Vraag

geen tv



Toon eerste bericht

34 reacties

@Annicq De Wan poort staat op een VDSL koperlijn aansluiting niet actief en is dus normaal dat die niet oplicht.

Bij een glasvezel aansluiting bijvoorbeeld staat die wel actief omdat de bbox3v+ hiermee verbonden is aan de glasvezel modem, maar dit terzijde.

Wifi knippert van zodra er data verkeer is bvb als je op je laptop bezig bent die contact maakt met bbox via wifi of een ander toestel dat contact maakt met wifi ….

Maar dat schijnt dus allemaal correct te zijn.

Het lan lampje (ethernet) achteraan op je decoder waar de utp kabel op toe komt knippert dit ook op je decoder 

welke decoder heb je eigenlijk juist is dit een v5-compact of een V6 ?

Want als het een V6 is zijn er wel soms problemen met geen beeld!

heb je ook de HDMI kabel gebruikt die origineel bij je decoder stak.

Als je de hdmi kabel die van je decoder komt op een andere HDMI ingang steekt van je TV werkt het da niet als je die ander HDMI ingang op via je TV kiest.

Reputatie 7
Badge +4

Over welke decoder van Proximus en over welke TV (merk& type) spreken we hier?

 

Reputatie 7
Badge +4

WAN wordt niet gebruikt = uit

Power, DSL en Internet moeten continu blauw branden

LAN & WiFi branden bij gebruik

Alleen het WAN lichtje brandt niet. Wifi knippert soms.

@Annicq van je modem moet DSL lichtje zeker rcontinu blijven oplichten (zeker niet knipperen)

Het lan lichtje moet ook oplichten of knipperen zelf al is enkel de decoder maar aangesloten aan de gele Lan poorten van je modem bbbox3

zie 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-uw-modem.html

zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-decoder.html

Heb je nog internet op je bbox, je kunt nog surfen bekabeld en via wifi ook veronderstel ik .

Ik had eerst een oude tv nu heb ik 1 met hdmi aansluiting en die staat van in het begin op hdmi. 

Als decoder niet werkt en geen signaal geeft dan kan er op tv niet veel komen niet..

Moet het middenste lichtje aan de linker kant ook niet oplichten (modem)?

Het is nu al 3 MAANDEN dat ik geen tv meer heb. Ik heb telefonisch 2 keer contact gehad en via chat met 6 mensen. Ik ben het serieus beu aan het worden

 

Reputatie 4
Badge +1

als je een beeld met sneeuw ziet op de TV, wil dat zeggen dat die op Tuner (kabelTV of Lucht-tv  )ontvangst staat  . Je zal dus de optie van TV moeten zetten naarHdmi ingang of Scart ingang, naargelang je verbinding met Prox-decoder

Normaal zullen (moderne) TV’s automatisch bij opstarten  naar de ingang gaan waar signaal op zit, behalve als de TV op tuners staat (stond laatste)(dus kabel-TV/ luchtzenders-tuner).

Als alles opstaat, zou het ook moeten volstaan om de HDMI of scart even uit te trekken op TV, en terug in te steken: op dit signaal zou TV ook moeten reageren met dat kanaal (lees ingang) te kiezen als bron om weer te geven. Uiteraard moet dan wel reeds de Prox-modem AAN staan ( en dus signaal uit geven) Dit is meestal de snelste manier om te verbinden buiten het manueel zoeken wat nu precies ingang is van alle mogelijkheden.

 

Als je dan nog een onvolledig beeld bekomt kan het zijn dat de weergave standaard niet automatisch herkend wordt door TV, en moet je mogelijk die manueel aanpassen of in TV (opties/instellingen/settings), of in het proximus menu van de decoder (maar dan moet je wel beeld hebben om te zien wat in menu staat uiteraard)

Beste

Ik heb de modem gereset en van de linkse lichtjes brandt het middelste niet. De decoder nogmaals gereset maar blijft hetzelfde.

Annicq Wellens 

 

@Annicq je kunt best ook eens de modem resetten en dan als die terug volledig terug in orde is dus als zijn  vdsl controle lamp blijft continu oplichten 

dan ook eens de decoder resetten 

bbox resetten >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

 decoder resetten >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

 

Reageer