Beantwoord

Heb ik nog een decoder nodig als ik een smart TV (Android) heb?

  • 18 April 2020
  • 7 reacties
  • 2883 Bekeken

Ik heb al een tijdje een smart tv (android based) en wil van die decoder en de wifi bridge af. Mijn wifi is sterk genoeg om dat allemaal aan te kunnen, maar ik zou stilaan graag eens de kracht van mijn smart tv willen benutten.

icon

Beste antwoord door Martin 18 April 2020, 20:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

= Pickx live tv, nee?

Ik heb al een tijdje een smart tv (android based) en wil van die decoder en de wifi bridge af. Mijn wifi is sterk genoeg om dat allemaal aan te kunnen, maar ik zou stilaan graag eens de kracht van mijn smart tv willen benutten.

Dat is nog toekomst muziek  de proximuspickx app kun je hierop nog niet installeren er is nog geen google android TV equivalent.

Je kan met deze pickx app ook niet alle zenders bekijken zoals op je decoder en VOD op pickx ook niet mogelijk.

Reputatie 6
Badge +3

Je gaat ook moeten rekening houden met welke SOC en werkgeheugen dat er in jouw smart tv zit, het interne opslaggeheugen voor apps.  Dat is voor iedere smart tv anders en afhankelijk van de SOC.Voor wanneer er bijvoorbeeld in 4K uitgezonden gaat worden, momenteel is dit nog niet het geval. Ik bezit de allereerste TV met Android 4.4.4 (48pfs8109 uit 2014) en na tijd zou je de app niet meer kunnen draaien, wanneer deze zou uitkomen en een minimale Android versie vereist. Het zal nog wel even duren.  Decoder 7 die draait op android p is ook nog niet gelanceerd.

Ik veronderstelde dat het om de pickx app ging maar dan voor een android TV.

NB; voor de apple tv kan het al maar voor android TV box nog niet.

Reputatie 6
Badge +3

Het gaat inderdaad over een smart tv met de Pickx tv app. Maar met die problemen kan de topic starter ook ondervinden. Want het is de fabrikant van de tv’s die moet blijven voorzien in updates van Android. Bij mijn smart tv gebeurd dit niet meer. Een Android tv box werkt hetzelfde als de tv die nu op android tv draaien. Het gaat al wat moeilijker zijn om dit overal vlot te laten draaien.

nochtans waren er al die voorspelden dat de v7 decoder wel eens de laatste zou kunnen zijn en men ervan uitging dat de meeste smart tv toch in de toekomst op android gingen draaien, maar dat zijn natuurlijk maar voorspellingen net zoals het  project van proximus in samenwerking met samsung om de decoder uit de wereld te helpen en die in de smatttv te voorzien daar is ook niet veel van terecht gekomen... 

Netflix bv draait ook op smarttv’s https://devices.netflix.com/nl/recommendedtv/2019/

Reputatie 6
Badge +3

Bepaalde fabrikanten blijven trouw aan hun eigen besturingssysteem zoals Samsung Tizen,LG WebOS,Panasonic. TP Vision die sinds 2012 de licentie heeft om de merknaam van Philips te gebruiken maakt gebruik van Android. Dat zal wel even duren voor dat deze van mening zullen veranderen. Het is inderdaad mogelijk om een streaming app te laten werken op een smart tv platform. Dat heb je met projecten, opstarten is geen enkel probleem tot een goed einde brengen is al heel wat moeilijker.

Reageer