Skip to main content
Vraag

Nieuw decoder zonder i.p.v. met wifi geleverd

Hallo,

Ik heb zaterdag om een nieuwe decoder gevraagd ter vervanging van een oude V5 decoder.

Deze is gisteren geleverd maar bij installatie heb ik gezien dat het 1 is zonder wifi terwijl ik er 1 met had verwacht. En hierdoor niet bruikbaar is zonder terug een extra bridge.

Is er een reden waarom de V7 en niet de V7 met wifi geleverd werd?

Internet box is vervangen door eigen router vanwege onvoldoende wifi bereik, snelheid en geen wifi 7.  Dus booster niet meer bruikbaar.

Kan deze decoder vervangen worden door 1 met wifi zonder terug een extra kost van 49euro te hebben?

Geen zin om 2x 49euro te betalen voor eigenlijk maar 1 decoder.

Alvast bedankt.

Mvg,

Steven

11 reacties

Martin
  • 33189 reacties
  • 19 maart 2025

@Steven Deboo 

Ter info: houd er wel rekening mee dat indien je vroeger met een wifibooster moest werken voor je v5 decoder, dat je dan genoeg wifi signaal moet binnen krijgen op je V7 wifi decoder.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2135 reacties
  • 19 maart 2025

@Steven Deboo 

De V7 TV Box beschikt over geïntegreerde Wi-Fi 6-technologie..Als deze niet zou werken raad ik aan om eens contact op te nemen met de technische dienst op het gratis nummer 0800 22800(optie storingen).Zij kunnen dan zien voor een oplossing.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 19 maart 2025

Hey Joel, 

Zal ik doen maar is de V7 niet zonder en de V7C met wifi?
Bij de V7 kun je de optie voor wifi niet gebruiken. Die is uitgeschakeld.

De V7C heeft inderdaad wifi 6. En het was deze dat ik verwachte te ontvangen.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2135 reacties
  • 19 maart 2025

@Steven Deboo Sorry ,bij de V7 is er inderdaad geen geïntegreerde wifi , daarvoor heb je een Wifi Booster nodig. Bij de V7C is deze wel aanwezig.Groetjes,Joel

Martin
  • 33189 reacties
  • 19 maart 2025

@Steven Deboo heb je het wifi-niveau al eens gecontroleerd op de plaats waar je uw wifi V7 decoder zou komen te staan?

NB: wat ik ook al gelezen heb is dat de V7c compatibel is met de wifi 6 van de internet box en je met andere wifi systemen zou kunnen problemen ondervinden met je v7c.

• Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 19 maart 2025

@Martin wifi-niveau is nu nergens in huis een probleem. Ik haal snelheden tussen de 60-100MB/s. Op de plaats waar de decoder zou staan, haal ik een gemiddelde van 75MB/s. Dus een decoder op wifi zou totaal geen probleem mogen zijn.

Alleen moet ik er 1 zien te krijgen i.p.v. de V7 die ik nu heb ontvangen. Het is net de bedoeling om geen bridges of booster nog te hebben.

Martin
  • 33189 reacties
  • 19 maart 2025

@Steven Deboo Inderdaad dan zullen we het aan de PX moderatoren moeten overlaten of ze uw V7 kunnen omruilen voor een V7C.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2135 reacties
  • 19 maart 2025

@Steven Deboo Momenteel is er nog een lopend order R000000110000XHNNK waar de oude decoder nog moet geregistreerd worden als binnen gebracht.Van zodra de oude decoder toekomt kunnen we deze registreren en het order afsluiten.Vanaf dan kunnen we zorgen voor de levering van de V7C.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 19 maart 2025

@Joel M Dat weet ik en ligt klaar om in de post binnen te brengen. Kun je die V7C niet vroeger opsturen(want die nieuwe V7 nu toch niet bruikbaar)? Zodat ik ook de papieren heb om die dinsdag geleverde V7 terug op te sturen. Dan kan ik beide decoders in hetzelfde postbezoek opsturen. Wat een stuk handiger is.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2135 reacties
  • 19 maart 2025

@Steven Deboo Probleem is dat het systeem niet toelaat om een nieuw order op te starten zolang het lopend order niet is afgewerkt.Het is spijtig  genoeg niet mogelijk.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 19 maart 2025

@Joel M OK. geen probleem. Ik kijk dan eerst om de oude V5 op te sturen.