Vraag

Franse zender C8 HD vanaf 2/1/2020 via Proximus op kanaal 26?

  • 20 December 2019
  • 20 reacties
  • 990 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Via deze link https://www.proximus.be/pickx/fr/2006582/la-chaine-c8-debarque-en-janvier-sur-proximus-pickx?fbclid=IwAR2KOESSGeC8ZojKI4T_40rVM3M1sCllUv3e_37Yfawh1RJQnjWvxEFMG04 heb ik gelezen dat vanaf 2/1/2020 de Franse zender C8 wordt toegevoegd aan het basispakket van Proximus, mooi zo!

Deze zender zal toch ook in Vlaanderen te bekijken zijn, en niet enkel in Brussel en Wallonië?

Timm1983


This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Alweer een Franse zender in HD. Waar blijven de BBC’s en ARD en ZDF in HD. Heb op het forum niets gelezen dat klanten deze Franse zender in HD willen hebben. Van de BBC, ARD en ZDF wel. Worden wij in Vlaanderen weer achteruit gesteld. Maar nu valt mijne Frank onze nieuw CEO is Frans vandaar de Franse zender in HD en de rest niet 🤔😔😤😉 

Reputatie 7
Badge +1

Zit nu naar veldrijden te kijken op PX sports live. Heb basis pakket en deze zender is nog steeds in SD. Terwijl een onbeduidende zender uit Frankrijk wel een upgrade krijgt naar HD. Ben PX klant in Vlaanderen en niet Wallonië 🤨

Reputatie 7
Badge +1

Zit nu naar veldrijden te kijken op PX sports live. Heb basis pakket en deze zender is nog steeds in SD. Terwijl een onbeduidende zender uit Frankrijk wel een upgrade krijgt naar HD. Ben PX klant in Vlaanderen en niet Wallonië 🤨

Oeps klein foutje het is een nieuwe Franse zender in HD, niet een upgrade. Maar wat ik zeg hierboven blijf ik bij. Eerst investeren in zenders upgraden naar HD voor dat men nieuwe zenders toevoegd en nog wel Franstalig 😉🤗🤔

Reputatie 6
Badge +2

Dit zijn alle zenders via Proximus : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/instellingen-aanpassen/zenderlijst-op-tv-en-tv-app.html

Voor mij zijn het er meer dan genoeg, eigenlijk veel te veel, en voor eentje meer of minder ga ik me niet enerveren.

Ik heb naar het veldrijden gekeken op nr 252 dat is  HD RTBF2. En Van der Poel won daar ook! :yum:

Reputatie 7
Badge +1

Heb Van Der Poel ook zien winnen op NPO 1 HD 😉 van mij mogen ze meer dan helft van de zenders weg doen. Pak de meest bekeken 50 zenders. Mooie lijst maken voor Vlaanderen, minder Franstalige zenders, en alles in HD. En omgekeerd voor Wallonië 🤔🤗 

Reputatie 5
Badge +2

Ik bekijk het veldrijden (en ook concerten) altijd in HD op Proximus Sports/Pickx Live op kanaal 100 (volledig gratis en in HD). Voor de recent nieuwe zendernummering stond die HD-versie trouwens op kanaal 600. Zeker dus even afgaan in je zenderlijst. Ik ben ook geen fan van de SD-versie. 

 

Trouwens die C8 HD zal vermoedelijk wel in Vlaanderen te zien zijn. 

 

Prettige feestdagen!

Reputatie 7
Badge +1

@Tien. Bedankt gevonden en op zijn plaats gezet. Ken geen Frans dus geen meerwaarde. Heb liever de BBC zenders, ARD en ZDF in HD. Maar hier doet PX niets aan terwijl een onbenullige, onbekende zender C8 wel toegevoegd wordt en nog wel in HD. Op dit forum is genoeg gevraagd om de BBC, ARD en ZDF in HD te zetten. Wordt gewoon genegeerd door PX 🤔😤😡

Ik heb besloten om C8 te gaan verkennen in Frankrijk zelf, kan niet wachten tot 2/1!  Proximus adieu!

Reputatie 3
Badge

Zender C8 wordt NIET toegevoegd in Vlaanderen, wel in Brussel en Wallonië. Wéér een zender meer voor de Franstalige klanten...pffttt Proximus!!!

Reputatie 7
Badge +1

@Alain_0196. Wat had dan verwacht CEO uit Frankrijk, Franstalige, wij als Vlamingen kunnen het voortaan schudden 🤔😤😡

Reputatie 6
Badge +2

Mag ik hier dan zo’n vlag posten, in twee of drie kleuren?

Reputatie 2
Badge

@Alain_0196. Wat had dan verwacht CEO uit Frankrijk, Franstalige, wij als Vlamingen kunnen het voortaan schudden 🤔😤😡


276 voor Vlaanderen en 26 voor Brussel en Wallonië.

Reputatie 3
Badge

Aha...dan toch ook in Vlaanderen (276) te bekijken voor liefhebbers (Franstalig). Fijn.

Reputatie 7
Badge +1

Geweldig PX. Ben niet Franstalig en zo zijn er veel in Vlaanderen. Weer een Franstalige opvulling waar wij niets aan hebben 😔

ik heb gekeken op proximus.be/pickx daar vind ik hem toch nergens terug?

Reputatie 6
Badge +2

Een blinde kan C8 in Vlaanderen zien, ondanks die franse CEO die de arme vlaamsche mensen weeral benadeelt.  Kijk eens wat verder op 276. 

Reputatie 7
Badge +1

Kanaal 276 herbergt 2 zenders 😉

@Antoon1 Vindt jij hem terug op de webversie van pickx op 276?

Reputatie 2
Badge

 

Ik kijk eerlijk gezegd nog liever een Franstalige of Duitstalige zender dan een Vlaamse, met een Engelse serie en ondertiteling, ik had liever gehad dat dit jaar de Engelse series gedubd werden in het Nederlands, dat was pas vooruitgang! Neem een voorbeeld aan Wallonië, Frankrijk en Duitsland, waar alles in dezelfde taal is. Als ik wil lezen neem ik wel een boek of de krant, maar lezen op tv, is toch niet meer van deze tijd, en het biedt dan toch werk aan acteurs die niets te doen hebben.
Hopelijk komt het er eens van, zeg nooit nooit, maar 2030 dan?

Ik kan soms moeilijk die films nog volgen, volgen wat er gebeurd wat er gezegd wordt. Dat ze dan beter in zo iets Investeren dan die neutrale pakjes sigaretten, is toch al goed dat we niet meer in het openbaar op café of op restaurant of op het werk mogen roken,  de volgende stap zal zijn, tabak en sigaretten in plastiek verpakking?