Beantwoord

Foutmelding (op V7) - error P133 - No playback options for channel UID...foutmelding P133


Ik heb sedert vandaag een nieuwe decoder beneden, de V7 Android decoder. Alles werkt behalve “live TV”, ik kan dus netflix kijken, opnames kijken maar kan helaas geen enkele zender ( rechtstreeks live ) ontvangen. Op elke zender komt de melding “No playback options for channel UID...foutmelding P133”. Ik heb de decoder (en modem) meermaals gereset, het decoder geheugen gewist naar fabrieksinstellingen, het pickx app geheugen gewist naar fabrieksinstellingen, maar het enige verschil wat dat geeft zit in de UID*nummering die de foutcode 133 voorafgaat (“No playback options for channel UID gevolgd door een nummer dat verschilt na reset).

Ik lees ergens dat het na lang genoeg wachten zichzelf “vanzelf” oplost? Tja, we zijn nu 8 uur verder.. 

Dat is duidelijk niet lang genoeg ;-)

Na herstart volgt steeds de foutmelding “zenderinfo ophalen mislukt” en kan je enkel offline gaan. Dat offline gedeelte werkt wel zeer goed (netflix, opnames.. menu, zendergegevens..) maar dus niets “live”.

Heeft iemand dezelfde problemen of suggesties?

icon

Beste antwoord door Filipm 5 May 2021, 19:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Filipm Kan je de gegevens eens wissen van de app door deze stappen te volgen: 

  • Open het Home scherm en ga naar de instellingen
  • Kies vervolgens ‘instellingen toestel’

  • Gevolgd door ‘Apps’

  • Kies vervolgens de betrokken App

  • Kies vervolgens ‘Gegevens wissen’

  • En bevestig je keuze om de gegevens te wissen

Hartelijk dank alvast voor de reactie Daisy, maar helaas.. Het gekke is dat terugkijktv (TV Replay.) wel werkt, dus van zodra een programma begonnen is kan ik het zien als ik replay selecteer via de tv gids. Niet echt handig natuurlijk

Hangt je decoder rechtstreeks op de bbox, anders eens proberen door die rechtstreeks te verbinden , indien mogelijk.

Ja rechtstreeks verbonden met de modem  (b-box 3). Alle andere verbindingen ook eens afgekoppeld om te proberen, de kabel dubbel gecheckt op een ander toestel. Alles in huis werkt. Ook de tweede decoder boven (V5), daar ontvang ik wel live beelden..

Ik heb de oude v5 terug geinstalleerd, die werkt perfect

Die error P133 wordt inderdaad wel nog af en toe gemeld. Hopelijk wordt dit binnenkort opgelost.

Ik heb exact zelfde probleem... Ik kon deze middag niet replay gebruiken. Op site raden ze me aan om te resetten dan doe ik dat, werkt m'n replay terug maar mijn zenderinfo kan niet meer opgehaald worden, wat foutcode 133 geeft.

Heb gebeld en krijg nieuwe decoder omdat ik blijkbaar mijn decoder kapot heb gemaakt door te resetten. Ik vind het absurd, dat ik nu moet wachten voor een nieuwe decoder nadat ik actie heb gedaan dat site mijzelf heeft aangeraden... Met andere woorden zeggen ze letterlijk op een 'self-destruct' knop te klikken en dat is het mijn fout dat apparaat stuk is? . Anno 2021 kan het toch echt niet dat zo een simpel apparaat zo makkelijk kapot kan gaan. 

Reputatie 7
Badge +5

@Filipm De P133 error is inderdaad iets wat er nog regelmatig voorkomt. We zijn volop bezig met alle errors zo snel mogelijk definitief op te lossen. Er worden hiervoor ook regelmatig software updates voor uitgerold.

@Jasperz Je hebt je decoder zeker niet kapot gemaakt door te resetten. Helaas kunnen wij aan de P133 errors voorlopig niet zoveel doen buiten de stappen die ik hierboven heb neergeschreven. 

Vandaag opnieuw geprobeerd en bij de tweede herstart werkt alles ! (bij de eerste herstart was er reeds verschil merkbaar omdat het “overlay” scherm zichtbaar was. Gewoon lang genoeg wachten dus en het lost zich toch vanzelf op ;-)  (26 uur verder)

 

@Jasperz ik heb mijn decoder zeker 100 keer gereset op alle mogelijke manieren (via de app, via het toestel, via systeeminfo, via de pair button, en het is zeker niet defect daardoor 

 

Ik heb 100% mooi beeld - echt heel tevreden

Misschien komt dit verhaal nog van vroeger met de v4 decoder waardoor de decoder na reset niet meer bruikbaar was, maar dat is natuurlijk niet het geval met de andere decoders!

Vandaag opnieuw geprobeerd en bij de tweede herstart werkt alles ! (bij de eerste herstart was er reeds verschil merkbaar omdat het “overlay” scherm zichtbaar was. Gewoon lang genoeg wachten dus en het lost zich toch vanzelf op ;-)  (26 uur verder)

 

@Jasperz ik heb mijn decoder zeker 100 keer gereset op alle mogelijke manieren (via de app, via het toestel, via systeeminfo, via de pair button, en het is zeker niet defect daardoor 

 

Ik heb 100% mooi beeld - echt heel tevreden

Bij mij is het ook gefixt geen idee. Blijkbaar was de technieker aan de telefoon fout. 

Reputatie 7
Badge +5

@Jasperz & @Filipm Gelukkig werkt alles nu terug zoals het hoort.