Skip to main content
Beantwoord

Hoeveel tijd heb ik om mijn TV Box Android (K4 Ultra HD/HDR) te installeren nadat ik hem heb afgehaald?

  • 16 januari 2025
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Dag allemaal, ik haalde gisteren mijn TV Box Android (4K Ultra HD/HDR) op in het door mij gekozen afhaalpunt. Ik wil de nieuwe TV Box - ter vervanging van de V6 - echter nog niet meteen installeren, omdat er nog een heel pak programma’s op staan die ik eerst nog wil bekijken. Dus is mijn vraag: hoeveel tijd heb ik daarvoor nog? Bij de klantendienst van Proximus waren ze daar onduidelijk over (by the way: ze hadden het aan de telefoon over de V7, dus ik hoop maar dat de V7 en de TV Box Android hetzelfde zijn), maar ik zou niet willen dat mijn V6 ineens gedesactiveerd wordt. Temeer omdat ik als volslagen leek ongetwijfeld hulp zal nodig hebben bij de installatie en de configuratie van de nieuwe Tv Box. Alvast hartelijk dank! Groetjes, Erik.

P.S. 1: Is het sowieso noodzakelijk om naar het nummer 0800 99 696 te bellen om mijn V6 te laten desactiveren?

PS.2: Ik lees hier op de verpakking van de TX Box Android: “Een uitzonderlijke beeldkwaliteit op je Ultra HD/4K compatibele tv”, maar opnieuw: als leek heb ik er geen flauw benul van of mijn huidige tv (een PANASONIC LCD (VIERA-tv) - modelnr.: TX-L32E6E) wel degelijk UltraHD/4K-compatibel is. Ik mag het hopen :-). Nogmaals dank, en sorry voor de misschien nodeloos gedetailleerde beschrijving, en voor als mijn vraag nogal sterk aansluit bij mijn vorige, die ik een paar dagen geleden postte.

Beste antwoord door Cvanloon

Ik heb onlangs mijn defecte v5c vervangen door een v7. 

De opnamen staan al lang niet meer op een harde schijf van  de decoder, maar ergens bij proximus zogezegd in the cloud, dat zal wel gewoon op een datadrager bij Proximus zijn. Ik denk dus niet dat uw opnames zo maar verdwijnen door van decoder te veranderen. 

Ik heb bij de vervanging van mijn decoder vergeten te bellen naar dat 08000 nummer,  maar ze hadden het bij proximus wel begrepen. Maar bellen is beter. Maar er stonden geen twee decoders op mijn volgende factuur. 

Een v7 installeren is niet zo moeilijk, de draden aansluiten zoals vermeld op de doos.  U ziet op het tvscherm een aantal zaken die u moet invullen. Dat zijn dingen die zeker op een oude factuur staan. 

Ik ben bijna zeker dat uw opnames beschikbaar zijn en blijven.  Anders zou Proximus toch slecht gewerkt hebben. Voor alle zekerheid maak toch een lijstje van alle opnamen die  niet mogen verloren gaan. Als er dan iets mis loopt kan een moderator dat nog manueel in orde zetten. Manueel is dus langdradig, heb compassie met de moderatoren, maak de lijst niet te lang.

Min tv is een hele oude en mijn beeld is OK, niet uitzonderlijk goed, maar gewoon goed. Uitzonderlijk is gewoon een reclamewooord.

Iemand zal dit morgen wel allemaal bevestigen, of verbeteren.

 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 340 reacties
  • 17 januari 2025

@Eriktv  je tv is een film HD, dus nog een 1080p versie, als je de V7 installeert wat de Android box is dan zal je die op max 1080p kunnen zetten, er zijn nog geen 4K zenders, dus dat zal geen verschil geven op je tv, enkel als je Disney+ of prime video zou gebruiken dan zal je geen 4K films of series kunnen bekijken.

dit ter informatie.


Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1246 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025

Ik heb onlangs mijn defecte v5c vervangen door een v7. 

De opnamen staan al lang niet meer op een harde schijf van  de decoder, maar ergens bij proximus zogezegd in the cloud, dat zal wel gewoon op een datadrager bij Proximus zijn. Ik denk dus niet dat uw opnames zo maar verdwijnen door van decoder te veranderen. 

Ik heb bij de vervanging van mijn decoder vergeten te bellen naar dat 08000 nummer,  maar ze hadden het bij proximus wel begrepen. Maar bellen is beter. Maar er stonden geen twee decoders op mijn volgende factuur. 

Een v7 installeren is niet zo moeilijk, de draden aansluiten zoals vermeld op de doos.  U ziet op het tvscherm een aantal zaken die u moet invullen. Dat zijn dingen die zeker op een oude factuur staan. 

Ik ben bijna zeker dat uw opnames beschikbaar zijn en blijven.  Anders zou Proximus toch slecht gewerkt hebben. Voor alle zekerheid maak toch een lijstje van alle opnamen die  niet mogen verloren gaan. Als er dan iets mis loopt kan een moderator dat nog manueel in orde zetten. Manueel is dus langdradig, heb compassie met de moderatoren, maak de lijst niet te lang.

Min tv is een hele oude en mijn beeld is OK, niet uitzonderlijk goed, maar gewoon goed. Uitzonderlijk is gewoon een reclamewooord.

Iemand zal dit morgen wel allemaal bevestigen, of verbeteren.

 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 17 januari 2025

Hartelijk dank voor de info!


Martin
  • 33260 reacties
  • 17 januari 2025

Met uitzondering van V5 decoders waar ook opnames op zijn harde schijf kunnen staan, wordt inderdaad nu alles in de cloud op PX servers opgenomen, maar als het echter om lange termijn opnames gaat die je met je oude decoder opgenomen hebt, dan ben je die sowieso kwijt want op de V7 decoder kan je geen lange termijn opnames bekijken en ook niet opnemen (tot nu toe toch) en kunnen de PX moderatoren ook maar verloren opnames van max 60 dagen terugzetten.