Beantwoord

Freeze beeld, geen verbinding TV

  • 22 September 2020
  • 76 reacties
  • 2484 Bekeken


Toon eerste bericht

76 reacties

hoe lang schat je eigenlijk dat je lijn verbroken wordt (tot je beeld en geluid terug komt ) is dit kort dus spreek je dan over seconden een minuut of enkele minuten want als het  verschillende minuten duurt zou het de bbox kunnen zijn die zich automatisch reset, maar dan moeten ze dit toch kunnen zien bij Proximus.

Hallo. 

 

Lange tijd het probleem niet gehad. Maar na de stroomuitval opnieuw last van het stilvallen van het beeld en de bovengenoemde meldingen.

 

Ik had het idee dat het mogelijk met randapparatuur kan te maken hebben. Maar er zijn geen op conflicten... 

 

Welke IP adressen mag je gebruiken voor randapparatuur? 

 

Mvg Arne

alles hoger dan 192.168.1.127 tem 192.168.1.254 wordt niet gebruikt door de DHCP van de bbox.

je kunt altijd een decoder terug aansluiten maar om er voor te zorgen dat de bandbreedte niet te beperkt wordt, zou je best eerst de volgende methode volgen 

Deactiveer je oude decoder

Om je oude decoder te deactiveren, bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Als je niet vanaf je vaste lijn belt, zal je worden gevraagd je klantnummer in te voeren. Houd daarom een recente factuur bij de hand (waar vind je je klantnummer?).

Ter info: als je tracht meer decoders aan te sluiten dan je technische situatie toelaat, zal een boodschap met dit telefoonnummer op je tv-scherm verschijnen.

 

Bij mij blijft het beeld ook hangen. Even van zender veranderen helpt gedurende 5’? Nadien hetzelfde probleem. Bij opnames zie ik geen haperingen. Morgen zal ik onze b-box3 eens resetten. In case dat dit niet helpt kan ik misschien upgraden naar zijn opvolger? Heeft deze ook zijn kuren?  ;-)

 

Reputatie 7
Badge +5

@enra007 Wat was het probleem juist? Kan je je gegevens toevoegen aan je profiel? Dan bekijken we het even.

Heb je dan nog een bbox2 dan kan je inderdaad laten omruilen voor een bbox3 en dit kunne de proximus medewerkers voor je regelen als ze maandag hier terug langskomen op het forum.

Oude bbox2 moet zelfs niet teruggestuurd worden.

Bij mij blijft het beeld ook hangen. Even van zender veranderen helpt gedurende 5’? Nadien hetzelfde probleem. Bij opnames zie ik geen haperingen. Morgen zal ik onze b-box3 eens resetten. In case dat dit niet helpt kan ik misschien upgraden naar zijn opvolger? Heeft deze ook zijn kuren?  ;-)

 

Dag Yves,

Klinkt gelijkaardig aan onze problemen. Nieuwe b-box3 krijg ik niet, omruilen decoder kan je u besparen want dat haalde niets uit.

In tussentijd heb ik soms enkele dagen geen problemen om vervolgens op een avond om de haverklap een freeze van het beeld te hebben.

Momenteel kan men niets doen, van zodra corona ooit voorbij is gaat iemand van het "care team" 4u TV komen kijken. Al zal dat waarschijnlijk een maat voor niets zijn aangezien het defect heel onvoorspelbaar opduikt.

Ik vind het onbegrijpelijk dat het wisselen van een b-box te veel gevraagd is. Van op afstand kan men kennelijk analyseren dat de verbinding goed is maar kan men van op afstand ook een sluitende diagnose van de b-box doen?

Zal duren tot ik het echt beu ben, dan vliegt alles na +/- 10 jaar klant te zijn gewoon buiten.

@jonathandr  Nieuwe Bbox-3-V+ ontvangen en al een paar dagen GEEN “freeze” meer gehad.

Dus dikke merci voor de tip @Martin !! Hopelijk worden de andere mensen hiermee ook geholpen.

Kan men achter de oude modem komen aub of geef ik deze binnen jullie shop volgende week?

De barcode die men (Bpost) moest inscannen werkte niet omdat ik er plakband had over gedaan...

@enra007 Wat was het probleem juist? Kan je je gegevens toevoegen aan je profiel? Dan bekijken we het even.

@DaisyS ik heb gegevens inclusief mijn klantennummer toegevoegd

 

Bedankt. 

@yves1 mij hebben ze een andere bbox gegeven maar GEEN 3V+

Dat heeft dus geen bal opgebracht, nu lezen dat de 3V+ bij u wel een positief resultaat kan opleveren maakt het alleen maar schrijnender. Ik vraag een nieuwe Bbox, na veel gezaag sturen ze eentje op, en dan blijkt het een “oud” model te zijn. Jongens toch… wanneer gaat dat hier eindelijk eens opgelost raken? 

Update: morgen komt technieker langs. Indien ze niets vinden hangt 85 euro boven mijn hoofd maar dat zullen we dan nog wel zien...

Sinds 2 dagen hebben we een identiek probleem met onze v6.

Het beeld freezed en na switch van het TV kanaal kunnen we weer verder.

 

Als ik de V6 vervang door de decoder van mijn andere TV (een v5), dan lijkt het alsof deze zich wel kan herconnecteren… (ik zie een kleine hick-up, maar de stream gaat gewoon verder). Misschien een firmware probleem?

 

 

 

bbox eens herstarten of resetten kan soms helpen alsook voor de decoder, maar 100% zeker is dit niet ook draadloze oplossingen tussen decoder en bbox kunnen ook de oorzaak zijn, daarom al het mogelijk altijd testen door de decoder te verbinden met utp kabel rechtstreeks aan de bbox

zie ook → tv-een-probleem-oplossen

Na vele maanden gesukkel (probleem was al veel langer bezig dan de start van dit topic) met de “freeze problematiek bij live TV” hebben we het één en andere doorlopen. Een ovezicht van de verschillende stappen.

Onze opstelling zag er de voorbije maanden achtereenvolgens zo uit:

  1. B-Box 3 - switch - decoder V6
  2. B-Box 3 - switch met IGMP snooping - decoder V6
  3. B-Box 3 - decoder V6 (dus rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel zonder switch)
  4. B-Box 3 - NIEUWE decoder V6
  5. NIEUWE B-Box3 - decoder V6
  6. Tussenkomst technieker: B-Box 3 - decoder V6 op andere lijnkaart (in de straat)
  7. Tussenkomst technieker: B-Box 3 - decoder V7 en OPGELOST! 

Al die maanden was de decoder type V6 kennelijk de boosdoener in dit verhaal. Pas wanneer de V6 vervangen werd door een V7 zijn we verlost geraakt van de “freeze” momenten bij live TV. Sinds de plaatsing van die V7 (ondertussen een week) heeft het zich niet meer voorgedaan. Hier zit een V7 fan!

Dag Martin,

als ik de moeite heb genomen om de decoder te vervangen, kan je ervan uitgaan dat ik het bovenstaande  zelfs meermaals geprobeerd maar het probleem blijft.

(alles resetten, fabrieksinstellingen, UTP kabel gebruikt,  wifi afgezet, enz.)

Ik vermoed dat als er verschillende personen hiervan (recent) klachten hebben en als deze zelfs zichtbaar is over 2 verschillende types van decoders, dat de decoder niet het probleem niet…

Zoals ik al in de vorige post gezet heb, de v5 recovered, de v6 niet.

Ter info… ik heb een filmpje gemaakt van hoe de v5 reageert op het externe event… de v6 reageert met een freeze.

 Als je graag hebt dat ik deze met je deel, dan kan ik deze altijd sturen… (ik vermoed dat je aan mijn email kan geraken :-) ).

 

 

Volgens mij is het ook de bedoeling van Prox om op termijn de V6 er van tussen te halen.
Al moet ik hier nu wel direct aan toevoegen dat er ook freeze problemen gemeld worden voor V7, dus algemene conclusies trekken is heel moeilijk, maar het enigste wat van tel is dat Prox het uiteindelijk kan oplossen ! 

Resetten van decoder b-box3 bracht geen zoden aan de dijk. Op onregelmatige tijdstppen valt verbinding weg. (eveneens draadloos). Graag ook bezoek inplannen want op deze manier doe ik niet verder met dit systeem. Ook ons internet valt regelmatig uit. Aangezien ik deze broodnodig heb voor thuiswerk kan ik me geen storingen permitteren. Wanneer kan afspraak ingepland worden?

@Zwiep blij te lezen dat het uiteindelijk misschien opgelost is. De V7 decoder is de laatste nieuwe die ook geschikt is voor Android hé. Vooruit, blijven duimen!

 

Bovenstaande is wanneer ik wel verbinding heb?  ;)

 

Tip van Mike bracht geen beterschap. Nog steeds freeze in beeld.

@HadewychT Kan het zijn dat Martin gelijk heeft?

Dan zou een andere bbox3 wel de oplossing kunnen zijn…? 

Goeiemorgen,

@HadewychT: gisterenavond geen enkele freeze. Deze ochtend toen de TV aan stond voor de kids wel 2x een freeze. We hebben het nadien op uitgesteld kijken gezet om het probleem te omzeilen.

Reputatie 7
Badge +5

@enra007 En wat is er juist gaande?

@enra007 En wat is er juist gaande?

@DaisyS 

Bestaande decoder V5 deed al enkele maanden vervelend:
- vastlopen bij diverse acties, doorspoelen in opnames, bij herstarten van programma, ... powerbutton af/aan was enige optie meestal
- opnames die liepen tijdens het vastlopen waren niet of maar half te bekijken
- gewiste opnames die plotseling in menu stonden en toch niet te bekijken waren
- samenvatting die ene keer wel andere keer niet bij opnames stonden

Daarna eens zelf een formatteren reset gedaan. Waardoor decoder opnieuw initialiseerd werd. November ergens

Daarna was een week of 2 ok, en toen begon het opnieuw.

Dus met helpdesk chat een nieuwe decoder aangeraden geweest.

Bleek een V6 te zijn. V5c had hij mij meegedeeld.

Nu dus het probleem van deze forum pagina. De gemiddelde kijktijd is 10min -15min daarna stopt het beeld. Letterlijk stilstaan van laatste beeld. Even later 20-30sec, het blauwe scherm met melding 'oops, er is iets mis verbinding...'  

 

Bij onmiddellijk heen en weer zappen naar andere zender kan ik opnieuw kijken. 

 

Bij het bekijken opnames en 'herstarten' Replay functie lijkt het probleem niet voor te komen. 

 

Wel voorgehad vandaag nog: live aan kijken. 5min op pauze gezet, daarna weer afspelen. Plots stopte het beeld, onmiddellijk het blauwe 'geen verbinding scherm' maar dan loopt het geluid wel door... Terug naar live ging dan onmiddellijk. 

 

Modem en decoder zijn rechtstreeks aangesloten. Geen switch of andere apparatuur tussen. 

 

Mvg Arne 

 

@Martin  en @HadewychT Tijdsduur vooraleer geluid en beeld terugkomen varieert van de ene keer tot de andere keer. Kan seconden zijn maar kan ook zijn dat het blauw beeld blijft staan. Héél raar..ik begrijp niet dat men dit niet kan zien? Opgenomen programma’s hebben daar geen last van...hoe verklaar je dat? Ik kan ook moeilijk alle programma’s die ik wil kijken opnemen? Zou een nieuwe modem soelaas brengen? En wat met die laatste gen modems (android?) van jullie. Zijn deze beter of vertonen ze nog “kinderziekjes”?

Deze ochtend contact gehad met de klantendienst en het klassiek reset verhaal moeten uitvoeren (dat was echt de laatste keer dat ik met een tandenstoker rond loop), uiteraard zonder resultaat.

Vanavond na nieuwe freeze terug contact opgenomen met de klantendienst. Deze keer gaat men een nieuwe bbox opsturen. Verwacht er door de ervaringen van mede forumgebruikers weinig van maar het is op zijn minst een poging tot…

Indien het ooit opgelost raakt horen jullie het zeker.

Reageer