Vraag

laatste dagen vierkantje bij tv kijken

  • 14 June 2023
  • 13 reacties
  • 189 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

de laatste dagen komen er regelmatig vierkantjes over het scherm, er komen dan gekleurde kotjes over het scherm, 

zou dat door de warmte komen?


13 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Dat is slechte verbinding met de servers van Proximus waar ze de zenders op streamen.

kijk je internet verbinding eens na.

is de tv box verbonden via een utp kabel of via wifi, indien dit laatste is kan dit de oorzaak zijn, beste verbind je via een utp kabel rechtstreeks naar de modem.

als dit zo is wat ik als laatste hier bespreek, herstart je modem eens en je tv box ontvanger, dit kan helpen 😉

je toestellen best herstarten in de volgorde als hier aangegeven → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Reputatie 3
Badge

Dat is slechte verbinding met de servers van Proximus waar ze de zenders op streamen.

kijk je internet verbinding eens na.

is de tv box verbonden via een utp kabel of via wifi, indien dit laatste is kan dit de oorzaak zijn, beste verbind je via een utp kabel rechtstreeks naar de modem.

als dit zo is wat ik als laatste hier bespreek, herstart je modem eens en je tv box ontvanger, dit kan helpen 😉

 

Slechte verbinding?

Wij hebben dit ook al een paar dagen en hier thuis is niets veranderd!

Ook niet gekuist achter de TV en zeker niet aan de kabels gekomen.

Is een upt rechtstreeks B-Box naar Modem

Dus het ligt zeker niet bij de afnemer maar wel bij Proximus.🤔

Reputatie 4
Badge +1

@Antoon R zijn de servers dan niet van Proximus waar er een slechte verbinding mee is ???

alles begint met thuis alles uit te testen van het systeem hoe het verbonden is, als je thuis alles hebt herstart en het probleem blijft kan je verder kijken of het aan de verbinding ligt buiten waar alle kabels samenkomen van Proximus of op de servers zelf.

warmte kan een rol spelen dat de kabels en onderdelen in de kastjes te warm zijn door de aanhoudende hitte, de provider met het gele ventje heeft er ook last van bij hitte 😉

Reputatie 7
Badge +3

@Valencia @Martin @Master-magic @Antoon R 

Soms gedurende enkele seconden gekleurde blokjes in het beeld.

 

Indien dit zich alleen voordoet tijdens replay, uitgesteld kijken of bekijken van een opname en niet tijdens rechtstreeks ( live) kijken , dan heeft het niets te maken met de verbinding bij de klant zelf!

 

Het is het een probleem met de Proximus servers die overbelast geraken en de streaming verstoren gedurende enkele seconden.

Meestal treed dit probleem op tijdens de avond , in het weekend en op andere drukke tijdstippen.

Er word aan gewerkt volgens Proximus.  (Mocht ik vernemen van een insider bij Proximus deze namiddag)

@Valencia Ik ging er ook vanuit dat je Live bedoelde, want ik heb dat ook soms voor tijdens de avond, al is dat ook niet alle dagen en ook nog maar recentelijk en duurt ook maar even.

Maar de reden dat dit dan volgens PX niet tijdens live kan voorvallen weet ik ook niet?

Reputatie 7
Badge +4

Hiervan werd ook reeds melding gemaakt op het Fr-forum (voor replay en voor live en dit zowel via decoder als via app/web)

Blijkbaar zou de reden hiervan reeds (deels) gevonden zijn

Pixellisations sporadiques | Proximus Forum

 

Zoals reeds aangestipt door Pat52 zal de oorzaak hiervan normalerwijze terug te vinden zijn bij de bron (Proximus)

Reputatie 5
Badge +2

ik heb nog niet gereageerd omdat ik geen mail gekregen heb van de reacties raar&

het zijn reeds opgenomen items waar ik naar aan het kijken was,

maar vandaag heb ik voorlopig geen storingen meer gezien, dus die vierkantjes of kleurtjes die over het scherm lopen in een band

Dus ik hoop dat het verdwenen is en blijft,

Reputatie 5
Badge +2

nu juist bericht gekregen van het forum van gisterenavond 23.49, maar een dag te laat, valt nog mee zeker!!!!!!!!!!!!!!!!!! mocht dit een dringend bericht geweest zijn, wat dan!!!!!!!!!!!!!!!

Reputatie 3
Badge

Bij Live TV kijken geen blokjes, dus geen probleem hier.

 

Is zoals Pat52 melde

Wij hebben het enkel met opgenomen programma’s

 

Het zal wel in orde komen.

(voorlopig) live ook geen blokjes meer 👍
( het was ook al jaren geleden dat ik dit nog gehad heb,  vroeger toen ik nog met PLC’s werkte was het wel regelmatig het geval, maar dat is dan weer een ander geval!)

Reputatie 5
Badge +2

gisteravond enkel in de late avond tijdens een opgenomen programma van vtm gold heel veel storing, soms wel over de helft van het scherm, niet lang maar wel storend, steeds korte storingen, weer geen mails van antwoorden en gisteravond 24 u nadien

Reputatie 5
Badge +2

@Valencia  Mag ik vragen over welke opname het gaat?

Reageer