Vraag

decoder v7 + modem bbox3+

  • 30 January 2021
  • 14 reacties
  • 365 Bekeken

wij hebben In het verleden problemen gehad met verdwenen opnames, spontaan opstarten modem en vastlopende decoder (v5).

zijn toen overgestapt op glasvezel in de hoop dat het probleem zou verbeteren, wat inderdaad zo was, de decoder liep niet meer vast maar de rest is gebleven. Bij de installatie van de glasvezel zijn alle decoders vervangen alsook de modem.  we hebben dan even geen noemenswaardige problemen  meer gehad, behalve de verdwijnende opnames.

omdat het veranderen naar een flex pack een aanzienlijke prijsvermindering inhield zijn we overgestapt. Maar voor disney+ heb je de v7 decoder nodig.

 

Begin deze week dan de eerste v7 geïnstalleerd, terwijl er nog 2 oudere modems in gebruik zijn (allebei v5)

sinds dan start de modem dagelijks diverse keren, op onvoorspelbare momenten, spontaan opnieuw op. op het scherm komt dan die foutmelding P135 (als ik me niet vergis)

erg irriterend zeker als je iets aan het volgen bent.

vandaag techniekeer over de vloer gehad, en die stelde voor om de voedingsspanning van de modem op een ander stopcontact te zetten omdat hij enige tijd geleden een gelijkaardig probleem zo had opgelost.

alles heeft toen een tijdje goed gewerkt , +/- 5 uur waarna het opnieuw begon.

dus dat trucje is het dus ook niet

zou het kunnen dat de fout veroorzaakt wordt omdat er nog 2 oude decoders in het systeem zitten??

want die kan ik nog niet veranderen omdat de nieuwe nog niet zijn aangekomen. Wat ik niet wist is dat men per decoder een omwisseling moet vragen. dit is proximus logica zeker?

en dan zijn er ook nog de hier reeds gemelde probleempjes eigen aan de v7

maar misschien toch een tip van wat ik al ontdekt heb:

mijn opnames laat je opgenomen programma's zien. Maar niet allemaal waardoor je denkt dat ze verdwenen zijn.

maar als je dan bij gepland kijkt dan staan er daar nog een heleboel, vooral de die waarvan er nog opnames ingepland zijn.

ook hier is het een eigenaardige  logica :-) .

voilà dit is het voorlopig

iemand nog ideeën wat het probleem van die herstartende modem kan zijn??

 

 


14 reacties

bbox herstart probleem wordt hier door velen gemeld de laatste tijd.

Als je de oude decoders niet opzet of aansluit heb je het dan ook nog.

PS: prox medewerkers komen pas maandag terug langs op het forum

eentje staat op standby en de andere staat op de dochter haar kamer, en die wil ook tv zien uiteraard.

zodra de andere v7 zijn geleverd zal ik ze alle twee tegelijk wisselen en misschien is het dan over.

@ Martin : heb jij nog andere ideeen wat het herstarten betreft?? ik noem maar wat: een slechte kabel??

een defecte decoder, defecte modem?

zou een hard reset iets uithalen??

 

eddy

moeilijk op te antwoorden er zijn er heel veel die problemen hebben met de v7 en bij de ene helpt een reset bij de andere dan weer niet, er zijn er die frequent problemen hebben anderen dan weer sporadisch als die over wifi gevoed wordt, wordt dan dikwijls op de bbox de conuctor (wifi doctor) uitgezet enz….

Mss eens afwachten wat een proximus forummedewerker maandag voorstelt!

Reputatie 7
Badge +5

@eddy b Gaan alle lichtjes uit op je modem? Of is het enkel de verbinding die weg valt?

Daisy, 

Jawel alle lichtjes gaan uit behalve dat van de spanning.

En wat compleet niet te begrijpen is, is dzt ik netflix kan blijven kijken op televisie via internet terwijl die modem aan het herstarten is. Of het moest zijn dat mijn tv een grote buffer heeft. 

Reputatie 7
Badge +4

@eddy b ik zie op je lijn verschillende verbrekingen die inderdaad kunnen verklaard worden door het voordurend herstarten van de modem
we kunnen even proberen de modem ook te resetten als dit nog niet is gedaan
je reset de modem door achteraan het resetknopje in te drukken met een pen/potlood voor 15 seconden

Beste, dit heb ik ook al gedaan. gisteren is het redelijk geweest maar vandaag vrijdag, is hij tussen 19.00 en 20.00 zo een 5 tal keer vrij snel na elkaar gereset. erg vervelend als je iets wil volgen op televisie. En nu om 1:50 zaterdagochtend nogmaals een keer.

ik begin dit echt beu te worden hoor. dit is niet leuk meer

kan je gewoon niet een andere modem opsturen???

 

dan nog even dit melden:

ik krijg vandaag een herinneringsmail dat ik mijn oude decoder moet terugsturen, en gebruik moet maken van de retoursticker die men me zou gestuurd hebben. ondertussen heb ik driee nieuwe v7 decoders ontvangen, alle drie apart besteld, want dat ging niet anders, maar ik heb nooit, en dus voor geen enkele van de drie een retoursticker gekregen.

ik heb dus 2 vragen nu:

kan ik copietjes krijgen van die retourstickers en mag ik die drie decoders in 1 pakket versturen???

 

eddy

NB: Iemand die van Proximus zelf is komt pas maandag terug hier langs op het forum.

Heb je in je spam/junk folder ook gekeken of de mail met de ingesloten retourstickers daar niet terecht gekomen is, maar in ieder geval de retoursticker zullen ze maandag dan wel opsturen en je verder helpen als ze hier terug langskomen.

neverending story.

vandaag zaterdag rond 11 uur weer eens een reset zonder aanleiding.

heb dan maar ineens de modem een factory reset gegeven dmv het knopje achteraan.

heel de middag geen probleem gehad, hb zelfs de derde en laatste decoder geinstalleerd zonder probleem.

 

nu om 18:50 en om 18:55 twee keer een reset zonder aanleiding.

ik smeek jullie : stuur me gewoon een nieuwe modem.

dit is het enig waar ik nog aan kan denken wat er mis kan zijn.

heb sinds het najaar glaqsvezel liggen, alle decoders zijn van het v7 type.

in het verleden gebeurde dit ook al eens maar niet zo dikwijls als nu.

dit is echt niet meer te doen

 

hou zeker de volgende episode in het oog :-(

 

eddy

Maandag kunnen de prox medewerkers en kunnen dan de beslissing nemen om een bbox op te sturen en kunnen ook zien of er storingen op je lijn zitten

Marin,

bedankt voor je reactie, maar dat heeft men ook al gedaan, dat bekijken van de lijn, zie hierboven.

ik ben echt in blijde verwachting.

 

eddy

Reputatie 7
Badge +5

@eddy b Mijn excuses voor het late antwoord. Ik zie dat er een afspraak is ingeboekt om je modem om te ruilen. Indien je hierna nog steeds hinder overvindt mag je het altijd via hier laten weten.

@ daisyS

Zal ik zeker doen, voorlopig nog geen problemen gehad.

BTW:  mijn oude decoders V5 heb ik ondertussen alle drie  tezamen bij de post binnengedaan om naar jullie terug te sturen. Blijkbaar gaan die naar Charleroi. 

Inderdaad naar Charleroi

Reageer