Decoder werkt niet meer

  • 18 February 2020
  • 20 reacties
  • 7410 Bekeken

Beste,

 

Sinds gisteren werkt mijn decoder niet meer. Krijg steeds de melding “geen verbinding met het netwerk”. Ik ben er zeker van dat er wel verbinding is want ik heb alles op een ander toestel getest en dat werkt wel zonder problemen.

Ik heb al alles gedaan. Van decoder uitzetten en terug opstarten tot de box terug opstarten. Niks helpt. Kan de decoder ook niet resetten. Als ik deze 20 sec in blijf drukken doet ie niks.. 

Ik heb nog “een oude “ IPV 5 versie uit 2016. Details bijgevoegd..

Wat zou het probleem kunnen zijn.. 

Btw ik heb dus alles gedaan wat ik zou kunnen doen.. 

 

Groetjes Loek 

 


20 reacties

heb je dan met ander decoder getest of de IPTV verbinding in orde is, 

Toch best van de bbox eens te resetten.

Martin,

 

Ik heb de utpkabel in een ander toestel gestoken en daar heb ik gewoon zonder problemen. Daar mag ik toch op uit maken dat ik op de utpkabel internet heb. 

 

En zoals ik reeds zei, ik kan de decoder niet resetten. En de box zelf heb ik al gereset.

Groeten Loek  

Internet komt binnen langs een ander VLAN dan de VLAN van IPTV 

Martin.

De utp kabel waar ik zowel de BB box als het ander apparaat op aansluit is hetzelde  

Probeer je deze dan ook te resetten met de knoppen vooraan? Deze kan je immers niet “in”-drukken. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv5

Is het v5 mss ipv van een v5 compact?

Is het v5 mss ipv van een v5 compact?

Het is idd een V5C. Had even over de foto gekeken.

Ben je dan zeker dat je het knopje goed indrukt? Een V5C die niet zo wilt resetten zou nieuw zijn, maar dan zal hij sowieso moeten vervangen worden.

@WenzelR ik heb het resetten gedaan via de link die je mij gegeven hebt en daar krijg ik de foutmelding 'foutmelding code 5' 

@Martin en ben zeker dat ik alles goed gedaan heb.

Alsk  ik nu de decoder aan zet hij doet nu helemaal niks meer..

Als ik de decoder aanzet komt er op het tvscherm 'de software wordt geladen 'en na een paar seconden wordt het beeld zwart en gaat het lampje van sig op de decoder flikkeren en dan stopt die ineens.. 

Als ik de tv dan trg op het kanaal van proximus zet' vindt' de tv de decoder zelfs niet.

Heel erg raar  

 

Dan zal deze inderdaad best vervangen worden. Kan je via volgende tool het voor jou gemakkelijkste UPS Access punt opzoeken en hier doorgeven? UPS Point Locator

 

Zouden we dat morgen niet ergens kunnen gaan wisselen??

 

Jammer genoeg kan dit niet omgeruild worden in onze winkels.

En ik zou dan graag een nieuwe V7 decoder willen om 4k te kijken. Kan dat dan?

 

Groeten Loek 

Die zijn nog volop in testfase dus dit zal nog even wachten worden.

Is de v6 dan 4k geschikt?? 

inderdaad maar ik dacht dat van deze de stock uitgeput was, tenzij mij iemand van de proximus medewerkers mij tegenspreekt.

Een V7 is inderdaad nog niet mogelijk, V6 gaat momenteel ook heel moeilijk. Voor 4K zal het best nog even afwachten worden op de release van de V7.

Dus krijgen we de oude prul van 2016 terug. En hier betaal je dan maandelijks rond de 160€ voor. Eigenlijk toch schandalig dan hé. Heb nooit begrepen wrm er mensen zijn die vrijwillig voor proximus kiezen en dit bevestigd dit nog maar eens te meer. Wanneer zouden we die oude prul mogen verwachten? 

Reputatie 7
Badge +4

@loekritzen Naar welk UPS afhaalpunt kunnen we de decoder opsturen?

@loekritzen Naar welk UPS afhaalpunt kunnen we de decoder opsturen?

Beste @ThierryW. Het mag naar het volgend adres gestuurd worden;

DIERENVOEDERS GEUSENS (64374529)

PLOCKROY, 30
3670 MEEUWEN GRUITRODE

 

Bedankt voor de moeite..

Loek 

Een nieuwe decoder is dan naar daar verzonden :wink:

Reageer