Vraag

HDR

  • 1 August 2023
  • 9 reacties
  • 253 Bekeken

 Komt er nu eindelijk eens een update om de HDR functie in de V7 tv-box uit te kunnen schakelen want het beeld vind ik er niet beter op.


9 reacties

kan hier iemand op reageren aub? dit is de reden waarom ik nog steeds een (oude) v5 tv box heb.

Reputatie 7
Badge +4

@Karel3 Dit kan momenteel nog niet uitgeschakeld worden, maar is met de meeste TV-toestellen geen probleem. 

Bedoelt u dat de meeste TV-toestellen het beeldmateriaal “passend” maken, zoals bijvoorbeeld een Apple-TV dit doet? Niet-HDR content in HDR is voor mij “dramatisch” slecht. 

Reputatie 4
Badge +1

Hier ook ,beeld niet ok ,op V7… heeft inderdaad met HDR te maken ..

2 de decoder compact V5, geen problemen ..

Reputatie 7
Badge +4

De toestellen regelen dat inderdaad onderling. Er zijn veel verschillen in wat de verschillende types TV-toestellen en HDMI-kabels aankunnen. De weergave zal daarvan afhangen. 

Reputatie 4
Badge +1

Het is nochthans julli mee geleverde HDMI kabel …

die jullie aanbevelen ….

@Guyke1  Ik weet niet welke TV jij hebt, maar bij sommige toestellen kan je de doorvoer van HDR uitschakelen.

Zelf heb ik een samsung TV
Ik heb dit bij mij kunnen uitschakelen… en heb heel goed HD beeld. Gebruik de box en Apple TV.
Voor samsung is dit (Huisje) --Instellingen -- Algemeen -- Beheer externe apparaten -- Invoer signaal extra -- ga naar de gewenste HDMI poort en schakel uit.

Denk dat dit met andere merken ook gaat.

 

@Guyke1 

Anders gewoon eens googelen voor het merk TV dat je hebt bv voor samsung:

zoeken naar 
samsung TV HDR uit :

https://www.google.com/search?q=samsung+tv+hdr+uit 

Reputatie 2
Badge

@Guyke1 welke tv heb je juist?

Reageer