Beantwoord

klank en beeld niet synchroon

  • 13 February 2024
  • 15 reacties
  • 219 Bekeken

Hallo, sinds onze nieuwe tv-box, loopt het beeld van de tv niet samen met de klank. Kunnen jullie dit bekijken aub?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Borki 26 April 2024, 12:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

best dat je ook vermeld

of je decoder rechtstreeks verbonden is met utp kabel aan de internet box

of je de HDMI kabel gebruikt die bijgeleverd was bij de Decoder V7

Of de lipsync ook niet in orde is als je de klank beluistert op je TV.

Reputatie 7
Badge +3

 

@KennyB 

Om op de Android TV Box  lipsync-problemen op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

Laat maar weten of dit lukt,

 

Geert

Dat lukt, maar slechts tijdelijk. Als ik de resolutie aanpas, loopt klank en beeld inderdaad synchroon, maar na een paar dagen is het weer niet meer synchroon.

Hoe kan ik dit permanent oplossen? 

Reputatie 7
Badge +4

@KennyB Kan je volgende zaken nog even nakijken ? 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

 

Hallo,

We hebben ondertussen nieuwe HDMI kabel en nieuwe UTP kabel getest, maar niets werkt...

Hallo Geert,

ik vind geen resolutie bij de instellingen, ík heb de functie automatisch surround uitgezet, dat is alles wat ik kon doen.

Ik laat het weten of het probleem opgelost is.

bedankt voor de support.

Borki

 

@KennyB

Om op de Android TV Box  lipsync-problemen op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

Laat maar weten of dit lukt,

 

Geert

 

Hallo Geert,

ik vind geen resolutie bij de instellingen, ík heb de functie automatisch surround uitgezet, dat is alles wat ik kon doen.

Ik laat het weten of het probleem opgelost is.

bedankt voor de support.

Borki

 

@KennyB

Om op de Android TV Box  lipsync-problemen op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

Laat maar weten of dit lukt,

 

Geert

 

Dat had ik al geprobeerd en werkte slechts tijdelijk (zie hierboven)

Ter info:
Het is wel niet een oplossing maar een tijdelijke oplossing om eens uit te proberen als de lipsync echt storend is, door met de pijl naar links gericht ◀ naast de (OK) knop, even kort terug te spoelen en dan zou de lipsync in orde/beter moeten zijn.

Het schijnt momenteel in orde te zijn, door de surround uit te schakelen. Bedankt voor jullie support.

Borki

Het is alweer om zeep, elke dag voor het kijken de decoder herstarten is het enige dat helpt. Wat ook heel vreemd is, na ongeveer een kwartier tv kijken verhoogd het geluid met zeker 3 niveaus .

Borki

Hallo Geert,

ik vind geen resolutie bij de instellingen, ík heb de functie automatisch surround uitgezet, dat is alles wat ik kon doen.

Ik laat het weten of het probleem opgelost is.

bedankt voor de support.

Borki

 

@KennyB

Om op de Android TV Box  lipsync-problemen op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

Laat maar weten of dit lukt,

Toch gevonden, is het de bedoeling dat ik dat allemaal aan vink 

Borki

Geert

 

Dat had ik al geprobeerd en werkte slechts tijdelijk (zie hierboven)

 

Hallo Geert,

ik vind geen resolutie bij de instellingen, ík heb de functie automatisch surround uitgezet, dat is alles wat ik kon doen.

Ik laat het weten of het probleem opgelost is.

bedankt voor de support.

Borki

 

@KennyB

Om op de Android TV Box  lipsync-problemen op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

Laat maar weten of dit lukt,

Toch gevonden, is het de bedoeling dat ik dat allemaal aan vink 

Borki

Geert

 

Dat had ik al geprobeerd en werkte slechts tijdelijk (zie hierboven)

Dat kan natuurlijk niet loemp kieken, dus welke moet ik aan vinken?

 

je kunt proberen met 1080p en surround had je al uitgezet volgens ik begrijp.

Hallo Martin, ík heb 720p 50 aangevinkt, wanneer ík de tv (Sony) opstart krijg ik een zwarte balk en daar staat 720p vandaar dat ik die heb aangevinkt en tot op heden geen problemen meer.

Borki 

@Borki Bedankt voor de feedback.