Beantwoord

geluid één(vrt)


Reputatie 2
Badge

ik merk dat het geluid op één(vrt) sinds gisteren namiddag opvallend minder is ten opzichte van alle andere zenders....is er soms een probleem.....precies zoals vorige winter op Sports1,dan was het een encoder probleem

icon

Beste antwoord door Charlotte.D 15 June 2020, 08:44

Bekijk origineel

17 reacties

Stel ik ook vast tijdens het nieuws bv is het geluid merkelijk stiller, kan natuurlijk zo vanuit de VRT gedistribueerd worden, maar er komt hier pas maandag iemand van proximus zelf langs op het forum om dit verder te laten onderzoeken . 

Hetzelfde hier, het lijkt alsof de lage tonen ontbreken.

Andere zenders ok.

Idem hier, en enkel op één HD, gewoon niet naar te kijken! Ik heb al spijt van mijn overstap van telenet...

Reputatie 2
Badge

Dan toch een problem bij Proximus…..hopelijk volgende week een antword van een medewerker/oplossing

Of het bij proximus zelf zit, dan zouden we eigenlijk moeten te weten komen of het probleem zich ook bv bij TN voordoet, indien niet dan zou het inderdaad bij Px zelf moeten zitten, nu hoe dan ook het is aan Px van uit te vissen waar het zit en voor de oplossing te zorgen.

Idem hier, en enkel op één HD, gewoon niet naar te kijken! Ik heb al spijt van mijn overstap van telenet...

@fncgp Is het beeld dan zo slecht voor EEN HD!

Dag Martin, niet het beeld maar het geluid. Net door het geluid is het niet om aan te zien. Enorm irritant. 

Wij kijken digitale televisie via Proximus. We hebben thuis ook een Bose Homecinema Surroundsysteem. Sinds een paar dagen hebben we gemerkt dat als we naar Eén kijken via het HD kanaal (1), we geen geluid hebben via de centerspeaker. Als we naar Eén kijken via het gewone kanaal (401), hebben we wel geluid via de centerspeaker. Bij alle andere zenders is er geen probleem (zowel HD als gewoon). Is het mogelijk dat er iets veranderd met het doorsturen van het geluidssignaal, of is er een gekend probleem? Alvast bedankt om dit te bekijken! Mvg, Steven Clement.

S.clement. Hier net hetzelfde, ook via bose systeem voor geluid.

Reputatie 5
Badge +2

Idem hier bij Eén HD. Vanaf vrijdagmiddag begon dat (kon ik vaststellen dankzij TV Replay). Een monogeluid lijkt het wel en op Eén SD is niets aan de hand. Hetzelfde probleem was al vaker bij CAZ, Vitaya,...

Inderdaad dit klopt heb het vrijdag ook vastgesteld.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb even gecheckt op hun community de netweters en ik kon geen berichten vinden dat er audio problemen waren met één HD. Dus je kan stellen dat het probleem bij Proximus zit en meer specifiek bij de audio encoder.

Ligt idd aan Proximus, ik zat 15 jaar bij Telenet waarvan 10 Jaar digitale tv en nooit of te nooit aan de hand gehad, voor ik bij Proximus kwam wist ik zelfs niet dat slecht geluid bij zenders een issue kon zijn.

Nu 2.5 jaar bij Proximus en al talloze keren aan de hand gehad bij Vitaya/CAZ voornamelijk maar ook al eens een keertje op Q2 en nu sinds Vrijdag op Eén HD, laatste keer toen ik het bij CAZ aan de hand had duurde het meer dan een week om op te lossen…

Maakt ook alle opnames op de betreffende zender nutteloos want het is hetzelfde mono/blikachtige geluid bij opnames die gebeuren als de zender er last van heeft.

 

 

Vind het eigenlijk ook raar dat er maar zoveel meldingen komen, maar als het maar opgelost geraakt dit is voor mij het voornaamste.

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb digitale TV zowel bij Proximus als bij Telenet en ik kan alvast zeggen dat het probleem enkel bij Proximus voordoet, bij Telenet zowel via de digicorder als bij de ingebouwde DVB-C tuner van mijn TV toestel is het geluid volkomen normaal.

Bedankt voor de feedback, dan moeten we inderdaad niet meer twijfelen , dan zal het morgen wel opgelost worden zeker, aangezien ze het louter bij hen zelf moeten zoeken.

Reputatie 7
Badge +4

We hebben dit doorgegeven voor onderzoek.

Reageer