Vraag

foutmelding p132

  • 16 February 2023
  • 8 reacties
  • 549 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Werk met een V7…

Vandaag krijg ik : Oeps! Er ging iets mis.

Dit programma kan momenteel helaas niet worden afgespeeld. 

Foutmelding : P132


8 reacties

Ter info: PX forummedewerkers komen pas morgen terug langs

Best ook vermelden of  je dit voor hebt bij live tv kijken of bij bekijken van een opname of bij terug kijken (replay) 

je kan altijd proberen om eens alles te herstarten.

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

Reputatie 2
Badge

Was een opgenomen programma.

Na het opnieuw opstarten van de Android tv box is het probleem opgelost.

En welk antwoord kreeg je van Proximus?  Bijna dagelijks heb ik problemen met dit Proximus systeem, continue ‘hangt’ hun scherm, zelfs hun decoder resetten verhelpt dat bijna nooit, het enige dat ik kan doen is de TV afzetten en de dag erna heb  ik terug TV. Voor een internet systeem dat het duurste abonnement heeft in Europa is dit rommel, spijtig genoeg is Telenet nog een grotere ramp. Waarom moet er 100% betaald worden voor hun systeem dat geen 95% van de tijd werkt ( soms is dat zelfs maar 50% van een dag?), bestaat er eigenlijk een ombudssysteem voor dit knoei internet systeem (Telenet betaalde me ooit bijna 4 jaar abonnementsgeld terug omdat ze na 6 jaar nog hun systeem niet normaal werkend kregen)?

Reputatie 7
Badge +4

@Linda2U Dat is zeker geen fijne ervaring en niet de bedoeling. Klopt het dat je 2 decoders hebt die draadloos verbonden zijn ? Ik heb je lijn uitgemeten en zie vooral problemen op je wifi-verbinding. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een rechtstreekse kabel ? Dan kunnen we alvast uitsluiten of je wifiverbinding de oorzaak is van de problemen. 
Hier vind je alvast enkele tips om je wifi te verbeteren.

Als we het zo niet opgelost krijgen sturen we iemand ter plaatse voor grondig nazicht. 

@Linda2U Dat is zeker geen fijne ervaring en niet de bedoeling. Klopt het dat je 2 decoders hebt die draadloos verbonden zijn ? Ik heb je lijn uitgemeten en zie vooral problemen op je wifi-verbinding. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een rechtstreekse kabel ? Dan kunnen we alvast uitsluiten of je wifiverbinding de oorzaak is van de problemen. 
Hier vind je alvast enkele tips om je wifi te verbeteren.

Als we het zo niet opgelost krijgen sturen we iemand ter plaatse voor grondig nazicht. 

Een probleem met de wifi verbinding lijkt me uitgesloten. Alle problemen stellen zich via TV gebruik (dus via de TV box). De TV box neemt een wifi verbinding als basis voor signaal, daarnaast zijn er totaal geen problemen bij gelijktijdig gebruik van Pickx. Op het ogenblik dat TV weergave geblokkeerd is, werkt Pickx perfect.

 

Er is wel een computer die bij wifi gebruik soms een fout aangeeft, maar een paar seconden later herlaadt die toch. Kan het zijn dat de wifi verbinding soms kortstondig uitvalt en dat dit toch voor meer problemen zorgt voor gebruik  signaal van TV box?

 

Er zijn een paar randproblemen bij gebruik TV/TV box : alle films staan aangegeven als geblokkeerd (enkel te bekijken via kinderslot code in te geven), een reeks tv programma’s die gepasseerd zijn voor weergave kunnen niet meer bekeken worden, waar ook programma’s bij zijn die met de oude TV box perfect later konden bekeken worden. Er zijn nog verschillen bij de weergave mogelijkheden tussen de oude TV box en de nieuwe. 

Bij de installatie van de nieuwe TV box waren er ook reeds problemen.

 

Gisteren avond was er een totaal nieuw probleem, weergave van TV stopte en de TV box gaf een rood licht, dit was terug de eerste maal dat dit gebeurde.

 

Soms stoppen programma’s op TV ineens om dan iets later verder te gaan, soms stopt de weergave en kan er totaal nadien niets meer bekeken worden en moet er gewacht worden tot de dag erna om ook maar iets op TV te bekijken, soms kan via het TV menu iets anders wel nog bekeken worden - steeds nieuwe bijkomende problemen.

Reputatie 7
Badge +4

@Linda2U Als je decoders draadloos verbonden zijn kan je inderdaad best eens testen met een kabel. Op die manier kunnen we testen of de slechte wifimetingen daarmee te maken hebben. Ook de andere problemen die je beschrijft kunnen aan een slechte wifi-ontvangst liggen. 

Bekijk hiervoor de link eens die ik je in mijn vorige post stuurde. 

Vandaag kwam een Proximus technieker langs en het probleem zou moeten opgelost zijn.

 

Bij de installatie van de nieuwe tv box werd deze aangesloten met de bestaande HDMI kabel omdat ik er van uit ging dat dit een HDMI 4K was. 

Dit zou niet het geval geweest te zijn en met de bij de nieuwe TV box meegeleverde HDMI 4K kabel te gebruiken zouden alle problemen moeten opgelost zijn.

Blijkbaar werden ook van op afstand bij Proximus een aantal settings van de aansluiting aangepast want een aantal beperkingen ( extra ‘problemen’) waren opgelost.

En nu afwachten of deze avond voor de allereerste keer met de nieuwe geïnstalleerde tv box er eindelijk een film voor de ganse speelduur kan bekeken worden.

Reputatie 7
Badge +4

@Linda2U Is het probleem opgelost door de interventie van onze technieker ? 

Reageer