wij hebben In het verleden problemen gehad met verdwenen opnames, spontaan opstarten modem en vastlopende decoder (v5).
zijn toen overgestapt op glasvezel in de hoop dat het probleem zou verbeteren, wat inderdaad zo was, de decoder liep niet meer vast maar de rest is gebleven. Bij de installatie van de glasvezel zijn alle decoders vervangen alsook de modem. we hebben dan even geen noemenswaardige problemen meer gehad, behalve de verdwijnende opnames.
omdat het veranderen naar een flex pack een aanzienlijke prijsvermindering inhield zijn we overgestapt. Maar voor disney+ heb je de v7 decoder nodig.
Begin deze week dan de eerste v7 geïnstalleerd, terwijl er nog 2 oudere modems in gebruik zijn (allebei v5)
sinds dan start de modem dagelijks diverse keren, op onvoorspelbare momenten, spontaan opnieuw op. op het scherm komt dan die foutmelding P135 (als ik me niet vergis)
erg irriterend zeker als je iets aan het volgen bent.
vandaag techniekeer over de vloer gehad, en die stelde voor om de voedingsspanning van de modem op een ander stopcontact te zetten omdat hij enige tijd geleden een gelijkaardig probleem zo had opgelost.
alles heeft toen een tijdje goed gewerkt , +/- 5 uur waarna het opnieuw begon.
dus dat trucje is het dus ook niet
zou het kunnen dat de fout veroorzaakt wordt omdat er nog 2 oude decoders in het systeem zitten??
want die kan ik nog niet veranderen omdat de nieuwe nog niet zijn aangekomen. Wat ik niet wist is dat men per decoder een omwisseling moet vragen. dit is proximus logica zeker?
en dan zijn er ook nog de hier reeds gemelde probleempjes eigen aan de v7
maar misschien toch een tip van wat ik al ontdekt heb:
mijn opnames laat je opgenomen programma's zien. Maar niet allemaal waardoor je denkt dat ze verdwenen zijn.
maar als je dan bij gepland kijkt dan staan er daar nog een heleboel, vooral de die waarvan er nog opnames ingepland zijn.
ook hier is het een eigenaardige logica .
voilà dit is het voorlopig
iemand nog ideeën wat het probleem van die herstartende modem kan zijn??