Vraag

geen tv


Beste, 3maanden geleden in 1 keer maar half beeld. Het onderste stuk zit  ijeen in het midden van het beeld. Technicus gebeld, geen oplossing zou terug contact opnemen wat niet gebeurd is. Terug gebeld: hdmikabel is stuk er moet een nieuwe tss. Ik heb een oude tv zonder hdmiverbinding dus bestel ik een din/scartkabel. Past niet. Winkels gesloten en er kan geen kabel vanuit proximus opgestuurd worden. Ondertss laat ik modem en decoder terug opstarten en kijk alle kabels na. Zoek online een oplossing.. gebeurt niets. Ik krijg een recentere tv met hdmiverbinding.. geen tv. Op de decoder brandt alleen het lichtje dat zegt dat er elektrice verbinding is. Bij opstarten lichten de lichtjes vooraan heel even op. Achteraan aan de kabels branden groene lichtjes. Bij de verbinding bij de modemberbinding knippert er een tijdje een rood lichtje. Vooraan niks lichtjes. Het tvscherm wordt effe blauw waarna sneeuw. In het blauwe staat niets.  Ik heb via chat ook hulp proberen te zoeken en dat heeft ook niks opgeleverd. Ze antwoorden zelfs niet meer. 

Ik zit nu 3 MAANDEN zonder tv en zou graag een oplossing krijgen.

Annicq Wellens  1371


34 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Annicq  ik stuur in de loop van deze namiddag dan iemand bij je langs

Zo vlug als kan

@Annicq bedoelt mss daarmee ook wanneer mag ik de technieker verwachten wat op het zelfde neer komt dat @Annicq aan @Proximus een datum moet doorgeven door de datum hier op het forum te posten zodat een proximus medewerker die hier het eerst de post doorneemt dit kan verder afhandelen.

Reputatie 7
Badge +4

@Annicq

 Proximus  @HadewychT wou u een technieker ter plaatse sturen wanneer het u past (desgevallend zal deze de vervanging wel doorvoeren)

Hallo

Mag ik nu een nieuwe decoder verwachten? 

Annicq Wellens 

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie bij de testen dat er geen communicatie is tot aan de decoder. Ik zou daarom graag een technieker ter plaatse sturen om alles in orde te maken voor u. 

Wanneer zou dit passen ? 

Mag ik mijn decoder nu gaan wisselen? Ik moet morgen in Diest zijn dus dat zou perfect passen.

Annicq Wellens 

Omruilen wordt niet meer gedaan via proximus shops, zij hebben die niet in stock, die worden nu met de bpost omgeruild, maar daarvoor zal eerst iemand van proximus zelf hier moeten langskomen om je hierbij verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/support/telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

Ik vrees dat u dient te wachten op een ok van een Proximus-medewerker hier op het forum of via 0800 22800/chat

en dat de nieuwe decoder u via Bpost zal bezorgd worden en u de oude gratis met retourticket bekomen van Proximus dient terug te sturen (bewijs Bpst enige tijd bewaren 3à4 maand teneinde mogelijke facturatieproblemen te voorkomen)

 

Mag ik mijn decoder nu gaan wisselen? Ik moet morgen in Diest zijn dus dat zou perfect passen.

Annicq Wellens 

Ja, dan zal het inderdaad op een decoder omruiling uitkomen, maar dat zullen we morgen dan wel zien wat  iemand van de Proximus medewerkers verder zal beslissen.

Sorry Martin ik heb je bericht pas vanmorgen gezien. Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt: decoder aangesloten met andere kabel. Decoder terug opgestart maar geeft hetzelfde. Het siglampje knippert even en dan niks meer. Ook de kabel van poort verandert, terug opgestart met zelfde resultaat.

Ik wacht nog het resultaat af met de andere netwerkkabel.

Het wel deze van de decoder v5 compact die zoals bij mij  ook zo knippert als er data stroomt van de bbox naar decoder de led er juist naast de groene blijft continu groen. Dus dit wijst nog niet op een defect kaart in de decoder en als het dan toch deze kaart zou zijn dan zijn we weer bij het ruilen van de decoder.

Reputatie 6
Badge +3

Een rode led op een netwerkkaart duid meer op een defect van de kaart of probleem met de netwerkkabel. Als extra test zou met netwerkkabel van decoder een laptop moeten aangesloten worden op de bbox3 geeft deze ook problemen dan ligt het probleem aan de netwerkkabel.

@Annicq je kunt het kleine decodertje effekes naast de bbox zetten zodat je de korte utp kabel kunt gebruikt ,  want de hdmi kabel moet niet aangesloten zijn op het decodertje om die test te doen, het is gewoon het SIG lampje dat je moet zien oplichten.

Ik heb de kabel aan de modem verwisseld en decoder terug opgestart maar geeft geen resultaat. Kabel teruggestoken en decoder nog eens opgestart maar nu bleef het SIGlampje even knipperen. De kabel die bijgeleverd is is te kort. Dus moet ik op zoek naar een langere kabel.

Reputatie 7
Badge +4

Misschien indien mogelijk toch eens met een 2e andere utp-kabel een poging ondernemen om het probleem op te lossen anders is er inderdaad maar 1 conclusie mogelijk = decoder niet ok 

  

Het groene en rode lichtje dat ik bedoel is achteraan de decoder. Vooraan gebeurt er niets.

De decoder is rechtstreeks verbonden met de modem en zonder tussenstuk.

 

@Annicq 
het is niet normaal dat het SIG lampje niet oplicht want dit wil zeggen dat hij geen signaal ziet van de bbox. 

Het groene en rode lichtje achteraan de decoder daarvan moet het rode lichtje niet af en toe flikkeren maar continu flikkeren als je decoder opstaat en SIG oplicht.

Maar als je zelf de bbox en je decoder al gereset hebt en je utp netwerkkabel in orde is tussen de bbox en decoder dan zal het een probleem zijn met de decoder.

Dan zullen de proximus medewerkers als ze maandag hier langskomen hoogst waarschijnlijk voorstellen van de decoder om te ruilen.

heb je ook al eens geprobeerd van de netwerkkabel die van je decoder komt eens in een ander gele stekker van je bbox gestoken?

 

Reputatie 7
Badge +4

 

 

 

Indien SIG lampje niet brandt is er een probleem met de verbinding Bbox - decoder -zie Px video’s hierboven

 

Het groene en rode lichtje dat ik bedoel is achteraan de decoder. Vooraan gebeurt er niets.

De decoder is rechtstreeks verbonden met de modem en zonder tussenstuk.

ik had nog wat vragen in mijn vorige post toegevoegd 

 

Of is je decoder v5c niet rechtstreeks verbonden mss met een netwerkkabel met je bbox modem!

Als ik de decoder uit en na een tijdje aanzet, dan lichten de gekleurde lichtjes vooraan even op. Kabels al uitgetrokken en weer ingestoken. Vooraan al meerdere keren op de uit- aanknop geduwd en met de afstandsbediening aan- afgezet

aarom is er dan vooraan geen  actie bij de lichtjes. Enkel wit lichtje brandt

Het SIG lampje brandt dit da niet groen

ook niet als je het aan/uit knopje eens vooraan indrukt

De bbox heb je toch al eens gerest toch veronderstel ik toch.

anders de utp netwerkkabel eens aan beide kanten los koppelen en terug insteken 

of eens een andere netwerkkabel steken

Want trouwens als je lampje SIG oplicht zal dat oranje lampje continu knipperen en niet af en toe.

Of is je decoder v5c niet rechtstreeks verbonden mss met een netwerkkabel met je bbox modem!

 aarom is er dan vooraan geen  actie bij de lichtjes. Enkel wit lichtje brandt

Die lichtjes reageren toch blijkbaar normaal, als je decoder opstaat dus niet meer in stand-by  staat, zal dit oranje lampje wat meer flikkeren.

Decoder =V5compact. Er zit geen hdmikabel in de doos dus een andere gepakt.

Ethernet= groen lichtje brandt continue, rood lichtje knippert soms

Tv= Salora LCD 2638 TN slechts 1 hdmi-ingang

Reageer