als je andere decoders wel werken en je de ‘slechte’ decoder die niet werkt reeds gereset hebt en ook al aangesloten hebt op een bbox ethernet poort waar je andere decoder(s) wel werken en die daar ook niet werkt dan zal de decoder wel defect zijn. Hebt je de stekker van de voedingsadapter van de slechte decoder ook al eens uit het stopcontact getrokken en terug gestoken.
morgen kunnen de Prox medewerkers verder beslissen om je decoder om te ruilen als ze hier terug de draad opnemen.
Dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd, andere poort en stekker uitgetrokken, en werkt ook niet.
Dan lijkt het toch een defecte decoder te zijn.
Afwachten wat de Proximus medewerkers zeggen. Alvast bedankt voor je antwoord.
@Vicky_012
Krijg je nog altijd de melding dat de ethernetkabel niet is aangesloten? Is je decoder verbonden met een wifi bridge? Schakel dan eens even de wifi bridge uit met de zwarte knop achteraan en laat deze dan terug opnieuw opstarten.
Dit helpt toch bij mij als er eens op t onverwachts een stroompanne is, om de pickx app op de V7 decoder terug te laten werken.
Succes!
Timm1983
Maar als, zoals aangegeven hierboven, de decoder al rechtstreeks op een ethernet poort van de bbox werd aangesloten, waarvan de andere decoder wel werkt, dan zal de decoder volgens mij toch de oorzaak zijn, nee?
Ik krijg nog steeds die melding maar wij hebben geen WiFi bridge. Decoder is een V5c. Ethernetkabel is aangesloten en werkt blijkbaar want software werd gedownload tijdens hard reset (geel lampje brandde toen ook aan de Ethernet-poort). Toch krijg ik daarna weer die melding en brandt het geel lampje aan de Ethernet-poort niet meer.
Het is duidelijk de decoder want ik heb net de decoder van de andere tv die wel werkt aangesloten en dan heb ik wel verbinding. Dat had ik gisteren nog niet geprobeerd.
Het is inderdaad nu wachten op een Proximus Forummedewerker die hier reageert om een ruildecoder op te sturen, ik ben niet zeker maar het zou kunnen dat ze een V6 decoder opsturen ipv van een v5c volgens ik al vernomen heb van anderen, maar dat horen we dan wel….
@Vicky_012
ik zal je een nieuwe deocer opsturen.
Mag ik morgen iemand van bpost naar je toesturen met een nieuwe decoder, past dat voor jou?
Groeten
Geert
Ja, dat is geen probleem. Alvast bedankt.
Ja, dat is geen probleem. Alvast bedankt.
Morgen komt er iemand langs van bpost,
je zal per mail een link naar track and trace toegestuurd krijgen.
Eveneens krijg je per mail een barcode toegestuurd, deze heb je nodig om te laten scannen in een postkantoor wanneer je de defecte decoder terugbrengt.
de afstandsbediening moet je wel bijhouden.
Groeten
Geert
@GeertC toch een vraag omtrent de omruiling van de v5C decoders, klopt dit dat er tegenwoordig meer en meer een V6 decoder opgestuurd wordt ter vervanging van de V5C decoder, zonder dat men er zelf achter vraagt?
@Martin
dat klopt bij mij zelf was dit ook het geval, de v6 decoders waar we nog een grote vooraad van hebben worden gebruikt bij de omruilprocedures
de v5c worden in de eerste plaats aan de technici meegegeven worden die bij de klanten langsgaan.
Geert
Bedankt Geert, voor de confirmatie.
Martin.
@GeertC
Hoe zit het dan met de goed oude V5 (niet compact) ?
Worden die automatisch vervangen of blijven die nog een tijdje in de running - zolang er geen defecten zijn?
Ter info: bij hen waarvan er op hun v5 hardware problemen vastgesteld werden, daarvan zijn de v5 decoders vervangen geweest
@GeertC
Hoe zit het dan met de goed oude V5 (niet compact) ?
Worden die automatisch vervangen of blijven die nog een tijdje in de running - zolang er geen defecten zijn?
zolang deze nog goed werken, blijven deze in gebruik.
de v4 decoders hebben inmiddels een software die te oud is en de klanten die nog zo’n exemplaar hebben wordt nu gevraagd deze om te wisselen of terug te sturen.
Geert