Vraag

Epic combo full met apart gekochte Apple TV


Goedenamiddag,

Ik heb nu een Epic Combo full met de Android V7 decoder. Als ik een Apple Tv apart zou kopen (dus niet via Proximus) kan ik daar dan de Pickx app op installeren en deze gebruiken als 2de decoder zonder extra kosten?

Alvast bedankt voor een reactie,

 

 


30 reacties

Er zijn er hier toch nog die gemeld hebben dat ze pickx bekijken op hun apple TV.

Je kunt het vergelijken dat je pickx bekijkt bv via laptop en cast naar TV bv via een google chromecast HDMI dongle op je TV, dus komt op het zelfde neer en daarvoor moet je niet bijbetalen er gaat gewoon data verbruikt verbruikt worden van je internet abo.

Pickx-app bekijken via Apple TV | Proximus

Ok bedankt voor de reactie. Op de website van Proximus vind ik het niet zo duidelijk. Bij het bestelproces van Epic Combo lijkt het alsof het een keuze is tussen de android decoder of de Apple tv. Je kan als bestaande Epic Combo full klant ook nog ingaan op de actieprijs van 69 EUR voor een Apple tv, maar het is me dan niet duidelijk of je de android box moet inleveren. Of als je de android box toch behoudt je dan geen extra kost van 6 EUR moet betalen per maand voor de ‘extra’ decoder.

Mijn uitleg was in geval je nu al epic combo full klant bent met decoder, en je dan een apple TV zou kopen. 

Beste Martin, nogmaals dank voor uw antwoord. Maar mijn excuses ik blijf het onduidelijk vinden. Via volgende reactie lees ik dat het toch dat er een meerkost aan verbonden is. Maar dit antwoord is reeds van 1 jaar terug en de situatie is ondertussen misschien gewijzigd.

 

@Soritah Bij 1 TV is de decoder niet meer nodig.U kan deze dan terugsturen via de labels die u gaat ontvangen.Indien u toch de decoder wilt behouden dan komt deze op 6euro per maand..Indien u 2 tv’s heeft dan kan u de decoder gebruiken voor de 2de tv.Groetjes,Joel

Het antwoord is terug te vinden via volgende link: Epic Combo: Android TV decoder (V7) + Apple TV

Kan er aub een Proximus medewerker dit verduidelijken? De vraag is kan je als bestaande Epic combo full klant met Android V7 decoder ook nog een Apple tv bestellen aan 69 EUR. Vervolgens ook de Android V7 decoder behouden zonder een maandelijkse meerkost van 6 EUR?

Alvast bedankt voor een reactie.

Maar ik dacht dat je zelf ging een apple tv toestel kopen dus niet via proximus epic combo en daarom denk ik dat je dit niet moogt vergelijken met iemand die die zowel beide opties neemt “epic combo V7” en “epic combo met apple tv”.

Dus als ik je redenering volg zou je moeten meer betalen om Pickx te bekijken op je TV via apple TV en niet als je Pickx bekijkt op je tv bv. via laptop, dus dit zou ook willen zeggen dat prox zou controleren hoe je pickx bekijkt op je TV via apple tv toestel of via laptop (+google Cast)

Maar akkoord het zou beter zijn dat je gerustgesteld wordt door een officieel antwoord van iemand van Proximus zelf.

Dus we wachten hun antwoord af.

Reputatie 7
Badge +3

@Roky 

ik vraag even na bij betrokken dienst en laat je iets weten

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Roky

dit is een actie die al geruime tijd loopt en k heb gezien dat de voorraad bijna op is 

momenteel kan je als bestaande Epic Klant de Apple TV als JO (69 euro) nog bestellen (als voorraad het toelaat) terwijl de Android decoder gewoon in je pack blijft inbegrepen. 

algm voorw zoals bij elke Joint Offer promo : 

  • Klanten moeten 2 jaar Epic combo klant blijven. Wanneer hij ons vroeger verlaat moet hij de restwaarde van de Apple TV terugbetalen.

groeten

Tina

@tina.b Dit ziet er mij ook heel logisch uit, maar iemand die zelf een “Apple TV” koopt kan toch altijd met gelijk welk pack waar TV inbegrepen is, de pickx app (zonder bijkomende kosten) hierop gebruiken toch ?

(wat uiteindelijk de vraag ook is van @Roky )

Reputatie 7
Badge +3

@Martin 

“Mensen die nu al een Apple TV thuis hebben kunnen hierop de Pickx-app gratis downloaden”

dit was idd de 1e vraag naast de decoder-vraag later….

groeten

Tina

@tina.b bedankt voor je antwoord, en weten we weer hoe de vork in de steel steekt :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

De website is inderdaad “voor verbetering vatbaar”

 

Op basis van uw abo kunt u inderdaad elders een apple TV aanschaffen en kijken op basis van de app Pickx (met behoud van uw Proximus android decoder)

Maximaal aantal TV´s met Pickx gelijktijdig bekijken | Proximus Forum

 

Op basis van de info op de website (cfr info @tina.b) kan/kon een bestaande Epic Full Combo klant een apple TV aanschaffen aan een promoprijs van 69 euro (artikel blijkbaar evenwel niet meer voorradig)

Apple TV 4K 32GB aan €69 met Epic combo full pack | Proximus

Er wordt/werd op het eerste zicht niet verwezen naar de gebruikelijk contractuele  voorwaarden m.b.t. aanschaf toestel + 24 maanden contractuele verplichting tenzij residuele waarde bij voortijdige opzegging van het EPIC Full Combo contract zou betaald worden

Vermits de (standaard) android decoder voor zover ik begrijp gehuurd wordt, zou het logisch zijn dat deze gewoon zonder eventuele bijkomende kost blijft deel uitmaken van het pack Epic Full Combo

Dit is evenwel in contradictie met het feit dat een klant die een pack Epic Full Combo met een apple TV zou kiezen en een meerkost van 69 euro zou betalen geen recht zou hebben op een dergelijk “gratis gehuurde” android decoder, tenzij er bv. in dit geval geen minimum contractuele termijn van 24 maand zou gelden

 

-> marketing & product management zouden best zo snel mogelijk klaarheid scheppen dienaangaande

 

 

 

 

 

Als je de optie Decoder kiest veronderstel ik dat de 1ste decoder huur inbegrepen is en als je de optie Apple TV kiest dat de decoder huur niet meer inbegrepen is!?

Allen, dank voor jullie reacties

Ik heb ondertussen het volgende begrepen, corrigeer of vul gerust aan indien nodig:

mijn eerste vraag: je kan als Epic combo full klant een Apple tv aanschaffen en daarop de Pickx app installeren. Dit kan dan zoals @Martin correct stelt ook voor klanten met een andere pack.

mijn 2de vraag: je kan als Epic combo full klant met Android decoder ook gebruik maken van de actieprijs van 69 EUR voor een Apple TV en vervolgens de Android decoder behouden zonder maandelijkse meerkost. Zoals @M_016 terecht stelt is er dan sprake van een contradictie. Klanten die initieel gekozen hebben voor een Apple TV zouden dan ook recht hebben op een Android decoder. Of theoretisch gezien zouden deze klanten recht hebben op een lagere maandelijkse abonnementsprijs van 8 EUR (huurprijs 1ste decoder). Waarom zijn deze klanten een huurprijs verschuldigd als ze geen Android decoder huren (de Apple TV is immers eigendom van de klant na 2 jaar klant te zijn geweest of na het voldoen van de restwaarde bij vroegtijdige opzegging van het abonnement) ? @tina.b  zou u dit a.u.b. kunnen verduidelijken?

bijkomende vraag: nu blijkt dat de Apple TV niet (of bijna niet meer) voorradig is, blijft Proximus deze actie nog ondersteunen en volgt er nieuwe voorraad of loopt deze actie ten einde? In het geval de actie ten einde loopt lijkt het me meer dan aangewezen dat de website wordt aangepast.

Alvast bedankt voor verdere verduidelijkingen.

ik weet niet of de zelfde regel geldt voor “Epic combo full “ als voor “flex” packs want bij Flex pack zit ook de decoder huur in de prijs inbegrepen en als je in dit flex pack zou beslissen van ik heb de decoder niet meer nodig dan zal je geen 8€/mnd minder betalen.

Maar ik moet weer , zoals dikwijls, tot de zelfde conclusie komen van:
wat baat het dat wij proberen conclusies te trekken uit wat op de site staat of uit wat we denken dat het zou logisch gezien moeten zijn…. 

Dit kan alleen door iemand van Proximus zelf maar met 100% zekerheid en ook officieel bevestigd worden hoe de vork in de steel steekt. 

Reputatie 7
Badge +3

@Roky 

en anderen

Apple TV telt niet mee als decoder...want het is een tv en geen decoder: dus 1 decoder gratis in pack én JO Tv kan….

Ik heb niet gezegd dat er geen voorraad meer is  :-) : het begint wel serieus te minderen op dit moment en de vraag is gesteld aan de bevoegde dienst of en wanneer de voorraad wordt aangevuld, maar nog geen antwoord ontvangen :-) 

Als er geen stock meer is, staat dit meestal ook vermeld bij het moment dat men wil bestellen. 

groeten

Tina

Inderdaad daarom dat ik een Apple TV vergeleek met laptop in combinatie met bv chromecast hdmi dongle wat grosso modo op het zelfde neer komt.

Maar als je nu zegt ik heb genoeg aan apple TV en ik wil de decoder terugsturen gaat er dan 8€/mnd af? (want bij flex gaat er geen 8€/mnd af)

Reputatie 7
Badge +3

@Martin 

nee packs worden niet meer aangepast, met of zonder decoder

Bedankt @tina.b dit is dan ook weer duidelijk.

Reputatie 7
Badge +4

@tina.b 

Ik heb niet gezegd dat er geen voorraad meer is  :-) : het begint wel serieus te minderen op dit moment en de vraag is gesteld aan de bevoegde dienst of en wanneer de voorraad wordt aangevuld, maar nog geen antwoord ontvangen :-) 

 

ter info:

Nee dat heb ik geschreven = deze boodschap heb ik gisteren gekregen bij een bestelling van apple tv à rato van 69 euro als bestaande Epic Full Combo klant wanneer ik de betrokken website in het kader van de vraag gesteld door de auteur nader bekeek

 

maar er zijn er nog altijd beschikbaar en dit is het voornaamste of er één zelf kopen en ‘t is opgelost :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@Martin ter info

 

 

Dan is één zelf kopen de oplossing.

heb je besteld als klant of als niet klant?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin  ter info

deze boodschap heb ik gisteren en vandaag gekregen bij een bestelling van apple tv à rato van 69 euro als bestaande Epic Full Combo klant

mogelijks zijn er evenwel nog beschikbaar als nieuwe klant

 

ik vermoed dat de auteur voldoende info heeft (zelf heb ik er niet direct behoefte aan het betrokken toestel)

= decoder android zit in (standaard) het pack vervat en een klant kan er een apple TV kopen indien (terug) voorradig mits abo behouden voor 24 maanden (of betaling residuele waarde zoals bij smartphones)

 

 

 

Daaraan zie je dan ook weer dat het niet altijd duidelijk is wat op de site uitgelegd staat 

en eigenlijk als je zelf moest een Apple tv kopen dan kun je kon je ook op die site niet afleiden als je de decoder inlevert of je dan zou 8€/mnd minder betalen, maar uiteindelijk is het dan toch duidelijk geworden via de uitleg van Tina.b :thumbsup_tone2:

Reageer