Sinds vandaag ben ik de - tot nu toe heel gelukkige - bezitter van een v7-decoder. Buiten de vele al uitgebreid besproken nieuwigheden zijn ook de snelheid en efficiëntie van het door- en terugspoelen van opnames en programma’s een enorme verademing in vergelijking met de v5c waar ik van kom.
Twee dingen blijven voor mij een vraagteken en heb ik ook geen eenduidig antwoord op gevonden op het forum:
- Als je (zoals wellicht heel veel mensen) je interne netwerk achter een eigen router hebt hangen, lijkt de ingebouwde Chromecast niet bruikbaar aangezien de decoder rechtstreeks aan de modem moet en dus geen deel uitmaakt van hetzelfde netwerk. Het toestel vanaf waar je wilt casten moet dus ook rechtstreeks met de bbox verbonden zijn opdat beide elkaar zien. De decoder achter de router steken en werken met VLAN’s zal wellicht ook geen oplossing bieden omdat het dan nog steeds aparte netwerken zijn. Ziet iemand een uitweg?
- Op de v5-afstandsbediening heb je een knop “tv mode” waarmee je de input van de afstandsbediening naar je tv kan sturen en niet naar de decoder (bv. de OK-knop, pijltjes enzovoort). Op de v7-afstandsbediening lijkt dat niet meteen te bestaan en ben je beperkt tot de volumeknoppen, uit/aan en de “ext”. Zie ik iets over het hoofd of is er geen enkele mogelijkheid meer hiertoe?