Beantwoord

Eventuele verhuis naar Spanje .

  • 12 May 2022
  • 4 reacties
  • 557 Bekeken

Let wel , er staat nog niets vast . Ik heb zelfs nog geen woning in Spanje . Ik wil eerst meer informatie  voor ik de uiteindelijke beslissing neem . Moest ik verhuizen kan ik dan mijn pakket behouden om mij  lievelingsseries en films  te bekijken of is het voordeliger in Spanje ? Wil wel de Belgische zenders blijven ontvangen dan .. Nogmaals ,  deze mail is enkel voor informatie bedoeld . 

 

Dank u , 

 

François 

icon

Beste antwoord door frank 13 May 2022, 20:06

Bekijk origineel

4 reacties

ter info: Belgische tv kijken in Spanje - Gold Estates (gold-estates.be)

Andere info ivm Belgische tv kijken in spanje - via Google Zoeken

Portabiliteit van digitale diensten in de hele EU: Raad neemt nieuwe regels aan - Consilium (europa.eu)

Reputatie 7
Badge +3

@frcois2   Familie van mij die al jaren in Spanje wonen gebruiken TV Vlaanderen  Buitenland | TV VLAANDEREN (tv-vlaanderen.be)

Ze betalen ongeveer € 29 per maand  voor 111 zenders  Incl. 3 Eleven Pro League zenders ,Belgische voetbal,   Canal+ Series & STARZPLAY inbegrepen. Basic Plus | Tv-abonnement via satelliet | TV VLAANDEREN (tv-vlaanderen.be)

 

Proximus Tv kijken op internet via telecomprovider

In 2007 keurde de Europese Commissie een regel goed rond de portabiliteit van online diensten.

In mensentaal: u moet overal in de Europese Unie (en Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) toegang hebben tot de diensten waarvoor u in uw thuisland, België, betaalt.

Hebt u in België een tv-pakket bij een van de drie grote telecomproviders – Telenet, Orange, Proximus – dan kan u via een app ook in het buitenland inloggen op uw account. Dit geldt in de praktijk dus vooral voor Belgen die in België wonen, maar regelmatig hun tweede woonst in Spanje bezoeken en daar graag naar tv kijken.

Bekijk je favoriete programma’s ook op vakantie dankzij de Proximus TV-app 

De TV-app is beschikbaar voor Android en iOS en werkt precies hetzelfde als thuis met je decoder. Je gebruikt het mobiele surfvolume van thuis in heel de EU en kiest zelf wat je het best past: onderweg kan je kijken via het gsm-netwerk, terwijl je op een gemoedelijke camping, hotel of in een bed and breakfast gebruik kan maken van het draadloze netwerk ter plekke. Kies je voor het gsm-netwerk? Zet dan de geolocatie van je toestel aan: zo kan er gecheckt worden of je effectief binnen de EU zit. 

Reputatie 7
Badge +3

@frcois2 zowel @Martin als @Pat52 hebben het nodige al mooi uitgelegd 👍Groetjes,Joel

Reputatie 6
Badge +3

Als je echt verhuist naar Spanje en dus geen Belgisch abonnement meer hebt dan kan je natuurlijk niet meer via Proximus kijken .

 

Kan wel als je nog 2e verblijf in België zou houden en op 2e verblijf een proximus abonnement zou hebben.

 

Maar dan nog , je mag niet permanent hiervan gebruik maken. Ik weet niet hoe streng Proximus hierop controleert.

 

 

De aanbieder mag de toegang tot de onlinedienst stopzetten voor abonnees die niet kunnen bewijzen in welke lidstaat zij wonen.

 

 

Reageer