Regelmatig krijgen we te maken met een "freeze" van ons TV beeld. Even van zender wisselen en we kunnen terug onmiddellijk verder kijken maar niet voor lang.
Decoder (V6) is via een netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op onze B-BOX3. Reset, updates alles passeerde reeds de revue en vandaag ontvingen we per post een swap decoder (opnieuw een V6) eveneens zonder resultaat. De controles die men van op afstand uitgevoerd heeft brachten geen anomalieën aan het licht maar het is duidelijk dat er iets niet klopt.
Kan het eventueel nog aan de B-BOX liggen? Ander lumineus idee? Wanneer we radio luisteren via de Radioline app merken we trouwens geen onderbrekingen van het geluid op.
Alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 4
Hier ook al enkele weken vergelijkbare problemen. Bij het live kijken bevriest het beeld soms enkele seconden.
Ondertussen werd de Bbox 3 al vervangen en de Decoder v5c, maar nog steeds blijft het beeld bevriezen.
De Proximus helpdesk-medewerkers testen de lijn, maar hier zijn nooit problemen te vinden.
Hopelijk volgt er snel een oplossing voor iedereen!
Hallo @DaisyS
Deze ochtend alles herstart. 15min geleden tv aangelegd, beetje gezapt, na 10min kijken opnieuw 'stil' beeld en erna blauw scherm met 'Onverwacht probleem'
Denk dat 'wat' het probleem is, nu reeds duidelijk moet zijn. Tijd voor effectieve actie!
ps: gisteren uitgesteld programma gekeken voor +3u aan een stuk zonder onderbreking. Dus probleem enkel bij Live TV
Mvg Arne
FYI : ik ben niet van Proxmus, medewerkers van proximus hebben een proximus symbool ⌘ naast hun forumnaam staan.
@Martin Oei, sorry Martin. Merci voor deze tip. Zover was ik nog niet.
Wifi werkt nog niet. Paar keren modem afgezet, paar keren reset gedaan.
Brengt allemaal geen zoden aan de dijk...heel raar. Volgens mij is de modem op zijn laatste benen aan’t lopen….
er komen heel veel dergelijke meldingen binnen de laatste tijd op het forum, ik vraag mij toch af of de specialisten nu ondertussen nog niet weten wat de reden is dat er de laatste tijd zoveel gelijkaardige probleem meldingen komen.
Heb jij een bbox3V+ dus ene waarvan de gele ethernet poorten twee per twee aansluiten of is het er ene waarvan de de vier gele poorten alle vier mooi aan elkaar aansluiten.
mss ook eens in de bbox interface gaan kijken welke software en hardware versie daar opgegeven wordt als je surft naar http://192.168.1.1 en daar inlogt als User met het userwachtwoord dat op een sticker van de modem zelf terug te vinden is.
ben inderdaad ook benieuwd of dit iets gaat uitmaken, kan altijd wel zijn dat er een probleem met een ethernetpoort is.
Iemand gisteren die ook problemen had heeft mij opgegeven dat hij de volgende har en software had op zijn BBOX3/T Software Version Softwareversie 18.3.16.2A Hardwareversie M
Hebben ze al bij u eens geprobeerd of het beter zou zijn met een BBOX3V+/S dat is wel ene van Sagemcom terwijl de uwe een is van Technicolor
Tip van Mike bracht geen beterschap. Nog steeds freeze in beeld.
@HadewychT Kan het zijn dat Martin gelijk heeft?
Dan zou een andere bbox3 wel de oplossing kunnen zijn…?
hi, het is inderdaad best om hiervoor de modem te vervangen ik stuur je hiervoor een nieuwe modem op via bopst
Gisteren kwam Bpost pakketje afhalen (modem) terwijl de nieuwe er nog niet is… Heb vriendelijk geweigerd. Dame vroeg me om het nadien dan zelf binnen te brengen. @jonathandr ik ga wel wachten met terugsturen als ik weet dat er een verbetering is hé?
@yves1
Je mag je klantnummer hiervoor toevoegen op je profiel aub, dan plannen we een afspraak in.
Geert
Zopas ook onze wifi uitgevallen. Af en aan zetten van onze modem brengt niet veel op. We zijn afhankelijk van de goodwill van onze toestellen. Men kan er eens mee lachen maar is eigenlijk dikke miserie. Onze oudste moest les geven via laptop. Moeilijk zonder wifi. Graag zo vlug mogelijk een oplossing mannen want ons geduld raakt op. Ik ben al meer dan 30 jaren klant bij jullie. Zou dit graag zo houden. @HadewychT@Martin
@HadewychT Blijkbaar dan toch bij niemand een definitieve oplossing…Spijtig, anders konden we de oplossing doorspelen naar elkaar. ;-) Kan er een technieker langs komen? Volgens mij kunnen die mannen dat toch wel “uitmeten”?
heb je er ergens een switch tussen staan mss
Beste @HadewychT ,
ondertussen 2 dagen later… Het probleem is nog niet helemaal weg, maar ik heb wel de indruk dat het de 2 laatste dagen minder frequent voorkomt. Ook is de periode van de “freeze” ook veel kleiner.
Beterschap dus… bedankt voor de aanpassing.
Ik ga in het weekend terug proberen om de v5 te vervangen met de v6 en zal dan het resultaat bekijken.
Met vriendelijke groeten,
Guy
Heb je dat reeds van in het begin dat je de V6 decoder had dat je freezes vastgesteld hebt en is dit zowel bij live als bij opnames bekijken het geval.
Morgen komen de Proximus forummedewerkers terug langs hier en zij kunnen dan eventueel beslissen om de bbox eventueel eens om te ruilen
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen zodat zij hiermee morgen direct aan de slag kunnen.
@enra007 Ik zie dat je modem gisterenavond is herstart. Heb je toen je decoder ook herstart? Je kan dit best doen in de juiste volgorde zodat de synchronisatie tussen de 2 toestellen optimaal is.
Langs mijn kant ook te vroeg gereageerd… Gisteren weer de hele avond (vanaf +/- 20h) een frozen screen...
Zal nog eens Bbox en decoder in volgorde doen. Vrij zeker dat dit geen oplossing zal zijn.
Poorten staan mooi naast elkaar..
Software: 18.3.16.2A
Hardwareversie: A
Had zopas ene Mike aan de lijn omdat mijn internet weg was..nu enkel mijn wifi nog nok.
en die gaf als tip om de kabel van TV niet in LAN1 of 2 te steken maar eens in 3 of 4.
Dat heb ik nu dus gedaan, ben benieuwd. Dus bij deze, baat het niet…
@Martin
alles hoger dan 192.168.1.127 tem 192.168.1.254 wordt niet gebruikt door de DHCP van de bbox.
Inderdaad aan de snelheid zal het niet liggen.
Maar we zullen afwachten wat @HadewychT of een ander proximus forummedewerkers morgen beslist? HadewychT had ook vastgesteld dat je twee decoders hebt en zijn dat dan beide V6 decoders en heb je op beide dan dit probleem.
Op onze metingen zie ik niet onmiddellijk wat de oorzaak is. Ik zie wel 2 decoders aangemeld staan. Heeft u het probleem op beide decoders ? Kan je eventueel ook eens testen met een andere HDMI-kabel en de toestellen rechtstreeks in een stopcontact steken en niet in een verlengkabel moest dat het geval zijn. Als dit geen verbetering brengt, of niet mogelijk is denk ik dat we best iemand ter plaatse sturen voor nazicht.
Edit: nu stel ik vast dat je reeds de vraag van Hadedwych beantwoord hebt
Op onze metingen zie ik niet onmiddellijk wat de oorzaak is. Ik zie wel 2 decoders aangemeld staan. Heeft u het probleem op beide decoders ? Kan je eventueel ook eens testen met een andere HDMI-kabel en de toestellen rechtstreeks in een stopcontact steken en niet in een verlengkabel moest dat het geval zijn. Als dit geen verbetering brengt, of niet mogelijk is denk ik dat we best iemand ter plaatse sturen voor nazicht.
Twee decoders dat klopt maar er is er slechts één actief. We hadden reeds een V6 maar omwille van het stilstaand beeld ontvingen we gisteren per post een nieuwe V6. Nog geen instructies ontvangen om de oude te retourneren vandaar dat je er twee ziet staan. Het resultaat is met de nieuwe V6 echter gelijkaardig. Op willekeurige tijdstippen een freeze van het beeld. Dat kan een vol uur achterwege blijven om het nadien om de 5 minuten voor te hebben.
Toestellen zitten elk afzonderlijk in een stopcontact en hdmi is zeker ok.
Wanneer we de freeze laten staan, en dus niet van zender wisselen om snel van het probleem verlost te zijn, krijg je ook de foutmelding op het scherm dat er een probleem met de verbinding is. Alleen jammer dat de frequentie van deze panne zo onvoorspelbaar is want voor hetzelfde geld doet het zich dus gedurende een uur niet voor. Dat zal het voor een technicus waarschijnlijk niet makkelijk maken om de oorzaak te vinden maar jullie zijn zeker welkom.
Je haalt toch nog voldoende snelheid op je bbox als je de www.speedtest.net uitvoert met een laptop verbonden via utp kabel rechtstreeks aan de bbox!
Reset bbox vond ook reeds plaats : (
Snelheid zit goed. Onderstaande test gebeurde zelfs via de wifi van onze TP-Link Deco P9 die op de bbox is aangesloten.
Op onze metingen zie ik niet onmiddellijk wat de oorzaak is. Ik zie wel 2 decoders aangemeld staan. Heeft u het probleem op beide decoders ? Kan je eventueel ook eens testen met een andere HDMI-kabel en de toestellen rechtstreeks in een stopcontact steken en niet in een verlengkabel moest dat het geval zijn. Als dit geen verbetering brengt, of niet mogelijk is denk ik dat we best iemand ter plaatse sturen voor nazicht.
@Zwiep Ik denk dat er best iemand van het proximus forumteam , straks als ze de draad hier opnemen, er over beslist om eventueel de bbox eens om te ruilen (of dat je zelf eerst de bbox eens reset) of om eventueel een technieker te sturen bvb.
bbox resetten = 20sec het verzonken resetknopje achteraan de bbox blijven indrukken tot vooraan de leds doven, op de power led na, en dan loslaten om de bbox volledig laten op te starten.
je haalt toch nog voldoende snelheid op je bbox als je de www.speedtest.net uitvoert met een laptop verbonden via utp kabel rechtstreeks aan de bbox!
Vergeet de passage over de avond want deze ochtend viel het meermaals uit.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.