Dat is slechte verbinding met de servers van Proximus waar ze de zenders op streamen.
kijk je internet verbinding eens na.
is de tv box verbonden via een utp kabel of via wifi, indien dit laatste is kan dit de oorzaak zijn, beste verbind je via een utp kabel rechtstreeks naar de modem.
als dit zo is wat ik als laatste hier bespreek, herstart je modem eens en je tv box ontvanger, dit kan helpen 😉
Dat is slechte verbinding met de servers van Proximus waar ze de zenders op streamen.
kijk je internet verbinding eens na.
is de tv box verbonden via een utp kabel of via wifi, indien dit laatste is kan dit de oorzaak zijn, beste verbind je via een utp kabel rechtstreeks naar de modem.
als dit zo is wat ik als laatste hier bespreek, herstart je modem eens en je tv box ontvanger, dit kan helpen 😉
Slechte verbinding?
Wij hebben dit ook al een paar dagen en hier thuis is niets veranderd!
Ook niet gekuist achter de TV en zeker niet aan de kabels gekomen.
Is een upt rechtstreeks B-Box naar Modem
Dus het ligt zeker niet bij de afnemer maar wel bij Proximus.🤔
@Antoon R zijn de servers dan niet van Proximus waar er een slechte verbinding mee is ???
alles begint met thuis alles uit te testen van het systeem hoe het verbonden is, als je thuis alles hebt herstart en het probleem blijft kan je verder kijken of het aan de verbinding ligt buiten waar alle kabels samenkomen van Proximus of op de servers zelf.
warmte kan een rol spelen dat de kabels en onderdelen in de kastjes te warm zijn door de aanhoudende hitte, de provider met het gele ventje heeft er ook last van bij hitte 😉
Soms gedurende enkele seconden gekleurde blokjes in het beeld.
Indien dit zich alleen voordoet tijdens replay, uitgesteld kijken of bekijken van een opname en niet tijdens rechtstreeks ( live) kijken ,dan heeft het niets te maken met de verbinding bij de klant zelf!
Het is het een probleem met de Proximus servers die overbelast geraken en de streaming verstoren gedurende enkele seconden.
Meestal treed dit probleem op tijdens de avond , in het weekend en op andere drukke tijdstippen.
Er word aan gewerkt volgens Proximus. (Mocht ik vernemen van een insider bij Proximus deze namiddag)
@Valencia Ik ging er ook vanuit dat je Live bedoelde, want ik heb dat ook soms voor tijdens de avond, al is dat ook niet alle dagen en ook nog maar recentelijk en duurt ook maar even.
Maar de reden dat dit dan volgens PX niet tijdens live kan voorvallen weet ik ook niet?
nu juist bericht gekregen van het forum van gisterenavond 23.49, maar een dag te laat, valt nog mee zeker!!!!!!!!!!!!!!!!!! mocht dit een dringend bericht geweest zijn, wat dan!!!!!!!!!!!!!!!
(voorlopig) live ook geen blokjes meer 👍 ( het was ook al jaren geleden dat ik dit nog gehad heb, vroeger toen ik nog met PLC’s werkte was het wel regelmatig het geval, maar dat is dan weer een ander geval!)
gisteravond enkel in de late avond tijdens een opgenomen programma van vtm gold heel veel storing, soms wel over de helft van het scherm, niet lang maar wel storend, steeds korte storingen, weer geen mails van antwoorden en gisteravond 24 u nadien
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Bedankt voor uw bezoek aan het forum. Help ons om deze te optimaliseren in slechts 5 vragen.
Proximus gebruikt cookies
Proximus installeert cookies om het gebruik van haar websites te analyseren, om je surfervaring te verbeteren en om de inhoud en de advertenties op haar websites beter af te stemmen op je mogelijke interesses. Ook partners met wie Proximus samenwerkt kunnen via de Proximus websites advertentiecookies installeren om je op andere websites en sociale media advertenties te tonen die relevant kunnen zijn voor jou. Hou er rekening mee dat als je bepaalde cookies blokkeert, het de correct werking van de website kan verstorenCookiebeleid