Vraag

Geluid sommige zenders v5 decoder

  • 4 September 2022
  • 8 reacties
  • 117 Bekeken

  1. Kan het zijn dat het geluid op de zenders VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4 zachter of minder luid is dan andere zenders? Zo ja, wat kan hiervan de reden zijn?
  2. Is het correct dat je het geluid van de v5 decoder niet kan verhogen (via/met de afstandsbediening) zoals bij de v7 decoder (knoppen afstandsbediening “sub” en “volume +”)?

Bedankt voor de informatie.


8 reacties

Met een v5 decoder regel je via de afstandsbediening in feite het audio volume op je TV maar niet het audio signaal op je decoder. 

De afstandsbediening  van de v5 moet hiervoor wel universeel gemaakt worden zie 

→ Hoe kan je je afstandsbediening universeel maken? | Proximus

Welke tv heb je?

De procedure om je afstandsbediening universeel te maken is afhankelijk van het merk of je tv:

  • Samsung
  • Loewe
  • Ander merk

NB: Staat trouwens  ook uitgelegd voor een v7 decoder

@Martin

 

Bedankt voor jou reactie. De afstandsbediening is reeds universeel gemaakt en werkt zoals het hoort. Maar het audiovolume van de v5 decoder kan dus niet aangepast worden zoals bij v7 decoder?

Blijven alleen nog de vragen over: Kan het zijn dat het geluid op de zenders VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4 zachter of minder luid is dan andere zenders? Zo ja, wat kan hiervan de reden zijn?

Reputatie 7
Badge +4

@rsca_rsca Ik heb het hier getest en ondervindt niet dat het geluid stiller is op die zenders. 

Is je decoder rechtstreeks op je TV aangesloten of gebruik je een audio-installatie voor je geluid ? 

@HadewychT

Bedankt om het te testen. Er wordt een audio-installatie voor het geluid gebruikt (HDMI eARC). Misschien is het ook maar gewoon een gevoel dat het stiller is op die zenders.

Reputatie 7
Badge +4

@rsca_rsca Je kan dan altijd eens testen of je dat ook ondervindt als je enkel je decoder aansluit en de geluidsinstallatie er tussenuit haalt. 

Ik pik hier graag even op in. Ik merk ook al enige tijd wisselingen in geluidniveau tussen zenders en opnames. Wij werken niet met een geluidsinstallatie … De decoder is zoals steeds gewoon op de tv aangesloten. Wij luisterden normaal altijd op zelfde volume en moeten nu constant aanpassen.

Decoder reeds herstart (=even zonder spanning zetten) en/of gereset = Je decoder resetten | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@joeyVG1307 Heb je dit al eens geprobeerd? 

Reageer