Vraag

Eleven sports via Pickx en Chromecast

  • 12 September 2020
  • 25 reacties
  • 1632 Bekeken

We zitten momenteel in Hastière en tot vorig weekend lukte het om via de Pickx app de uitzendingen van Eleven via de Chromecast te bekijken. Sinds gisteren komt op het scherm dat deze zender enkel via de decoder te bekijken is. De andere zenders lukken wel.

Heeft nog iemand dit probleem?

Als dit niet meer mogelijk is, zie ik geen andere oplossing dan het voetbalabonnement bij Proximus op te zeggen en rechtstreeks bij Elevensports te gaan. Ik heb geen zin om de matchen te volgen op een tablet als hier een 55’ 4k tv staat.

We zitten hier trouwens met zo’n beperkte bandbreedte dat hd niet mogelijk is en er doorgaans een fantastische 2 Mbps aan internetsnelheid is, op topdagen bereiken we soms de volle 5 Mbps.

Huilen met de pet op.


25 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Mooi dorp aan de Maas. Ik kijk seffens op mijn PC naar eleven. En met een kabeltje van mijn PC naar de TV. Maar een tablet heeft niet veel uitgangen voor een kabeltje. Ga iets drinken langs de Maas. Je had toch niet toevallig all sports eerste maand gratis?

Ik heb gisteren exact hetzelfde probleem ervaren.

En ja, eerste maand gratis gebruik gemaakt van all sports

FYI: 19 dagen geleden was dit ook het probleem in Antwerpen en Limburg die werden opgelost , mss terug problemen ….

Ik heb hetzelfde probleem. Eleven Sports, Eurosport 2, …

Andere zenders kan ik wel Chromecasten van mijn tablet.

Wat is de oorzaak en wanneer zal men dit oplossen?

Voetbal kijken op een tablet is inderdaad niks!

 

 

Bedankt voor de reacties.

Is inderdaad een prachtlocatie en we zitten pal naast de Maas, dat ‘drankje langs de Maas’ is dus geen probleem :sunglasses:
We hebben al jaren dat ‘all sport’ abo en tot vorige week ging het casten via tablet zonder probleem.
Het heeft dus enkel te maken met Eleven-zenders. Aangezien de andere zenders werken is het blijkbaar geen castingprobleem. Op tablet en op laptop kijken lukt ook maw geen abo probleem.

Ik heb wel niet elke keer mijn laptop bij want ik kom meestal met de moto en dan is enkel de tablet mee.
Hopelijk raakt het opgelost of ik ga dus mijn abo moeten verhuizen.
Zoals ik al schreef is het hier huilen met de pet op voor de slechte internetverbinding en de povere beeldkwaliteit waar ze niks willen aan doen en nu dit nog...
Ik weet het, het is een luxeprobleem maar ik betaal toch evenveel als zij die wel goeie kwaliteit hebben.

 

blijkbaar herhaalt het probleem zich terug, maar er komt pas morgen iemand die van proximus zelf is, hier  terug langs op het forum!

Ik weet niet of het via de helpdesk zou kunnen opgelost worden 080022800

en je moet dan nog geluk hebben dat je er gemakkelijk binnengeraakt want de wachttijden zijn de laatste tijd lang!

Reputatie 6
Badge +2

Dit probleem werd al aangekaart ongeveer vier maanden geleden. Toen was het antwoord van Proximus : er was een probleem langs onze kant, het zou nu opgelost moeten zijn. Misschien is er weer een probleem bij Proximus. Dat kan pas maandag door Proximusmedewerkers bekeken worden.

Sommigen spraken ooit over rechten : als men pickx en betaald voetbal toelaat op gsm, PC en tablet dan kan het ganse gezin altijd en overal kijken, via decoder kan het maar op 1 toestel. Dat is de tv. En met uw lief en uw pa naar voetbal zien is toch niet alles. Liever met uw lief op de Laptop in uw kamer.  Uit te klaren door Proximus. 
Toch eens nakijken op de app myproximus of het abonnement all sports nog aktief  staat na de gratis maand. De gratis maand kost niets en daarna is het 17 € , vraagt dat geen bevestiging van de klant? Was het inschrijven voor een gratis maand een bestelling totdat men opzegt? Uit te klaren door iemand van Proximus.

Mijn oplossing ga ik hier niet geven, dan ben ben ik weer mijn korting kwijt. 😍

Maar ze stond in mijn eerste antwoord. Het is goedkoper, maar een beetje minder soepel als je op tv wil zien. 
Wat werk voor Proximus maar het verlof is nu toch voorbij, geen wachtrijen meer. 😍
 

 

Alleen het verlof is voorbij maar niet het ander probleem zie “De tijd” :relaxed:

Reputatie 2
Badge

Ik betaal voor All Sports maar waarom is Eurosport 2 via de app zichtbaar en kan enkel bekeken worden via decoder.

Kan je dit oplossen?

ik zie hier op hun site → https://www.proximus.be/nl/id_cr_foot/particulieren/proximus-tv-opties/sportaanbod.html

het volgende staan :

Beschikbaar op de Proximus Pickx -app en website  (Momenteel alleen beschikbaar voor Android toestellen)

Reputatie 6
Badge +2

Deze vraag werd ik dacht gisteren nog gesteld. En dat gebeurde ook enkele maanden geleden. Toen heeft Proximus het nagekeken en opgelost. Hopelijk doen ze dat weer.

Dat hoop ik ook al is die uitleg op hun site wel weer verwarrend, enfin dat vind ik toch!

Hebben jullie dit probleem nog steeds?

Reputatie 6
Badge +2

De vraagstellers zijn niet echt regelmatige bezoekers, gaan ze nog antwoorden? Er is nog een voetbalmatch deze avond, misschien gaan ze het dan vaststellen. Er is nog een topic van gisteren met hetzelfde probleem. En van een viertal maanden geleden. Toen heeft Proximus iets gedaan, maar wat?

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/pickx-op-pc-werkt-niet-programma-s-enkel-op-decoder-beschikbaar-50199

 

Jazeker, net thuis gekomen en eventjes geprobeerd en hier dus net hetzelfde probleem als in Hastière.

Ik kan de matchen op Eleven bekijken op tablet en laptop maar zodra ik deze zender wil casten verschijnt de mededeling dat dit enkel via de decoder kan.

De tablet werkt onder Android, met de Iphone lukt het zelfs niet om de app te openen.
Steeds ‘oeps, er ging iets verkeerd’ en twee knoppen ‘annuleren’ of ‘probeer opnieuw’.
Met als gevolg een eindeloze lus.

Ja mannen, het is aan jullie…

 

Reputatie 7
Badge +1

Heb er ook last van, zelfs thuis. Geen BBC etc. Alleen maar te bekijken via decoder. Heb een iPad. De app start gewoon op. Maar verschillende zenders alleen te bekijken via de decoder. Heb basis aanbod. Graag dat dit opgelost gaat worden. PX medewerkers alvast bedankt 😷🤗🤔

Reputatie 6
Badge +2

Ik keek efkens met pickx op een iPad en de BBC zegt ook dat ik die zender via de decoder moet bekijken.Proximus zou daar best duidelijkheid over geven. 

Reputatie 7
Badge +1

Zijn er veel meer ARD, ZDF,Eclips etc. Ze mogen hier echt meer duidelijkheid over geven 😷🤔

hier staan dde bbc’s toch niet aangegeven als afspeelbaar op pickx

→ klik hier

Reputatie 7
Badge +1

Hebben altijd gewerkt. Waarom nu dan niet 😷🤔

Reputatie 7
Badge +1

Dit item is juist geopend. Voetbal zenders streamen met Pickx. Dus er zijn er meer met dit probleem 😷🤔🤗

Reputatie 1

Dit item is juist geopend. Voetbal zenders streamen met Pickx. Dus er zijn er meer met dit probleem 😷🤔🤗

Idd, ik volg hier verder mee ifv de oplossing 😉

Reputatie 7
Badge +1

Zijn er veel meer ARD, ZDF,Eclips etc. Ze mogen hier echt meer duidelijkheid over geven 😷🤔

Hallo PX zie bovenstaand. Nog steeds hetzelfde. Kunnen jullie hier een oplossing voor geven. Alvast bedankt voor het positieve antwoord 😷🤗😉

Bij mij is het in alle stilte opgelost.

Terug voetbal in Hastiėre.

Bij jullie ook?

 

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij is het in alle stilte opgelost.

Terug voetbal in Hastiėre.

Bij jullie ook?

 

Nee hoor nog steeds niet opgelost. Veel zenders, moeten nog steeds via de decoder. Weet iemand van de PX medewerkers wanneer dit opgelost gaat worden zodat naar alle zenders weer gekeken kan worden 😷🤗😉🤔

Reageer