Vraag

klacht: proximus tv

  • 15 April 2021
  • 1 reactie
  • 101 Bekeken

Beste

 

Na veel zoeken op de webpagina van proximus kwam ik tot de conclusie dat er nergens een klacht kan ingedien worden. Dus vandaar dat ik het op dit forum dan maar plaats.

Vorige week woensdag zijn we eindelijk verhuist na maanden werken naar onze nieuwe woning. We hadden enkele weken geleden een afspraak gemaakt met jullie om op donderdag de aansluiting over te plaatsen. Na geen 5 min was de conclusie van de technieker dat hij dit niet kon regelen en de er lassers aan te pas moesten komen.

Gisteren ochtend stonden ze dan met 2 aan onze voordeur zonder mondmasker en begonnen spontaan de oprit open te gooien. Erna kwam er eentje binnen kijken en rende al naar buiten om te zeggen dat dit niet nodig was. Na 5 min en een klein aanpassing in een bakje binnen in de woning was dit inorde. De decoder moest een 30min telkens opnieuw opstarten maar uiteindelijk waas alles inorde.

Wij blij de kinderen konden terug na bijna een week naar tv kijken en er was internet aanwezig. Tot we gisterenavond zelf de tv voor ons hadden en eindelijk verlost waren van een marathon ketnet. Bleken al ons opgenomen programma’s niet te bestaan, alles maar echt alle was weg. NIKS NIKS hadden we nog. Na 20min een hele resem menu’s en wachtijd kregen we iemand aan de lijn. De persoon kon ons enkel melden dat sinds de nieuwe decoders alles op het net staat. Dit doordat proximus een besparing heeft doorgevoerd door er geen harde schijven in te plaatsen.

Wij hebben wel maanden betaald om al die programma’s later te zien eh. Zoals altijd nemen we in de winter wat op en zien deze in de zomer wanneer er toch niks is op tv.

Maar los daarvan we gingen gewoon onze programma’s verder bekijken die we hadden opgenomen.

Tot vorig jaar hadden we orange en zlfs na de aansluiting bij proximius konden we onze programm’ nog bekijken ook al waren we afgesloten van het orange net, dat is pas een service.

Graag hadden dus al onze opnames terug gehad ter beschikking gehad. Blijkt dit echt te omslachtig ja dan is dit voor contractbreuk van uit jullie uit. En eisen we sinds de overschakeling al het abonementsgeld terug als compensatie.

Hopend op een oplossing.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

hi @David Vermeulen  het spijt me te horen dat je al je opnames op deze manier bent kwijt geraakt
de nieuwe decoders beschikken inderdaad niet meer over een harde schijf en slaan alles op op ons netwerk
Dit zorgt ervoor dat je zo alle opnames behoud als je bevoorbeeld je decoder moet omruilen
de opnames die bij vorige decoders op de harde schijf zijn kunnen we niet overzetten naar een decoder zonder harde schijf
Ik kan een aantal van de opgenomen programma’s wel terug plaatsen op ons netwerk als je hiervan de namen nog weet
er zit echter wel een tijdslimiet hierop dus ik zal geen opnames kunnen terug plaatsen als je deze bvb vorig jaar hebt opgenomen

Reageer