Vraag

decoder v7 problemen

  • 29 October 2023
  • 31 reacties
  • 564 Bekeken

Elke ochtend wanneer ik de televisie wil opstarten krijg ik de foutmelding “hdmi kabel ontbreekt”. 
 

De decoder wordt dan opgestart vanuit standby modus. Als ik vanachter op het knopje duw werkt het wel weer. De hdmi kabel ontbreekt helemaal niet. 
 

Kan iemand mij een oplossing bieden? 


31 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Bij de decoder instellingen, “instellingen toestel” dan “apparaatvoorkeuren” dan “HDMI” en hierbij de “HDMI CEC” uitschakelen.

Dag Raf,  is helaas geen oplossing. Ik krijg de melding: hdmi kabel - geen signaal. Als ik dan weer op het knopje duw vanachter is het weer opgelost. 

Reputatie 3
Badge +1

Je bedoelt het knopje achteraan voor de decoder te rebooten ? En als je eens de HDMI kabel uittrekt en terug inplugt? Heb je dan onmiddellijk terug beeld? Heb je de originele HDMI kabel gebruikt wat bij de doos zit van de V7 ?

@raf85  het is de originele kabel. Heb die net eens uitgetrokken en terug ingestoken en dan moest ik de afstandbediening terug opnieuw instellen. Hoop doet leven. 

Reputatie 3
Badge +1

Toevallig een samsung TV?

@Stroobl

Probeer eens door de energie besparing uit te zetten :

  1. Druk op de toets met het huisje op je afstandsbediening , ga naar het tandwieltje ☸ rechtsboven op je TV scherm , druk OK.

  2. Scrol helemaal naar beneden ➡ instellingen toestel druk OK

  3. nu naar ➡Apps druk OK

  4. nu naar ➡speciale toegang druk OK

  5. nu naar ➡energieoptimalisatie druk OK

  6.  zoek naar de Pickx App deze selecteren en OK drukken energie besparing word uitgeschakeld. 

Ook eens natrekken of je de TV software kunt updaten

@raf85 Ja een samsung tv, bij onze vorige decoder hadden wij dat probleem niet. 

@Martin  ik heb dit ook eens geprobeerd, morgenvroeg zullen we zien of het gelukt is. 
 

dankje voor de tips @Martin en @raf85 

Reputatie 7
Badge +4

@Stroobl Is het op deze manier opgelost ? 

@HadewychT  nee spijtig genoeg niet, elke ochtend opnieuw moet ik de knop vanachter uit en aanzetten zodat hij volledig opnieuw opstart en dan werkt het wel. 

Reputatie 3
Badge +1

En als je de decoder gewoon 24/24 aanlaat zonder deze in standby te zetten?

@raf85 die springt vanzelf in standby na een tijdje. 

je zou dit kunnen eens uitzetten

 je kunt hem zo instellen dat hij na een bepaalde tijd in sluimerstand gaat (tussen 1 en 9 uur). Selecteer via de menutoets 'instellingen' > 'systeem' > 'sluimerstand' > 'sluimerstand'.

Reputatie 3
Badge +1

HDMI CEC (indien dit nog niet gebeurd is), schermbeveiliging, en energiebesparing zou ik allemaal uitschakelen op de decoder. Zo werkt het hier zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +3

@Stroobl 

krijg je inmiddels deze foutmelding nog?

 

Geert

@GeertC  de decoder gaat niet meer vanzelf in slaapstand dus dit probleem is opgelost maar nu heb ik het volgende probleem. 

Na lange tijd tv kijken werkt de helft van mijn afstandsbediening niet meer. Ik kan niet meer naar het home menu gaan, de tv geeft die meer de zenders weer als ik het verzet. Ik moet dan ook steeds de decoder volledig uitzette en weer aan.


iemand een idee? 

Reputatie 7
Badge +4

@Stroobl Ik heb je lijn nagekeken. Die is in orde. Ik zie dat je decoder via een booster is aangesloten. Kan je al je toestellen eens herstarten ? Dwz dat je je internetbox, booster en decoder uitschakelt, waarna je eerst de internetbox terug opzet. Als alle lichtjes terug blauw branden zoals voorheen zet je de booster terug op en als zijn lichtjes terug branden, mag je je decoder terug opstarten. 

Kan je ons laten weten of je die problemen dan nog hebt ? 

 

@HadewychT  het probleem met de decoder en hdmi kabel is opgelost. Het probleem met de afstandbediening blijft, na enkele uren kan je niet meer naar het menu of tv gids, zenders verzetten kan nog even maar je krijgt geen postnummers meer te zien dus is het gokken. 
Dezelfde oplossing, op de decoder vanachter op het knopje duwen dat die helemaal opnieuw heropstart.

 

beetje beu, op ons vorig adres hadden wij een oudere decoder maar nooit last mee gehad. Ik mis de oudere technologie in dit geval. 

Reputatie 7
Badge +4

@Stroobl Ik heb het hier nog eens nagekeken en zie dat je modem (internetbox) nog niet mee herstart is. Kan je dat toestel toch ook eens mee herstarten als je het probleem terug hebt, samen met de booster en decoder?

@HadewychT 

 

ik heb de modem opnieuw opgestart zonder resultaat… 

Reputatie 5
Badge +2

@Stroobl Dus als ik het goed lees heb je de laatste keer alleen de modem opnieuw opgestart?

@Michael V  ik heb de modem opnieuw opgestart en dan zijn de boosters automatisch ook opnieuw opgestart neem ik aan? Decoder heb ik uiteraard ook opnieuw opgestart. 

Reputatie 3
Badge +1

Is de samsung up-to-date qua software? Je kan eens checken of er geen updates beschikbaar zijn voor je tv.

@raf85 ja, is ook in orde .. 

Reputatie 7
Badge +5

@Stroobl Als je je modem herstart starten niet automatisch alle andere toestellen ook opnieuw op. Dus je wifi boosters dien je handmatig te herstarten.

Reageer