Skip to main content

Beste , heb sinds een paar dagen de nieuwe Android tv box (v7) in huis. Echter kan ik nu de zender TLC niet meer krijgen ? 
 

kan dit probleem opgelost worden ?

 

alvast bedankt 

 

Mvg Jackie

 

 

heb je de decoder al eens herstart?


heb je de decoder al eens herstart?

Heb deze de afgelopen 24 uur al 3 keer heropgestart , deze zender staat nog steeds niet in de lijst. Is er een mogelijkheid om dit probleem op te lossen ? 
 

alvast bedankt


Bij mij staat TLC  - zoals in de zenderlijst staat - gewoon op 86.
Heb je ooit de volgorde van zenders gewisseld?
Dan vind je die natuurlijk niet meer op je gewone nummer want zou die bij een nieuwe decoder terug op zijn oorspronkelijke nummer (86 in vlaanderen) komen staan.
Op de V7 kan je via instellingen de zenderlijst hernummeren, en ook via diezelfde weg (hernummeren dus) ook resetten naar de standaard nummering (via link of QR).
Ook zou je kunnen in de instellingen de programmagids bijwerken.


Waarschijnlijk is je oude decoder nog niet geschrapt uit het systeem en daardoor je alle HD kanalen mist op de nieuwe decoder omdat je lijn maar 1 of 2 HD streams toelaat. Je moet je oude decoder laten schrappen uit het systeem door Proximus.


Kan je ook zelf doen:

Bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Zorg dat je een recente aanrekening bij je hebt  (hierop staat je telefoon-, aansluitings- en klantnummer).
Als je niet vanaf een vaste lijn belt, wordt je gevraagd je klantnummer in te voeren.
Zorg er dus voor dat je een recente aanrekening of factuur bij je hebt.
In het keuze menu kies je voor  de optie Ik heb een nieuwe decoder/ TV box ontvangen.
Vervolgens zal het automatische systeem van Proximus alle decoders gelinkt aan je klantnummer verwijderen uit hun systeem.
Herstart je TV Box met de power knop achteraan de Tv Box.
Er zal nu gevraagd worden om je Proximus lijnnummer in te vullen, dit vind je terug op je aanrekening. 


Waarschijnlijk is je oude decoder nog niet geschrapt uit het systeem en daardoor je alle HD kanalen mist op de nieuwe decoder omdat je lijn maar 1 of 2 HD streams toelaat. Je moet je oude decoder laten schrappen uit het systeem door Proximus.

@Jackie1959 

dit klopt, ik stel vast dat je inderdaad 3 decoders op je lijn actief staan, één android decoder en twee v5 compact decoders.

Kan je het MAC adres (dat vind je onderaan bij de barcode op de decoder) van de v5compact vermelden op je profiel?

Je kan het ook naar mij doorsturen via een privé bericht.

 

Geert


Reageer