankt dat jij ervoor wilt kijken.

Groetjes,

Harald

Reputatie 1

@AntonellaD Hallo,  u heeft mij enige tijd super goed geholpen.

Ik heb een vraagje ivm de V7, wij hebben deze nu al enkele maanden en zijn er super tevreden over!

Maar graag willen wij andere streamingdiensten en apps ook in de slaapkamer willen bekijken, daar staat helaas nog een oudere decoder waar we enkel netflix op hebben.

 

Is het mogelijk dat deze omgeruild kan worden naar ook een v7 ?   Zijn er super tevreden van en vinden het dan jammer dat dit enkel in de woonkamer gebruikt kan worden.

Alvast bedankt

Groeten Koen

Morgen komen de Proximus forummedewerkers hier terug langs, die je zeker hiermee kunnen verder

helpen, (daarom niet met zekerheid dat AntonllaD morgen ook langskomt)

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh Vrijdag 9/7/21 gaat de V7 decoder geleverd worden via Bpost.De oude V6 decoder kan u dan gratis terugsturen via de labels die u via mail gaat ontvangen(kijk ook steeds in uwspam).Groetjes,Joel

Reputatie 1

@Joel M Dank u voor de snelle hulp, hier zijn we blij mij ! :grinning:

Reputatie 1

@Joel M ik heb deze vandaag mogen ontvangen.

Ik merkte meteen op dat dit wederom een ander model is als ik de woonkamer

Ook is het de “oude” interface en zie ik geen optie op apps te installeren zoals youtube, twitch, disney, etc.. 

Moet dit nog een update krijgen?  Nu kunnen we nog steeds geen andere stream diensten bekijken zoals in de woonkamer en dat was de reden dat we een omwisseling vroegen..

 

Bedankt

als er een v7 in je woonkamer staat, dan zou de nieuwe v7 decoder die geleverd werd het zelfde model moeten zijn van de woonkamer.

Android V7 Decoder

mss heb je een V6 decoder ontvangen zie voor verschillende modellen decoders hier → Decoders | Proximus

Reageer