Vraag

Genius "Geen verbinding met het netwerk" V5C decoder

  • 11 February 2023
  • 2 reacties
  • 400 Bekeken

Sinds enkele dagen heb ik problemen met mijn V5C decoders. Ik heb er 2 maar 1 gebruiken we zelden. Het komt er op neer dat menus niet meer werken, (tv op aanvraag enz) maar ook dat het beeld soms vast loopt. Wanneer je de decoders dan reset of reboot wordt de software geladen en daarna komt er op het scherm genius verbinding “Geen verbinding met het netwerk”. De decoders zijn rechtstreeks met een kabel aangesloten op een internetbox. Deze is vorige maand nieuw geplaatst samen met een fiber verbinding. Ik heb al eindeloos alles zitten rebooten en resetten (ook de internetbox). Soms krijg ik dan ineens weer beeld… meestal niet… Vorige week proximus technische helpdesk gebeld… Na letterlijk meer dan een uur naar een wachtmuziek te moeten luisteren hebben ze de internetbox gereset en had ik weer beeld… spijtig genoeg denk ik dan want het probleem is nog niet opgelost… Vandaag weer hetzelfde probleem geen beeld… resetten, rebooten niets helpt. Ik heb het eens via de chat geprobeerd maar ook hier zit ik al meer dan een uur te wachten…. Het enige wat in het chatvenster verschijnt is de vraag of ik er nog ben… Dat ze op zoek zijn naar iemand die kan helpen….Ik heb geen idee meer wat ik moet doen……. Ik vraag me af of ik ook maar eens op zoek moet gaan naar iemand die me kan helpen…. Is er hier iemand voor wie het probleem bekend is? Wat kan ik nog doen? Ik heb een hoop oude forum berichten gevonden waar bij dit probleem uiteindelijk de decoder vervangen dient te worden… Maar ja dan moet je wel eerst een support medewerker te pakken krijgen natuurlijk… 


2 reacties

@Philippe_D2 spijtig genoeg komen de PX forummedewerkers hier niet langs tijdens het weekend.

je hebt waarschijnlijk al de toestellen heropgestart zoals hier aangegeven 

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Indien dit niet helpt zou je de fibermodem ook eens kunnen resetten door het resetknopje 20 sec ingedrukt te houden.

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag de draad hier terug opnemen, om je verder te kunnen helpen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

 

Dag Martin,

Bedankt voor je reactie. Ik heb dit forum natuurlijk al afgezocht naar gelijkaardige foutmeldingen. Ik heb jou reacties op andere berichten met zelfde foutomschrijving ook reeds gelezen en alle tips al geprobeerd. Inclusief het herstarten en resetten. Ik heb ook mijn profiel gegevens reeds ingevuld. Ik weet niet welke specifieke prive info in nog in het veld “Ticket” kan vermelden. Wat me wel frustreert is dat de klantendienst zo goed al onbereikbaar is (ook in de week). Ik hoop dat er via dit forum werk gemaakt wordt van mijn probleem.

Reageer