Vraag

geluid en beeld niet synchroon e

  • 12 December 2022
  • 30 reacties
  • 1313 Bekeken

Beste,

Sinds enkele dagen loopt ons geluid voor op het beeld na enkele minuten kijken. De soundbar is niet het probleem, want ook met tvgeluid dit probleem. Probleem met decoder?

Update (nodig)? 

Decoder al uit en opnieuw aan gezet, idem soundbar. Is er een oplossing?


30 reacties

Ter info: De moderatoren van het PX forumteam kunnen een aanpassing doen op je lijn, van zodra ze hier morgen weer de draad opnemen.

Dus als ik het goed begrijp heb je dit zowel als je luistert via de soundbar en ook als je luistert via de klank op tv als je decoder en TV verbonden is via HDMI

mss best eens beschrijven hoe je de decoder en TV verbindt om naar de klank te beluisteren.

Deze info kan belangrijk zijn voor de PX medewerkers.

 

Beste,

Bedankt! Dat zou fijn zijn.

Dat klopt. Na enkele minuten is het geluid (op alle zenders, en via tv en soundbar) sneller dan het beeld.

De soundbar is aangesloten via een HDMI-aansluiting naar een One Connect waar de decoder ook naartoe komt. Dit is al jaren de zelfde aansluiting. 

 

Bedankt

@evelineV ik weet niet of je ook de mogelijkheid hebt om de V7 decoder met zijn bijgeleverde HDMI kabel rechtstreeks op een HDMI ingang van je TV aan te sluiten  om zo te weten te komen of je audio synchronisatie dan goed is.

Beste,

Bedankt! Dat zou fijn zijn.

Dat klopt. Na enkele minuten is het geluid (op alle zenders, en via tv en soundbar) sneller dan het beeld.

De soundbar is aangesloten via een HDMI-aansluiting naar een One Connect waar de decoder ook naartoe komt. Dit is al jaren de zelfde aansluiting. 

Bedankt.

Ter info: De moderatoren van het PX forumteam kunnen een aanpassing doen op je lijn, van zodra ze hier morgen weer de draad opnemen.

Dus als ik het goed begrijp heb je dit zowel als je luistert via de soundbar en ook als je luistert via de klank op tv als je decoder en TV verbonden is via HDMI

mss best eens beschrijven hoe je de decoder en TV verbindt om naar de klank te beluisteren.

Deze info kan belangrijk zijn voor de PX medewerkers.

 

 

Helaas kan ik dat niet (alleen) doen omdat de tv ophangt etc, en ik deze niet alleen van de muur krijg. Ik heb wel sterk het gevoel dat dit ligt aan Proximus. Want bij herbekijken of opnames is dit niet het geval. Enkel bij live kijken via de decoder ..

Reputatie 5
Badge +1

Toevallig dolby niet aanstaan, dat geeft soms vertraging.

Neen ook niet.. er is niets veranderd aan de instellingen of set-up. 

Bij opnames, of streaming geen problemen met vertraging. Enkel bij live kijken van decoder. Herhaaldelijk laten heropstarten helaas geen beterschap 

Het is wel een vraag dat voor de V7 door verschillende klanten hier gepost wordt, dus best reactie afwachten van PX forummedewerkers morgen.

Reputatie 2

Hier de laatste week ook meer en meer last van het geluid die niet synchroon loopt met het beeld.

Nochtans geen veranderingen in de setup.

@schaap69 heb jij dolby aan staan in de settings voor klank?

Reputatie 2

Neen is op oude tv, geeft toch geen nut.
Decoder is rechtstreeks aangesloten via een netwerkkabel.

Beste,

Sinds enkele dagen loopt ons geluid voor op het beeld na enkele minuten kijken. De soundbar is niet het probleem, want ook met tvgeluid dit probleem. Probleem met decoder?

Update (nodig)? 

Decoder al uit en opnieuw aan gezet, idem soundbar. Is er een oplossing?

Bij ons loopt het geluid en het beeld ook niet synchroom.

 

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem zit bij Proximus met hun servers. 

 

@Pat52 Wat ik mij afvraag is hoe zij dat dan voor sommigen wel in orde krijgen en bij anderen dan niet, weet jij daar iets meer over? 

Of bedoel je dat er recentelijk een bijkomend probleem opgetreden is met servers?

Reputatie 5
Badge +2

@evelineV  Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer en / of telefoonnummer zodat wij alles kunnen nakijken?

Reputatie 2

@Michael V Kan je ook eens tjecken bij mij :)

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Wat ik mij afvraag is hoe zij dat dan voor sommigen wel in orde krijgen en bij anderen dan niet, weet jij daar iets meer over? 

Of bedoel je dat er recentelijk een bijkomend probleem opgetreden is met servers?

@Martin  Yep bevestigd door techniekers die bij klanten nazicht doen en eventueel een nieuwe decoder instaleren ( wat geen verbetering oplevert). Het probleem is bij Proximus met hun servers .

Ook hier lopen beeld een geluid niet synchroon. Tv is aangesloten via WiFi booster. @Michael V kan mijn lijn eens nagekeken worden aub

Reputatie 7
Badge +3

@eloradson 

ik heb de meest recente software gepushed in je modem. Je mag de bbox, wifi booster en de decoder eens herstarten.

Werkt het nu beter?

 

Geert

Alles opnieuw opgestart en is inderdaad merkelijk beter nu. Alvast bedankt👍

Alles opnieuw opgestart en is inderdaad merkelijk beter nu. Alvast bedankt👍

Na een week terug na af, beeld en geluid terug asynchroon 🙁

Reputatie 7
Badge +3

@eloradson 

nog eens opnieuw de software gepushed in je modem. Je mag de bbox, wifi booster en de decoder eens herstarten.

Hopelijk blijft het nu voor een lange tijd stabiel.

 

Geert

 

@eloradson

nog eens opnieuw de software gepushed in je modem. Je mag de bbox, wifi booster en de decoder eens herstarten.

Hopelijk blijft het nu voor een lange tijd stabiel.

 

Geert

Voorlopig terug ok na heropstart. Bedankt

Hier net hetzelfde. Op tv gaat het geluid bijna goed en de soundbar is een ramp. En vanalles geprobeerd en krijg het niet goed. Soundbar is met optische kabel verbonden en werkt perfect. Vroeger nooit geen last gehad bij telenet maar nu een maand bij proximus maar tis niet goed!

Gewoon ter info: zie ook → geluid en beeld niet synchroon | Proximus Forum

Beste, Sinds kort overgestapt van Telenet. 

Het beeld en geluid op onze toestellen (2) lopen niet gelijk, dit is echt vervelend. Bijan onmolgeloj om ontspannen tv te kijken.

Ik lees dat er een aanpassing aan de lijn kan gebeuren. Ik vroeg dit aan een technieker van Proximus die kwam installeren, maar die wist van niets. Kan dit verholpen worden?

Groet

Reageer