Vraag

Foutcode P130

  • 9 October 2020
  • 14 reacties
  • 14812 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Practitioner
  • 74 reacties

Hallo iedereen

Ik heb gisteren een V7 Decoder ontvangen, en ben er tevreden van, behalve dan van het feit dat wanneer ik de tv openzet soms geen tv kan kijken: ik krijg foutcode P130 / zwart scherm/ haperingen/ soms foutcode P134.

De decoder heb ik gereset, de bbox3 en de wifi booster van proximus herstart.

Zou het kunnen dat mijn proximus plc’s een beetje te oud worden (zijn die oude waar nog belgacom op staat)?

Morgen controleer ik sowieso nog eens als het via kabel rechtstreeks met bbox wel werkt, maar via kabel naar plc (zonder booster ertussen) werkt het ook niet altijd.

Opstelling is dus als volgt: bbox3 - plc --- plc - booster - v7 decoder. Snelheid over wifi kortbij de booster (die als access point gebruikt wordt) is 55mbps, zonder pakketverlies.

De link led op de decoder pinkt, het is te zeggen: aan. uit… aan. uit… is dit normaal?

Met vriendelijke groeten


14 reacties

zeker eerst eens testen via een utp kabel rechtstreeks verbonden aan de bbox, want anders kun je moeilijk weten of het aan de V7 decoder zelf ligt of aan de tussenliggende apparatuur.

Reputatie 1
Badge +1

Rechtstreeks heb ik 85 Mbps. Wanneer ik een pc rechtstreeks op de plc aansluit kom ik aan 55 Mbps, dus er zit toch een serieuze vertraging op.

Tot nu toe heb ik al enkele keren de v7 opgestart terwijl hij rechtstreeks verbonden is met de bbox, dit heeft nog geen enkele keer een probleem gegeven! Dus ik veronderstel dat het nieuwe plc’s zullen worden, als dit nog de hele dag goed blijft terwijl hij rechtstreeks verbonden is met de bbox.

Edit: Het ethernet link lampje pinkt nog steeds zoals in de eerste post beschreven, maar alles werkt tot nu toe normaal, ik veronderstel dat dit het normaal gedrag is van het link lampje.

Dat er vertraging opzit na de PLC’ s is niet abnormaal hangt van de elektriciteit installatie af ( verzwakking/verstoring van signaal, waaraan het IPTV signaal gevoeliger is dan internetsignaal) .

En als je de decoder aansluit direct achter de plc’s, dus niet achter de booster, als volgt :

bbox3 - plc --- plc -  v7 decoder

wat geeft dat 

 

Reputatie 1
Badge +1

Ja dat klopt, maar aangezien de plc’s dus al 10 jaar oud zijn (en design dus wss nog ouder) denk ik dat het daaraan kan liggen.

Opstelling zoals jij voorstelt heb ik gisteren ook nog geprobeerd toen hij error gaf, dus

bbox3 - plc --- plc -  v7 decoder

geeft zelfde resultaat, error p130 of p134

 

inderdaad ondertussen is de techniek van de PLC’s al een stuk verbeterd al kun je met PLC’s nooit op voorhand met zekerheid voorspellen dat je geen problemen gaat ondervinden als je daar de decoder op aansluit!

Reputatie 7
Badge +4

Kan je inderdaad met kabel rechtstreeks testen, want ik snap niet hoe die opstelling werd gezet om zowel 2 PLC’s als een booster te plaatsen. 

Badge +4

Bij mij ook nu en dan eens deze foutmeldingen p130 en 134, decoder zelfs rechtstreeks aan de modem.

Met de v5 nooit last gehad... 

wordt inderdaad toch regelmatig gemeld door anderen ook.

Reputatie 7
Badge +4

Met de foutcodes is men inderdaad bezig. Dit is een bug in de software waar men momenteel aan werkt.

Reputatie 1
Badge +1

Zoals geschreven, heb ik vandaag de powerline adapters vervangen door een veel recenter model.
De errors P130 en P134 heb ik voorlopig niet meer gehad, als dit zo blijft lag het inderdaad bij mij aan het feit dat de plc's verouderd waren, en zoals Martin al geschreven had, de decoder daar waarschijnlijk wat gevoeliger voor is.

→ Even ter illustratie: (lijn komt binnen met ong 86mbps)

  • met INT6400 powerline: download max 55mbps
  • met nieuwe powerline adapter: download ong 82mbps → een verbetering van 50% !!!

De powerline adapters hebben 2 lan poorten waardoor de decoder rechtstreeks naar de powerline gaat, en de booster (ook rechtstreeks op powerline, als access point ingesteld) nog enkel voor wifi gebruikt wordt.
De booster was dus nodig voor wifi, niet voor tv, maar aangezien dat de powerline adapter INT6400 maar 1 poort had, moest deze uiteraard over de booster.

Ik hou jullie zeker op de hoogte als er negatieve ontwikkelingen zouden zijn op mijn decoder, maar tot nu toe is het dus 'opgelost'.

 

@klok Bedankt voor de feedback, welke nieuwe powerlines heb je u aangeschaft?

Reputatie 1
Badge +1

@Martin De powerlines die ik aangeschaft heb zijn Devolo dLan 1000 duo+ apparaten (starter kit). Deze waren schappelijk geprijsd, en aangezien ik veronderstel dat Fiber nog niet direct naar mij toe komt (we waren heel laat voor vdsl ook), voldoen de FE Lan poorten zeker en vast :wink:

Tot nu toe nog steeds geen problemen gehad, behalve heel even (+/- 2 seconden) terwijl ik gisterenavond naar tv keek, zwart beeld, daarna terug alles perfect in orde. Dus dat zal inderdaad een bugje geweest zijn. Maar geen foutcodes meer gezien, geen haperingen meer gehad.

Nadat hij soms opgestart wordt komt ‘pickx’ er op met het proximus logo, wat ik veronderstel dat ook volledig normaal is aangezien de app moet opstarten?

 

Ik krijg foutmelding p130 en tv bakje reageert niet 

decoder eens spanningsloos zetten helpt dit niet

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

of anders decoder eens resetten 

Je decoder resetten | Proximus

Reageer