Skip to main content
Vraag

Mindere beeldkwaliteit Play 4 HD zender


Beste,

 

Sinds een paar dagen merk ik een beduidend mindere beeldkwaliteit op op de Play 4 HD zender. De mindere beeldkwaliteit beperkt zich wel enkel tot deze zender. Eén HD, Canvas HD of Play 5 HD 

Ik ben zeker dat het de HD versie van Play 4 is. De beeldkwaliteit is eigenlijk hetzelfde als op de niet-HD versie.

Heb al een paar dingen geprobeerd zoals:

  • Formaat veranderen 16 / 9 ↔️ 4 / 3
  • Resolutie veranderen van automatisch naar 1080i of 2160i
  • Automatische HDMI selectie aan/uit zetten
  • Decoder 15sec zonder stroom laten en opnieuw opstarten
  • Router 15sec zonder stroom laten en opnieuw opstarten

Aan mijn televisie zelf is niets verandert sinds het nog goede beeldkwaliteit was.

 

Nog andere dingen die ik kan proberen?

24 reacties

Martin
  • 33069 reacties
  • 1 november 2021

Het zou een algemene fout zijn, maar de Prox forummedewerkers komen pas morgen terug langs, wel kan je bellen naar 0800 22 800 (gratis)


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 1 november 2021

Kan wel nog een dagje wachten :-). Bedankt!


  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 1 november 2021

Hier idem probleem


Hier van hetzelfde. Beeldkwaliteit play 4 ondermaats !

 


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 20 december 2021

Hier ook nog altijd hetzelfde probleem, wanneer wordt dit eindelijk verholpen???


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 30 december 2021

Sinds kort is dat bij mij niet enkel bij Play 4, bv op dit moment is die slechte kwaliteit bij alle HD zenders, en het is echt een storende kwaliteit. Precies terug naar de gewone kabel aan het kijken op dit moment. Alles ook al heropgestart door de energie te onderbreken enz… maar helaas… kan dit bekeken worden aub...


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 30 december 2021

Correctie… het is enkel bij de Belgische zenders, zeer vreemd.


Martin
  • 33069 reacties
  • 30 december 2021

heb je meer dan één decoder, indien wel heb je dit op beide decoders.

 


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 30 december 2021

Hier hetzelfde. één en canvas ok. Maar vtm 2 en 3 play 4 enz...echt slechte beeldkwaliteit.

Niet alleen tv slechte 4g...ik moet buiten staan voor iemand te kunnen bellen enz 


Martin
  • 33069 reacties
  • 30 december 2021

‘t zal mss en probleem zijn in een bepaalde regio want hier bij mij nog alles in orde.

mss eens bellen naar 0800 22 800 


Martin
  • 33069 reacties
  • 30 december 2021

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 30 december 2021

@Martin ik heb maar 1 decoder vlak bij het connectie punt rechtstreeks aangesloten via de kabel. Eerst kon je denken dat het aan Play 4 lag, maar nu is het ook sinds kort bij de anderen. Jammer, nooit geen problemen gehad met Proximus tot voor kort.


Martin
  • 33069 reacties
  • 30 december 2021

normaal als je naar het gratis nummer belt 0800 22 800 en er problemen zijn in je regio dan wordt dit gemeld van zodra je uw Telefoonnummer ingegeven hebt.


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 1408 reacties
  • 30 december 2021

Er is sinds 20 uur een probleem met Proximus TV  dat nu algemeen geëscaleerd is.  (voor updates bekijk de facebook pagina van Proximus) (20+) Proximus - Berichten | Facebook of  de twitter pagina van Proximus (20) Tweets met antwoorden van Proximus (@proximus) / Twitter

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2078 reacties
  • 31 december 2021

@Ivanhoeoeoe @shazia Het was gisterenavond inderdaad een algemeen probleem. Dit zou nu verholpen moeten zijn.


Op dit moment heb ik ook last van extreem slechte beeldkwaliteit voor Play 4. De andere zenders hebben wel topkwaliteit


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 25 juli 2022

ik heb dit probleem ook al zeer lang en enkel bij play 4


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3382 reacties
  • 25 juli 2022

@Marc Vanderheyden Heb je dit op beide decoders ? Zijn ze via kabel of toch draadloos aangesloten ? Kan je eens testen met een kabel tussen je decoder en modem als ze draadloos verbonden zijn ?

@Barrie Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kan je eens testen of dit verschil geeft en zoniet testen met een andere kabel tussen je decoder en B-box. Ik meet toch wel wat kwaliteitsverlies tussen deze toestellen. 

 


Dit probleem doet zich op beide decoders voor. Ze zijn allebei verbonden met een kabel die rechtstreeks naar de internet box gaat. Ik heb ook al draadloos geprobeerd met de wifi-booster


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2078 reacties
  • 26 juli 2022

@Marc Vanderheyden kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het verder voor je na.


DaisyS schreef:

@Marc Vanderheyden kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het verder voor je na.

Aangevuld! 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2078 reacties
  • 26 juli 2022

@Marc Vanderheyden gebruik je enkel de wifibooster V2? Ik zie 1 decoder verbonden met de kabel en 1 draadloos, heb je met beide problemen? 

 


DaisyS schreef:

@Marc Vanderheyden gebruik je enkel de wifibooster V2? Ik zie 1 decoder verbonden met de kabel en 1 draadloos, heb je met beide problemen? 

 

Beide zijn momenteel met de kabel verbonden


Marc Vanderheyden schreef:
DaisyS schreef:

@Marc Vanderheyden gebruik je enkel de wifibooster V2? Ik zie 1 decoder verbonden met de kabel en 1 draadloos, heb je met beide problemen? 

 

Beide zijn momenteel met de kabel verbonden

Gisteren had ik het probleem van slechte kwaliteit plots niet. Maar dit komt geregeld opnieuw terug